|

از کجا بفهمیم برای یارانه 300 و 400 هزار تومانی در کدام دهک هستیم؟

افرادی که به نحوه دهک‌بندی خود در خصوص یارانه کالاهای اساسی اعتراض دارند باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

لینک کوتاه کپی شد

دولت سیزدهم تصویب کرد که با حذف ارز ترجیحی به سرپرستان خانواده براساس دهک بندی صورت گرفته یارانه 300 یا 400 هزار تومانی به ازای هر نفر پرداخت شود. اما بررسی ها نشان می دهد که خیلی از خانواده ها گویا اینن یارانه به حساب سرپرستانشان واریز نشده حالا برای اعتراض چه کار باید کرد؟

بر اساس اطلاعات به دست آمده افرادی که به نحوه دهک‌بندی خود اعتراض دارند باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در این سامانه افراد باید مدارک هویتی خود شامل کد ملی و شماره حساب واریز یارانه را وارد و اعتراض خود را ثبت کنند.

مراحل ثبت اعتراض به دهک‌بندی درآمدی چیست؟

افراد ابتدا باید به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند.

در مرحله دوم، باید روی گزینه ورود به سامانه کلیک کرد. در مرحله بعد باید کد ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی که یارانه به آن واریز می‌شود را وارد کرد.

با ورود این اطلاعات وضعیت خانوار قابل مشاهده است و نشان داده می‌شود که خانوار در کدام دهک درآمدی قرار دارد.

اگر افراد بعد از مشاهده اطلاعات به دهکی که در آن قرار دارند معترض باشند، می‌توانند با ورود به بخش ثبت اعتراض، اعتراض خود را ثبت کنند.

نتیجه اعتراض به دهک‌بندی، ظرف یک ماه اعلام می‌شود.

جدای از ورود به «سامانه رسیدگی به درخواست کمک حمایت معیشتی و یارانه نقدی» افراد می‌توانند با شماره ارتباطی ۶۳۶۹-۰۲۱ هم تماس بگیرند.

05

این دهک ها کلاً حذف شدند!

در حالی که رئیس جمهور به صراحت گفته بود این یارانه به همه مردم پرداخت خواهد شد اما گویا دهک درآمدی دهم از لیست یارانه بگیرها خط خوردند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون در این خصوص گفت: گروهی که اکنون یارانه برایشان واریز نشده و نگرانی‌هایی دارند دو دسته می شوند؛ دسته نخست افراد دهک ۱۰ درآمدی‌اند که مشمول دریافت یارانه نیستند. در حال حاضر جامعه هدف این سیاست، افرادی هستند که تا کنون یارانه نقدی دریافت می‌کردند به استثنای دهک دهم. ۷۶ میلیون نفری که یارانه می‌گرفتند در دهک اول تا دهک نهم قرار دارند و دهک دهم یارانه دریافت نکردند.

وی درباره هماهنگی دستگاه‌ها برای افرادی که یارانه ندارند یا در دهک بندی مشکل دارند؟ گفت: مسئله عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها مطرح نیست؛ وظایف دستگاه‌ها مشخص است اگر درباره وضعیت دهک اعتراضی دارند ما مکلف به پاسخگویی هستیم. اما سازمان هدفمندسازی بنا به تقسیم وظیفه، مسئولیت ثبت‌نام جاماندگان یارانه را برعهده دارد و همکاران ما در آن سازمان در تلاش شبانه‌روزی هستند تا این مهم محقق شود که در این صورت هجوم به سایت ما نیز کم و بخشی از نگرانی‌ها فروکش خواهد کرد.

ابوحمزه درباره اینکه آیا مراجعه حضوری نیاز است؟ اظهار کرد: خیر، به هیچ وجه نیاز به مراجعه حضوری نیست و ابهامات از طریق مرکز تماس ۶۳۶۹ و همین‌طور سایت اعلامی، امکان پذیراست. البته موارد معدودی  بوده که مراجعه کرده‌اند و همکاران ما توضیح داده‌اند، اما در مجموع به هیچ‌وجه نیازی به مراجعه حضوری نیست.

چرا یارانه پرداختی قابل برداشت نیست؟

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  درباره علت قابل برداشت نبودن یارانه و سیاست‌های آتی اصلاح یارانه گفت: این موضوع جزو سیاست‌های کلان دولت است و سخنگوی دولت باید توضیح دهد؛ این مبلغ به حساب هموطنان واریز شده است، اما طرح مدنظر دولت و بازنگری در فرایند تزریق یارانه به اقتصاد، هنوز عملیاتی نشده که قابل برداشت باشد؛ اما دولت با این اقدام این اطمینان خاطر را داده که این مبلغ واریز شده و جای نگرانی نیست. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی