|

کمپین واکسن بخرید ؛ روحانی هیچ مشکلی برای تهیه و تولید واکسن کرونا نداریم

واکنش رئیس جمهور روحانی به کمپین واکسن بخرید . آقای روحانی در واکنش به این هشتگ گفت هیچ مشکلی برای خرید و تولید واکسن کرونا نداریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- هیچ نگرانی برای تولید و تهیه واکسن کرونا نداریم. رئیس جمهور کشور در خصوص تهیه و یا تولید واکسن کرونا گفته است که هیچ نگرانی برای تولید و تهیه واکسن کرونا نداریم". او همچنین از مثبت بودن مذاکرات دولت و مجلس درباره لایحه بودجه خبر داده است. حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت بار دیگر از لایحه بودجه دفاع کرد و گفت: "این بودجه پیام مهمی برای جامعه داشت و جامعه این پیام را دریافت کرده است. پیام بودجه این بود که سال ۱۴۰۰ با امسال و سال قبل هم از نظر سیاسی، هم اقتصادی و هم در تحولات بودجه عمرانی متفاوت خواهد بود و نشان می‌دهد شرایط چگونه است. این بودجه انتظار مردم را مثبت کرده و در سایه این انتظار مثبت، شاهد تحول مثبت در اقتصاد، کشاورزی و خدمات هستیم."

واکنش رئیس جمهور به کمپین واکسن بخرید

رییس جمهوری با بیان این که در ۶ ماهه اول سال رشد اقتصادی مثبت بوده است، گفت: «تا پایان سال هم رشد اقتصادی علیرغم مشکلات مثبت خواهد بود و اولین اثر آن را در تورم آذر ماه می ‌بینیم که حرکت در تورم نقطه به نقطه شروع شده است و در مسیر مهار شتاب تورم خواهیم بود و آمار این ماه هم همین واقعیت را به ما نشان می ‌دهد.»

او با اشاره به اختلاف دولت و مجلس بر سر لایحه بودجه درباره جلسه همفکری روز گذشته با مجلس گفت: "در زمینه بودجه جلسه خوبی را با رییس مجلس و رییس کمیسیون تلفیق و برخی از نمایندگان با معاون اول و رییس سازمان برنامه و بودجه و تعدادی از وزیران داشتیم و با مباحثی که داشتیم، نظرات به هم نزدیک‌ تر شد."

رییس جمهوری گفت: «اصول و چارچوب بودجه به گونه ‌ای است که می ‌تواند در سال آینده هم دستگیری خوبی برای قشر کم برخوردار داشته باشد. یکی از ویژگی‌ های بودجه سال آینده پیش بینی ۲۵ درصدی افزایش برای حقوق بگیران و بازنشستگان و هم برای مستمری بگیران است.» روحانی با بیان اینکه ارزش پول ملی در بودجه سال آینده مدنظر بوده است، گفت: "امیدواریم بتوانیم با چابک سازی دولت و واگذاری سهام و توسعه بازار سرمایه که امسال نقش بسیار ارزشمندی برای شادابی اقتصاد بورس داشت، در سال‌آینده هم اقتصاد کشور شاهد ثبات بیشتری باشد" او افزود: "در جلسه دیروز در بسیاری از مسائل، نقطه نظر مشترک داشتیم و در مواردی که مورد بحث و سوال بود به جمع بندی خوبی رسیدیم که امیدواریم در کمیسیون تلفیق با حضور سازمان برنامه و بودجه، بتوانیم بودجه را در زمان مناسب دریافت کنیم و برای سال آینده برنامه ریزی کنیم."

در زمینه تولید و تهیه واکسن کرونا مردم نگران نباشند

بحث دیگری که رییس جمهور به آن اشاره کرد تولید و خرید واکسن کرونا بود. در روزهای اخیر کمپین قدرتمندی در فضای مجازی به راه افتاد که از دولت درخواست می ‌کند که سرعتر "واکسن کرونا" بخرد. روحانی در این رابطه گفت: "ما در زمینه کرونا هیچ نگرانی برای آینده نداریم. برای تولید و تهیه واکسن پا به پای دنیا در زمینه مقابله با این ویروس پیش رفتیم و حتی نسبت به بعضی کشور ها حرکت ما مناسب ‌تر و مثبت ‌تری بود."

رییس جمهوری افزود: «در هفته‌ های گذشته موج سوم کنترل شد و شاهد بودیم که حدود ۵۰ درصد از فوتی‌ های ما کاهش پیدا کرد. در زمینه واکسن همه اقدامات انجام می‌ گیرد و این بشارت را می ‌دهم که هم بانک مرکزی و هم وزارت بهداشت و درمان برنامه ریزی کردند تا هم واکسن از خارج در اختیار مردم قرار بگیرد و هم واکسن داخلی در ماه‌ های آینده امیدواریم به تولید برسد.»

این در حالی است که در روز های اخیر زمزمه های لغو سهمیه واکسن ایران در سازمان بهداشت جهانی به گوش می رسد. روز گذشته علی ربیعی سخنگوی دولت اعلام کرد قرار گرفتن ایران در لیست سیاه اف ‌ای ‌تی ‌اف مانع از انتقال پول برای خرید واکسن شده است. از طرف دیگر رییس کل بانک مرکزی تحریم ‌های آمریکا را در این باره موثر می ‌داند.

روحانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تلاش های دولت برای لغو تحریم ها گفت: "برخی می ‌گویند یکی، دو روز عقب ‌تر. شاید وضع آنها بهتر است. فشار تحریم روی مردم است و مردم روزانه آن را تحمل می ‌کنند. برخی تاکید دارند آمریکا را تهذیب کرده و بگویند آمریکا خوب است و دولت بد است." روحانی در ادامه سخنان خود ترامپ را با صدام مقایسه کرد و گفت: «دو موجود مجنون در تاریخ داشتیم که جنگ را بر مردم تحمیل کردند؛ یکی صدام بود و دیگری ترامپ. صدام جنگ نظامی و ترامپ جنگ اقتصادی را به ما تحمیل کردند. ما در جنگ نظامی دست به دست هم دادیم، متفق، متحد و یکصدا بودیم و صدام را شکست دادیم و روزی را دیدیم که آن مجنون به دار آویخته شد. ترامپ هم سرنوشت بهتری از صدام نخواهد داشت.»

منبع : فرارو

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی