|

آیا تکرار مهمانان دورهمی به این برنامه لطمه نمی زند؟

شهرام خرازی‌ها منتقد سینما در مورد برنامه دورهمی گفت: دورهمی با اجرای مدیری می تواند همچنان یک برنامه موفق باشد.

لینک کوتاه کپی شد

شهرام خرازی‌ها منتقد سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: تلویزیون در تلاش است تا برنامه‌های خوب متفاوت بسازد اما شاید این برنامه‌ها موفق نبوده‌اند و البته ادامه‌دار بودن یک برنامه به عوامل متعددی بستگی دارد که تنها داشتن مخاطب و جذاب بودن اثر در آن مطرح نیست.

خرازی‌ها خاطرنشان کرد: در تلویزیون حتی برنامه‌هایی بوده‌اند که در قالب‌های مختلفی ساخته و پخش شده‌اند که موفق بوده و مورد استقبال قرار گرفته‌اند اما به دلایل مختلف از جمله نبود بودجه مناسب برای تولید، عدم همکاری عوامل از جمله مجری و... ادامه تولید این آثار امکانپذیر نبوده است.

 

اگر مدیری نباشد قطعاً «دورهمی» نمی‌تواند موفقیتش را تکرار کند 

او افزود: به عنوان مثال اگر در ادامه تولید برنامه «دورهمی» که یک برنامه موفق است مهران مدیری میلی به حضور در آن نداشته باشد و قرار باشد این برنامه ادامه داشته باشد قطعاً «دورهمی» نمی‌تواند موفقیتش را تکرار کند چرا که مخاطب این اثر را با اجرای مدیری می‌پذیرد و دنبال می‌کند، پس در این شرایط قطعاً تولیدکنندگان «دورهمی» هم ترجیح می‌دهند برنامه را متوقف کنند.

این منتقد در ادامه تأکید کرد: قطعاً استقبال مخاطب عامل مهمی در ادامه تولید یک برنامه است، تلویزیون باید نیازسنجی کند و بر اساس نیاز مخاطبان تولید را ادامه دهد که البته اینگونه بوده است اما همانطور که اشاره کردم در ادامه تولید یک اثر مسائل بسیاری مطرح هستند که گاهی مواقع علاوه بر میل و استقبال مخاطب تولید متوقف می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: لایو جنجالی مریم امیر جلالی و سخنان عجیبش! + ویدیو

 

 

نمی‌توان ادعا کرد که نیازسنجی‌ها در رسانه ملی منظم و آکادمیک است

این موضوع به صورت معکوس نیز وجود دارد؛ یعنی یک برنامه که شاید نیازی به تولید آن احساس نمی‌شود با اصرار تهیه‌کننده که بودجه دارد تولیدش ادامه پیدا می‌کند. بنابراین نمی‌توانیم ادعا کنیم که نیازسنجی‌ها در رسانه ملی بسیار منظم و آکادمیک بوده چرا که اینگونه نیست و خیلی وقت‌ها برنامه‌ها بر اساس سلایق مدیران و آنچه که تهیه‌کننده‌ها پیشنهاد داده‌اند ساخته می‌شوند.

خرازی‌ها درباره فصل جدید برنامه «دورهمی» گفت: مصاحبه با ستاره‌های سینما، تلویزیون، موسیقی و... قطعاً برای مخاطبان جذاب است، این جذابیت تنها مربوط به کشور ما نمی‌شود بلکه در همه جای دنیا اینگونه است و برنامه‌هایی اینچنین با استقبال خوبی روبرو می‌شوند.

 

کشف جدیدی از زندگی مهمانانی که برای چندمین بار به دورهمی می آیند

مهران مدیری از مهمانانی که برای چندمین بار به برنامه‌اش می‌آیند می‌تواند سوالات جدیدی بپرسد و هر بار مخاطب را با کشف جدیدی از زندگی و کارنامه شخص مهمان دعوت می‌کند چرا که طبیعتاً در یک برنامه امکان اینکه همه چیز درباره مهمان حاضر مطرح شود وجود ندارد و یک نفر حتی می‌تواند چهار بار در یک برنامه حاضر شود و باز هم حرف‌های جدیدی برای گفتن داشته باشد.

او در پایان تأکید کرد: مهران مدیری فردی تیزهوش است که می‌داند نباید از مهمانان سوالات تکراری داشته باشد. ما برنامه‌های اینچنین که گفت‌وگو محور باشد و افراد مهمان در آن چهره‌های مطرح هر عرصه باشند را داشتیم که پیش از انقلاب هم بوده و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند.

 

«خندوانه» به زحمت می‌تواند اصطلاحاً گلیم خود را از آب بیرون بکشد

«دورهمی» یک برنامه با کیفیت است و می‌تواند تولیدش ادامه داشته باشد به شرط اینکه مهران مدیری مجری آن باقی بماند اما برنامه «خندوانه» یک برنامه متوسط است که به زحمت می‌تواند اصطلاحاً گلیم خود را از آب بیرون کشیده و نظر مخاطب را به خود جلب کند.

منبع: برنا

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی