|

گیاهان آپارتمانی مضر / این گلا خوشگلن ولی توشون یه هیولا خوابیده که حتی ممکنه بُکشه

گیاهان آپارتمانی خیلی خوشگل و خوش انرژی هستن، اما اگر از نوع آسیب زا باشند بی شک میتونن ضرر های فراوونی برای سلامت به همراه بیارن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک هیچ چیز در این جهان وجود نداره که صد و مطلق خوبی و انرژی مثبت باشه و هر چیزی با درصد های کمتر ای بیشتر نسبت به هم، مزایا و معایب شون متفاوته. مثلا اینکه همیشه همه ما از گیاهان و کل ها به خوبی یاد کرده ایم، در حالی که برخی از اونها بدی هایی که دارند به خوبیاشون میچربه و این ما هستیم که گولشون رو میخوریم. گیاهان آپارتمانی آفریده هایی زیبا و خوشبو، خوش انرژی و ذوق آوری هستند که در هر کجا که قرار بگیرند بی شک اون محیط رو سرشار از انرژی مثبت می کنند. اما گاهی ضرر های هم دارن که ظاهر زیباشون به ما نشون نمیده و یه جورایی فریب دهندست.

گل های که شاید خیلی از ماها خبر نداریم، اما برای خودمون و کودکانمون و همچنین حیوانات خونگی ضرر های بولد و آسیب زایی دارند. این روزها از گیاهان آپارتمانی بسیاری در خونه ها نگهداری میشه که خب فرد بسته به علاقه و سلیقه ای که داره یک یا چند گل رو به فرزندخواندگی قبول کرده و ازشون مراقبت میکنه. آخه میدونید که گیاهان آپارتمانی درست به مانند یک فرزند هستن و ممکنه مریض بشن یا قهر کنن یا آب و غذا بهشون کم برسه و دچار آسیب بشه و در نهایت با کمی تا قسمتی غفلت، ممکنه حتی بمیرن! پس مراقب این خوشگلای تصفیه کننده هوا باشید اما از طرفی هم از خودتون حفاظت کنید تا برخی از این گل ها سلامت تون رو به خطر ندازن. در ادامه آشنا میشم با برخی از اونها.

گیاهان آپارتمانی مضر

دیفن باخیا خیلی سمیه حتی اگه به گوشه دستت بخوره

این گیاه همونطور که مشخصه دارای برگ هایی بزرگ و طرح دار و زیباست که تو شرایط مناسب میتونه رشد خیلی خوبی هم داشته باشه و نگهداریش هم به نسبت آسونه. اما مشکل اینجاست که همه قسمتای این گیاه سمی هستش و خوردن حتی ذره ای از این گیاه سمی باعث میشه تا دچار تورم دهان، گلو درد و مشکلات بلع و حتی اخلال در تکلم ه بشید. از طرفی تماس با ساقه و برگشون هم باعث میشه پوست یا چشم تحریک بشن. پس اگر کودک و یا حیووان خونگی دارید، از نگهداری دیفن باخیا خودداری نمایید.

گیاهان آپارتمانی مضر

آزالیا یه هدیه خوشگله، ولی کاری میکنه نفهمی از کجا خوردی!

آزالیا یه گل خوشگله چرا که گل های رنگی و ملیح داره که میتونه برای هدیه دادن خیلی مناسب باشه. اما باید بدونید که گل یا شهد این گیاه، دارای مواد سمی هستش به نام گرایانوتوکسین (Grayanotoxin) ، که خب بلعیدن هر قسمت از این گیاه میتونه باعث ناراحتی معده، استفراغ، اسهال، ضعف، سرگیجه و حتی در موارد شدید تر، فلج شدن هم بشه. یادتون نره تماس با برگهای آزالیا نیز پوست رو تحریک کرده و باعث ایجاد ناراحتی میشه. پس اگه حیوون خونگی و یا کودک دارید بدونید که این گیاه واسمون مضره.

گیاهان آپارتمانی مضر

سانسوریا رو همه دارن اما خبر ندارن 

سانسوریا رو خیلی از ما ها تو خونه هامون داریم و یه گیاه آپارتمانی کم توقع محسوب میشه که زیبایی دل انگیزی داره. این گیاه مقاوم به دلیل سهولت در نگهداری خیلی طرفدار داره، در حالی که خیلی ها از نکات منفی سانسوریا خبر ندارند. مثلا اینکه برگ های سفت و تیز سانسوریا میتونه باعث ایجاد بریدگی در دهان و گلو بشه. شاید بپرسین مگه کسی میخورتش؟ که خب در پاسخ بادی بگیم فرض کند کودک یا حیوون خونگی شما این کار رو انجام بده، چه خواهد شد؟ خوردن برگ های سانسوریا میتونه باعث ایجاد ناراحتی برای معده بشه که خب در این حالت بهترین کار اینه که از نگهداری این گل پر طرفدار صرفه نظر کنید.

گیاهان آپارتمانی مضر

سیکلامن خیلی دلبری میکنه ولی داخلش یه هیولا نهفته

سیکلامن یه گیاه گلدر با برگ های خیلی خوشگله که مخصوصا تو فصل زمستون خیلی دیده میشه. اما خوبه که بدونید تموم قسمت های سیکلامن سمی هستن و در صورت بلعیدن هر قسمت ازش میتونه باعث سوزش دهان و استفراغ و اسهال و تشنج و حتی مرگ بشه، که خب همه اینا خیلی بده دیگه! به فیس خوشگلش نمیخوره! سیکلامن باعث تحریک پوستی هم خیلی میشه و نگهداری ازش تو خونه هایی که بچه دارن و یا حیوون خونگی نگهداری می کنند، به شدت خطرناکه.

گیاهان آپارتمانی مضر

داوودی خیلی مظلوم بود ولی خیلی آسیب زاست

داوودی رو که دیگه همه ما می شناسیم. این گل زیبا که واقعا گل های خوشگلی داره، معمولا تو فضای باز کشته میشه. اما خب یکسری از افراد علاقمند هم هستن ک این گیاه رو در منزل نگهداری کرده و از ضرر های فراوونی که داره بی خبرند. این گیاه دارای گل هایی رنگارنگ و درشته که به همین دلیل افراد برای نگهداری ازشون تو خونه تمایل پیدا می کنند. بی خبر از اینکه غده های زیرزمینی داوودی حاوی مواد سمی هستن که بلعیدن اونها میتونه باعث مشکلات گوارشی و حتی مرگ بشه. بنابراین یادتون نره که داوودی جان بهش نمیاد ولی برای کودکان و حیوونا خیلی خطرناکه.

گیاهان آپارتمانی مضر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی