|

حالا که رتبه بندی معلمان تصویب شد حداقل حقوق فرهنگیان چقدر می شود؟

از این به بعد کف حقوق معلمان ۸ میلیون تومان است و هیچ معلمی کمتر از این رقم دریافتی ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کف حقوق معلمان از این به بعد هشت میلیون تومان استو هیچ معلمی کمتر از این رقم دریافت نمی کند.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ایسکانیوز؛ مهرداد ویس کرمی با بیان اینکه پس از مدتها بالاخره مجلس به رتبه بندی معلمان برای اجرای رای داد گفت: از این به بعد کف حقوق معلمان ۸ میلیون تومان است و هیچ معلمی کمتر از این رقم دریافتی ندارد.

وی ادامه داد: در این لایحه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید علاوه بر ۸ میلیون حقوقی که همه معلمان خواهند گرفت مابقی حقوق متناسب با میزان تحصیلات، جایگاه، عملکرد، سوابق کاری و... در حقوق آنها لحاظ می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: معلمان عزیر باید متناسب با میزان عملکرد وکارکردی که دارند حقوق مناسبی دریافت می کردند که امروز با تصویب لایحه رتبه بندی معلمان به حقوق حقه خواهد خواهند رسید.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، نمایندگان ملت گزارش شور دوم کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص لایحه نظام رتبه بندی معلمان را بررسی کرده و ماده ۴ این لایحه را تصویب و شاخص ها و امتیازات موثر در فرآیند رتبه بندی معلمان را تعیین کردند.

اضافه می شود؛ با این وجود بر اساس ماده ۴ این لایحه، فرآیند رتبه بندی برای کلیه معلمان بر مبنای امتیازات ناشی از دوره های ضمن خدمت، سنوات تحصیلی در دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر و شهید رجایی، شایستگی های عمومی، تخصصی و حرفه ای، عملکرد رقابتی، دانش تخصصی- تربیتی، پژوهشی، خلاقیت و نوآوری، سنوات تجربه معلمی، سوابق مدیریتی در آموزش و پرورش، آخرین مدرک تحصیلی و کسب امتیازات لازم در نظام رتبه بندی معلمان در یکی از رتبه های ماده (۳) این قانون و مطابق آیین نامه اجرایی این قانون، حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۰ انجام می شود.

براساس تبصره این ماده افرادی که با عناوین شغلی مندرج در بند (۱) ماده (۲) این قانون، در پست های اداری وزارت آموزش و پرورش اشتغال دارند، کماکان معلم هستند.

برای افزایش حقوق معلمان در سال جاری ۱۲ هزارو پانصد میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که دولت متعهد به پرداخت آن شده است اما این میزان در قالب رتبه بندی در برای بودجه سال آینده حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان در بودجه تعیین شده است که البته چکش کاری آن در کمیسیون های تخصصی انجام خواهد شد

۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای رتبه بندی در سال آینده

البته دولت تعهد کرده است برای افزایش حقوق معلمان در سال جاری ۱۲ هزارو پانصد میلیارد تومان بپردازد اما این میزان در قالب رتبه بندی برای بودجه سال آینده حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده است که البته چکش کاری آن در کمیسیون های تخصصی نیز انجام خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    کارمند دانشگاه آزاد با مدرک کارشناسی ارشد و سابقه بالای ۲۰ سال دارد هفت میلیون می گیرد حقوق کارمندان دانشگاه آزاد از همه ادارات کمتر است یک فکری برای این قشر ضعیف هم بکنید

  • آگاه ارسالی در

    این طرح رتبه بندی نیست و ترمیم حقوق می باشد بخاطر تخصیص اعتبارات ضعیف و تغییرات زیاد در اصل لایحه رتبه بندی ، این لایحه را از مسیر اصلی خودش منحرف ساخته اند و صرفا به ترمیم حقوق بسنده کرده اند

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی