|

صحبت های امیر قلعه نویی پیش از بازی با فلسطین

امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار با فلسطین حاضر شد.

لینک کوتاه کپی شد

امیر قلعه نویی درباره حضور ایران در رقابت های جام ملتهای آسیا گفت: پیش از اینکه درباره بازی صحبت کنیم می خواهم یک نکته را بگویم، خیلی خوشحالم بازی ها در قطر است، 40 سال پیش در السد قطر بازی می کردم و از این باشگاه و این کشور خاطرات خوبی دارم. مطمئن هستم این جام ملت ها بهترین جام ملت ها خواهد بود چرا که قطر از جام جهانی گذشته تجربه خوبی به دست آورده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ او درباره بازی فردا گفت:

همانطور که می دانید، بازی اول تورنومنت خیلی مهم است. با تیم بسیار سختکوشی بازی داریم. فلسطین ساختار دفاعی خوب و دوندگی بالایی دارد. نتایجی که فلسطین در دو سه بازی گذشته به دست آورده، ساختار دفاعی خوبش را نشان می دهد.

قلعه نویی ادامه داد:

در مورد اتحاد و جو تیم ملی چیزهای زیادی می شنویم. از اینکه تیم یکدل و مصمم است و همینطور اینکه امکان دارد به برخی بازیکنان استراحت بدهید به خاطر فشردگی بازی ها؟ فوتبالیست ها در قبال مردم و مملکت شان مسئولیت دارند و همین مسئولیت باعث می شود در زمین بازی تلاش بیشتری کنند تا دل مردم را شاد کنند. نکته مهم برای ما این بود که بیشترین تمرکز و هدف را روی یکپارچگی تیم ملی بگذاریم، چه داخل زمین و چه خارج از زمین. این کار را با کمک بازیکنان انجام دادیم که همه مسائل را کنار بگذارند و بهترین عملکرد را در زمین داشته باشند.

«از آن دوره ای که خودتان جام ملت ها را تجربه کردید در سال 2007، فوتبال آسیا چه اندازه تغییر کرده است؟» امیر قلعه نویی پاسخ داد:

نسبت به آن دوره ای که من مسئولیت داشتم فوتبال آسیا خیلی پیشرفت کرده است. با 2007 اصلا قابل قیاس نیست. در جام جهانی گذشته فکر می کنم سه تیم آسیایی به مرحله حذفی راه یافتند. تیم ها نسبت به دوره های قبل پیشرفت کردند اما ما هم ایرانیم، بازیکنان خوبی در لیگ و لژیونرهای خوبی داریم. امیدواریم کشورمان را به خوبی نمایندگی کنیم. تیم منسجمی داریم و بچه ها داخل و خارج زمین منسجم هستند.

«علیرضا بیرانوند تا چه اندازه می تواند به تیم کمک کند. همچنین سردار آزمون دیر به تیم ملحق شد، آیا برای فردا آماده است؟» امیر قلعه نویی گفت:

مثالی در فوتبال است یک گلر خوب از یک پدر مادر خوب بهتر است. اگر قرار است تیمی یک مقامی به دست بیاورد، تمام تیم باید در شرایط خوبی باشد. شما نمی توانید فقط با یک دروازه بان یا یک هافبک قهرمان شوید. خوشبختانه سه دروازه بان داریم که همه در شرایط بسیار خوبی هستند. در رابطه با سردار آزمون، لژیونرها به تازگی بازی کرده اند. در شرایط خوب و مسابقه قرار دارند همگی.

امیر قلعه نویی ادامه داد:

تیمی واقعا می تواند موفق باشد که نیروهای تعویضی آن بتوانند موفق باشند و این مساله در تیم ما وجود دارد. در جام جهانی گذشته دیدید که نقش دروازه بان آرژانتین چه اندازه در قهرمانی مهم بود. دقیقه 122 در فینال تک به تک گرفت و در پنالتی ها نیز عالی درخشید. پس نقش دروازه بان بسیار مهم است.

امیر قلعه نویی در پاسخ به سوال «تیم ملی با هدایت شما 31 بازی بدون باخت دارد، یک باخت فقط در پنالتی بود. ویژگی تیم شما در این دوره چیست؟» گفت:

ساختار دفاعی و نباختن بخش مهمی از فوتبال است اما به دنبال این هستیم که فوتبالی تهاجمی ارائه دهیم. طرفداران بازی ای که سه هیچ تمام شود را از بازی یک هیچ بیشتر دوست دارند. نگرش ما این است که بازی هجومی داشته باشیم تا مردم از فوتبال ما لذت ببرند. بچه ها باید تلاش کنند با بازی هجومی بهترین دفاع را انجام بدهند.

امیر قلعه نویی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «چطور می خواهید این توقعی که مردم از شما دارند به عنوان مدعی قهرمانی و واقعیت های روز فوتبال جهان را مدیریت کنید؟» گفت:

فوتبال شاخ و برگ های زیادی دارد، فوتبال مثل زندگی است اما در رابطه با سوال شما، در بخش مربی گری یکی مدیریت داخل و بیرون زمین است و دیگری فنی. از روزی که قبول مسئولیت کردم در این دو حوزه سعی کردم کار را به بهترین شکل انجام دهیم. با بازیکنان نیز صحبت کردیم. گفتیم این آخرین جام ملت های شماست احتمالا، باید کاری کنید که یک یادگاری برای مردم بگذارید و خود بازیکنان هم واقعا همکاری می کنند. شاید بخشی از این صحبت ها را نباید اینجا بکنیم اما در دوره گذشته امکانات تیم ملی و توجه به تیم ملی خیلی بیشتر بود، این بازیکنان هم جوان تر بودند ولی الان وقتی مردم ما را می بینند توقع دارند و این موضوع نیز مرا خوشحال می کند، چرا که عملکرد ما را دیدند و توقع ایجاد شده است. شانس و اتفاقات در نتیجه دخالت است اما ما می خواهیم شانس و اتفاقات را با عملکردمان به سود خودمان داشته باشیم.

امیر قلعه نویی در پایان گفت:

در پایان می خواهم از دوستان مطبوعاتی که در این ماه ها یار و یاور تیم ملی بودند تشکر کنم، همچنین از دوستانی که منتقد بودند هم تشکر می کنم. انتقاد را می پذیریم، این انتقادات به ما کمک می کند. مطمئنا ما کامل نیستیم، انتقادات باید به کمک کند که بهتر شویم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی