|

شناسایی چوب راش اصل و تشخیص چوب راش گرجستان

شناسایی چوب راش اصل و تشخیص چوب راش گرجستان

لینک کوتاه کپی شد

 

چوب راش یکی از انواع مرغوب چوب است که در سراسر جهان برای تولید مبلمان، کفپوش، اسباب بازی و ... استفاده می‌شود. قیمت چوب با توجه به نوع و مرغوبیت آن تعیین می‌شود. چوب راش انواع مختلفی دارد که هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارند و در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شوند. تشخیص چوب راش اصل از روی ویژگی‌های این چوب امکان پذیر است. 

چوب راش و انواع آن

چوب راش (Fagus) از درختان برگریز از خانواده Fagaceae است که بومی مناطق معتدل اروپا، آسیا و آمریکای شمالی است. طبقه‌بندی های اخیر 10 تا 13 گونه را در دو زیرجنس مجزا، Engleriana و Fagus شناسایی می‌کند که قیمت چوب در هر نوع آن متفاوت است. چوب راش نوعی چوب سخت و سبک است که از گونه درخت راش به دست می‌آید. 

این چوب برای مصارف متعددی از جمله ساخت مبلمان، کفپوش چوبی سخت، اسباب‌بازی، تجهیزات ورزشی، ظروف و غیره عالی است. در ادامه با برخی از انواع چوب راش آشنا می‌شویم. 

  • راش اروپایی یا گرجستانی: نام دیگر راش اروپایی یا راش گرجستانی «راش معمولی» است که این یکی از رایج‌ترین گونه‌های راش است. چوب راش اروپایی یکی از اجزا اصلی صنعت چوب در بازار اروپا بوده و معمولاً در انواع محصولات مانند مبلمان، پله‌ها، کفپوش، کابینت، روکش، مبلمان داخلی و غیره استفاده می‌شود. برای تشخیص راش گرجستانی می‌توان از نظر رنگ آن را بررسی کرد. رنگ راش گرجستانی دارای لکه‌های تیره است و به طور کلی رنگ کرم کم رنگ دارد.

  • راش آمریکایی: راش آمریکایی تنها گونه درخت راش است که بومی آمریکای شمالی است و همچنین یکی از شناخته‌شده‌ترین گونه‌ها به جز راش اروپایی است. قیمت چوب با توجه به نوع و کاربرد آن متفاوت است. رنگ چوب درخت راش آمریکایی کمی تیره‌تر است و در مقایسه با راش اروپایی سازگاری کمتری دارد. 

  • راش ژاپنی: این نوع چوب راش به طور کلی در سراسر جنگل‌های ژاپن یافت می‌شود، همانطور که از نام آن پیدا است. چوب راش ژاپنی را می‌توان به راحتی بخار داد و خم کرد و استفاده از آن را در قسمت‌های منحنی صندلی‌ها، میزها و سایر مبلمان بسیار آسان می‌کند. 

  • راش سه رنگ: راش Tri-Color یکی از ارقام راش اروپایی است و بومی اروپا نیز می‌باشد. این درخت رنگی با شاخ و برگ‌های متنوع سفید، سبز و صورتی است و برای رشد و گسترش به خاک غنی و همچنین رطوبت فراوان نیاز دارد. چوب ساحل سه رنگ اغلب برای وسایل خاص و وسایل چوبی خانگی استفاده می‌شود، اما ممکن است بیشتر به عنوان هیزم استفاده شود، چون قابل اشتعال است. 

C:\Users\Hakhamanesh\Desktop\4-oak-wooden-blocks-Nov92021-1.jpg

شناسایی چوب راش اصل از روی ویژگی‌های آن 

از روی ویژگی‌های ظاهری چوب راش می‌توان چوب راش اصل را شناسایی کرد. قیمت چوب راش اصل و غیر اصل متفاوت است، به همین دلیل شناسایی آن مهم است. چوب راش به دلیل خوشکار بودن و مقاومت بالا و همچنین زیبایی خود همواره دارای محبوبیت بالایی بوده است. چوب راش ویژگی‌های ظاهری دارد که شامل موارد زیر می‌شود. 

  • رنگ شفاف سفید و یا نارنجی روشن

  • دارای رگه‌هایی ریز و مقطع داخل بافت

  • بافتی در هم تنیده و منسجم به جهت نوع ساختار

  • قابلیت خم‌شدگی

  • سطحی صاف و صیقلی پس از خوردن سمباده 

سایت فروشگاهی آهن‌آلات پیوان خدماتی از جمله قیمت لحظه‌ای قطعات آهن‌آلات، اطلاعات آموزشی و استاندارد در زمینه آهن‌آلات را در اختیار افراد قرار می‌دهد. سایت پیوان با سال‌ها تجربه در زمینه فروش قطعات آهن آلات امروزه توانسته است بازار آنلاین آهن‌آلات را به دست گرفته و به صورت آنلان انواع قطعات آهن‌آلات را به فروش برساند. برای آگاهی از قیمت لحظه ای آهن پیوان وارد سایت شوید و قیمت روز آهن را مشاهده کنید.

منبع: pivan.co  

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی