|

سازه مونولیت چیست؟ ، راز مونولیت های مرموز فاش شد

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز-

شاید شما هم در میان اخبار و یا در فضای مجازی چند خبری در خصوص سازه های عجیب مونولیت که در جای جای دنیا باعث تعجب مردم شده اند، مشاهده کرده باشید. این سازه های عجیب که معمولا در بیابان های بی آب و علف کار گذاشته می شوند، بسیار پر رمز و راز بوده و همگان را دچار تعجب کرده است. اما جالب است بدانید که این سازه ها سر از ایران نیز دراورده و در جاجرود نیز یک مونولیت عجیب کشف شده است. اما سازه مونولیت چیست؟ یا راز این مونولیت های مرموز فاش شده است؟ در ادامه با ما همراه باشید.

سازه مونولیت چیست؟

اگر برای شما نیز سوال شده است که مونولیت چیست؟ در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که مونولیت یا monolith اصطلاحی بوده که با ظاهر شدن ستون‌ های فلزی مرموز در سراسر دنیا، بر سر زبان ‌ها افتاده است. طبق تعریف دیکشنری کالینز، کلمه مونولیت به معنی تکه سنگی بسیار بزرگ و مرتفع بوده که در زمان‌ های قدیم، در محلی مشخص قرار داده شده است. بنای تاریخی استون هنج (Stonehenge) بریتانیا به عنوان معروف ‌ترین مجموعه از مونولیت ‌ها شناخته می ‌شود و نمونه ‌های دیگری از این پدیده در سراسر جهان وجود دارد . منشأ چندین مونولیت مرموز که در نقاط مختلفی از جهان سر بر آورده بودند ظاهراً آشکار شده است پس از آن که گروهی از هنرمندان جسور مسئولیت آن ها را بر عهده گرفته اند. گروهی که از عنوان Most Famous Artist برای خود استفاده می کنند در روز های اخیر در اینستاگرام تصاویری از این مونولیت ها را منتشر کرده و گفته اند که این آثار هنری مرموز را به قیمت ۴۵,۰۰۰ دلار می فروشند. اولین مونولیت (فلز یک تکه عمودی) مرموز در ۱۸ نوامبر گذشته در بیابانی در یوتا، ایالات متحده کشف شده در حالی که گروهی از کارشناسان ایالتی برای شمارش قوچ ها با هلیکوپتر به منطقه سفر کرده بودند.

ماجرای مونولیت یوتا چیست؟

نخستین بار، دو ماه پیش بود که خبر کشف یک جسم فلزی آینه ‌ای در ایالت یوتا در رسانه‌ ها پیچید. این مونولیت که توسط یک بالگرد محیط زیست در مناطق بیابانی رؤیت شد، مقامات محلی را سردرگم کرد. این مونولیت ۳٫۶ متری به طرز مرموزی در صخره‌ های سرخ رنگ بیابان ‌های یوتا در ایالات متحده آمریکا کاشته شده بود و هیچ نشانی از کسی که آن را نصب کرده بود، مشاهده نمی ‌شد.

برت هاتچینگز، خلبان بالگرد محیط زیست که در مأموریت شمارش گوسفندان بزرگ‌ شاخ در یوتا به این مونولیت برخورده بوده ‌اند، گفت: من در همه سال‌هایی که بر فراز آن منطقه پرواز کرده‌ ام، تا به حال با چنین چیز عجیبی روبه‌رو نشده بودم.

اداره امنیت عمو می یوتا ضمن انتشار عکس ‌های این مونولیت، منشأ احتمالی آن را گروه‌ های هنری دانست و بر لزوم انجام بررسی‌ های بیشتر در این باره تاکید و تصریح کرد: نصب سازه و آثار هنری در اراضی عمومی تحت نظارت دولت فدرال بدون مجوز غیر قانونی است و فرقی هم نمی ‌کند که از کدام سیاره آمده باشید.

پیشنهاد می شود: راز مونولیت های مرموز در سراسر جهان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی