|

سرنوشت واگذاری خودرو شاسی بلند به مجلسی ها؛ وزیر استیضاح شده تحت فشار بود؟!

واگذاری خودرو به نمایندگان

علیرضا بیگی: همان عدالتخواهانی که در مواجهه و رویارویی با رانت و مفاسد مصمم هستند، در معرض یک امتحان قرار دارند و صدایی از آنها در نمی‌ آید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- یکی ازحواشی های مجلس شورای اسلامی در زمان مدیریت محمد باقر قالیباف، واگذاری خودروهای شاسی بلند به مجلسی ها بود. 

قصه از این قرار است که احمد علیرضابیگی نماینده تبریز، از واگذاری چند مورد خودروی شاسی بلند به برخی از نمایندگان اطلاع داد و همین امر زمینه ساز شد هیات رئیسه مجلس، خواستار بررسی ارتباط آن با استیضاح وزیر صمت وقت، رضا فاطمی امین شود.

واگذاری خودرو به نمایندگان

وقتی این خبر منتشر شد بسیاری از نمایندگان ماجرا را تکذیب کردند اما پس از مدتی از موضع خود عقب نشینی نموده و بیان داشتند که این اتفاق ارتباطی با استیضاح فاطمی امین نداشته است. لذا رئیس مجلس، کمیسیون اصل 90 را مامور می نماید تا در این راستا اقدام به تهیه ی گزارش کند. حال آنکه از زمان آن دستور تا به این لحظه، 4 ماه سپری شده اما دریغ از انتشار گزارش و یا پیگیری ماجرا.

«احمد علیرضا بیگی»‌ نماینده تبریز و افشا کننده ماجرای واگذاری خودروها که به «شاسی بلند گیت» شهرت یافته است، در یک گفت و گو از چرایی این سکوت حدودا ۴ ماهه می‌گوید. بخشی آن را می توانید در ادامه بخوانید: 

واگذاری خودرو به نمایندگان

از سرنوشت چندین دستگاه که گفتید تحویل نشده، اطلاعی دارید؟

طبق آماری که داریم، ۱۴۷ دستگاه با شماره ملی مشخص است که به چه کسانی تحویل شده اما ۱۵۳ دستگاه مشخص نیست که چه سرنوشتی پیدا کرده‌اند. آقایان هم حاضر نیستند که بیایند توضیح دهند و اصلا بگویند این ۱۵۳ دستگاه را تحویل نگرفته‌ایم. یا اصلا بگویند همان موقعی که آقای قالیباف به زیرزمین مجلس رفته و اعلامیه‌ی تحویل خودرو را دیده بود، از آن به بعد دیگر این کار را متوقف کردیم و تحویل نگرفته‌ایم! همین را هم نمی‌گویند؛ وقتی نمی‌گویند، نشان می‌دهد که یک موضوعی باید وجود داشته باشد که نمی‌گویند مابقی خودروها را نگرفته‌ایم.

محموله های شاسی بلند در پارکینگ مجلس خالی می شود و قالیباف بی خبر است؟

*یکی از نمایندگان گفته بود که هیات رئیسه و مشخصا آقای قالیباف از این ماجرا باخبر بوده؛ شما هم این موضوع را تایید می‌کنید؟

واگذاری خودرو به نمایندگان

خیلی مساله بعیدی است که خودروهای کِشنده شرکت خودروساز در پارکینگ مجلس محموله‌های ۲۰ تایی ماشین‌های شاسی بلند خالی کنند و رئیس مجلس در جریان نبوده باشد. معاون مجلس به نمایندگان تماس گرفته و به آنها گفته که برای شما ماشین درنظر گرفته شده است. اگر مجلس و هیات رئیسه واقعا در جریان این موضوع نبوده‌اند، باید شکایت می‌کردند که چرا چنین اتفاقی افتاده است؟ بر فرض یک مقامی در مجلس سر خود این کار را انجام داده باشد؛ با مقام خاطی چه برخوردی صورت گرفته است؟

پس از افشای این موضوع، از سوی دفتر آقای قالیباف یا هیات رئیسه آیا پیگیری جهت شفاف‌سازی ماجرا، از شما داشته‌اند؟

خیر؛ خب ببینید موضوعی به این واضحی که من نماینده با چشمان خودم این خودروها را دیدم و ناچار شدم برای اثبات مشاهدات خودم اسناد و مدارکی را با پیچیده‌ترین شیوه ممکن، به دست بیاورم و از جایگاه نمایندگی مجلس، سوال کنم که این خودروها چه ارتباطی با استیضاح وزیری که در همان محدوده زمانی مطرح بوده، وجود داشته است؟ بخاطر طرح همین سوال هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مصونیت پارلمانی من را بردارد و اعلام کند که رفتار و گفتار این نماینده در چارچوب وظیفه نمایندگی نبوده و من را به دادگاه معرفی کند! اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی در این خصوص صراحت دارد.

واگذاری خودرو به نمایندگان

حالا با نماینده‌ای که بدیهی‌ترین کاری که می‌تواند انجام دهد، انجام داده، اینگونه رفتار کنند. یک بار به بازپرسی رفته‌ام، یک بار دادگاه رفتیم و بعد معلوم شده که شاکی ندارم و کیفرخواست بدون شاکی تنظیم شده است و قرار رسیدگی خارج از نوبت صادر شده است و دادگاه هم با دریافت شکایت از شاکی مجدد تشکیل جلسه داده و در همان روز حکم صادر شود و به یک سال حبس تعزیری به عنوان نماینده مردم محکوم کند!

در این مدت یک سکوت عجیبی درباره این ماجرا حکمفرما شده و انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. دلیل این نوع برخورد چیست؟ آیا به نوع اداره مجلس برمی‌گردد؟

همان عدالتخواهانی که در مواجهه و رویارویی با رانت و مفاسد مصمم هستند و بسیار ادعا دارند، در معرض یک امتحان قرار دارند و صدایی از آنها در نمی‌آید.

منظور اینکه شخص یا شرکت ثالثی بین آن شرکت و خودروساز بوده است؟

این را برای اولین بار می‌گویم؛ نفر سومی در این شرکت حضور دارد که در شرکت دیگری با معاون منابع انسانی مجلس شریک است. فرد سوم، این دو خانم را پیدا و یکی‌شان را رئیس هیات مدیره و دیگری را مدیرعامل کرده است؛ خودش هم در همان شرکت سوم، با آن معاون مجلس شریک است.

واگذاری خودرو به نمایندگان

پیدا کردن این اطلاعات که کار پلیسی و تحقیقاتی است، خارج از توان و استطاعت یک نماینده است! ما همین‌ها را هم انجام داده‌ایم اما انگار کسی اراده‌ای برای روشن کردن حقیقت ندارد. آقای ذوالنور در صحن مجلس بعد از صحبت من که گفتم بعد از گذشت ۴ ماه چرا حقیقت را روشن نمی‌کنید، می‌گوید «ما بصورت جدی دنبالش هستیم و آنچه که محرز شده این است که هیچ ارتباطی با استیضاح وزیر صمت نداشته است».

خب این را چه کسی یا کدام مرجع تحقیق کرده است؟ من می‌پرسم بر چه مبنایی این را می‌گویید که البته پاسخی هم ندارند. به من هم جوابی داده نمی‌شود که چرا مصونیت پارلمانی یک نماینده برداشته می‌شود؛ انگار که کار شخصی خودم بوده است؛‌ مثلا چک بی‌محل کشیده‌ام یا تصادف کرده‌ام که ربطی به نمایندگی‌ام ندارد! این موضوع دقیقا بر مبنای وظایف نمایندگی بوده است.

صحبت های  عجیب رضا فاطمی امین را بشنوید 

تمام این موضوعات در حالی مطرح شده اند که رضا فاطمی امین، چندی پیش در یک ویدئو از درخواست های نامتعارف برخی نمایندگان در دوران وزارتش سخن گفته است. لذا تماشا و توجه به آن، شاید به موضوع مطرح شده چندان هم بی ربط نباشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی