|

استعفای سعید محمد از فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء

سعید محمد آماده رییس جمهوری می‌شود یا شهرداری تهران؟

سعید محمد که از مدت‌ها پیش اخباری درباره نامزدی وی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 منتشر شده بود حالا از فرماندهی قرارگاه خاتم‌الانبیاء…

لینک کوتاه کپی شد

یکشنبه 17 اسفند خبری در رسانه‌ها مبنی بر انتصاب یک فرمانده جدید برای قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء توسط فرمانده کل سپاه پاسداران منتشر شد. براساس این خبر حسین هوشی سادات توسط سردار حین سلامی به عنوان فرمانده جدید قرارگاه خاتم‌الانبیاء منصوب شده است.

استفای سعید محمد به خاطر حضور در فضای انتخاباتی

سعید محمد، فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیاء طی نامه‌ای، استعفای خود را از سمتش به فرمانده سپاه پاسدران اعلام کرده است. وی درباره دلیل استعفایش در این نامه نوشته است: «ضمن تشکر از حمایت‌های بی‌دریغ جنابعالی در پیشبرد ماموریت‌های قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)، از آن‌جا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی، شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود، در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی-جهادی خاتم‌الانبیاء از سمت خود استعفا می‌دهم.»

مدت‌ها بود که گمانه‌زنی و شایعاتی درباره کاندیداتوری سعید محمد در انتخابات ریاست جمهوری 1400 مطرح بود و حالا با استعفای وی از سمتش به دلیل حضور وی در فضای انتخاباتی، همه حدس و گمان‌ها به واقعیت پیوسته است. روز 9 اسفند بود که روزنامه جمهوری اسلامی در خبری با اشاره به احتمال کاندیداتوری سعید محمد در انتخابات 1400 نوشت که وی با انتشار «یک کلیپ 3 دقیقه‌ای» و سرود «نگهت آتشین، سخنت دلنشین» و «عکس‌هایی در کنار فرماندهان سپاه» وارد صحنه تبلیغاتی انتخاباتی شده است.

البته قبلا محمدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی هم در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها، از جدی بودن قصد سعید محمد برای نامزدی در انتخابات 1400 خبر  داده و گفته بود: «سعید محمد در تمام محافل اصول‌گرایی، مطرح و شخصا هم پیگیر کاندیداتوری است.»

پیش‌تر هم در اوایل بهمن‌ماه خبری در برخی از کانال‌های تلگرامی و فضای مجازی مبنی بر دیدار انتخاباتی سعید محمد با آیت‌الله احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان منتشر شد و ادعا شد که طرفین در این ملاقات درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 و نامزدی فرمانده اسبق قرارگاه خاتم‌الانبیاء گفتگو کرده‌‌اند. البته چند روز بعد قرارگاه خاتم‌الانبیاء با انتشار اطلاعیه‌ای، انتخاباتی بودن دیدار فوق را تکذیب و اعلام کرد در این جلسه سعید محمد صرفا به ارائه گزارش عملکرد قرارگاه پرداخته است.

سعید محمد اصلی

رقابت نظامیان برای ریاست جمهوری در 1400

از مدت‌ها پیش درباره احتمال انتخاب یک نظامی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 و موفقیت یک رییس جمهور نظامی در شرایط فعلی کشور در رسانه‌ها گفتگو شده است و غیر از سعید محمد افرادی مانند محمدباقر قالیباف، سعید دهقان و محسن رضایی با سبقه نظامی قصد نامزد شدن در انتخابات 1400 را دارند.

در این میان برخی با اشاره به این که دو نامزد جدی با سبقه نظامی در انتخابات 1400 محمدباقر قالیباف و سعید محمد هستند، گفته‌اند بین طرفداران این دو نامزد در محافل اصول‌گرا، رقابتی جدی برای جلب حمایت یکپارچه همه طیف‌های این جناح در انتخابات آتی وجود دارد. البته یکی از  موانع سعید محمد برای به دست آوردن حمایت همه اصول‌گرایان و حتی پیروزی در انتخابات، شناخته شده نبودن برای افکار عمومی و سابقه فعالیت سیاسی اندک است. 

از طرف دیگر شایعاتی در برخی رسانه‌ها در این باره مطرح شده است که هدف سعید محمد رسیدن به ریاست جمهوری در مقطع فعلی نیست؛ عده‌ای اعتقاد دارند وی طی یک بازی پیچیده می‌خواهد با استفاده از فضای انتخابات ریاست جمهوری، نام خود را به عنوان گزینه شهرداری تهران مطرح کند.

چندی پیش عباس سلیمی نمین درباره احتمال کاندید شدن سعید محمد در انتخابات ریاست جهموری به خبرآنلاین گفت: «نمی‌دانم فردی که نام بردید(سعید محمد)، کاندیدای ریاست جمهوری است یا نیست چون برخی می‌گویند او برای شهردار تهران شدن خود را آماده می‌کند؛ چرا که در انتخابات آتی، انتخابات شوراها را نیز خواهیم داشت.»

هر چند برخی هم می‌گویند سعید محمد بر سر کاندیداتوری بین ریاست جمهوری و شهرداری تهران، سردرگم و بلاتکلیف است و سردرگمی وی ناشی از اختلافات شدید و تشتت بین جریان اصول‌گراست.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی