|

پیش بینی هواشناسی امروز 9 اسفند/آسمانی صاف و آفتابی

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود و روند افزایشی دما تا…

لینک کوتاه کپی شد

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در ۲۴ ساعت آینده برای بیشتر مناطق کشور جوی آرام و آسمانی صاف و آفتابی پیش‌بینی می‌شود و روند افزایشی دما تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

«امین‌حسین نقشینه» امروز (شنبه) درباره وضعیت آب و هوایی کشور گفت: امروز و فردا در مناطقی از زاگرس مرکزی بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد و فردا در آسمان ایلام، خوزستان و لرستان بارش پراکنده ادامه خواهد داشت.

وی افزود: از روز دوشنبه در گیلان، اردبیل، لرستان، مرکزی، یزد و شمال استان‌های کرمان و فارس بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه بیان‌داشت: روز سه‌شنبه با عبور جریان‌های بارش‌زا از کشور از مرزهای غربی بارش در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور آغاز و روز چهارشنبه بارش‌ها به صورت خفیف در همین مناطق ادامه خواهد داشت.

وی ادامه‌داد: برای پایتخت هم در سه روز آینده آسمان صاف و آفتابی و روز سه‌شنبه بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، ضمن اینکه فردا تهران غبار صبحگاهی دارد.

 

پیش بینی وضعیت جوی زنجان

کارشناسی پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: هوای این استان تا اواسط هفته جاری به تدریج و بین ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد گرمتر می‌شود.

حسین سلطانی، روز شنبه افزود: وضعیت جوی زنجان تا روز سه شنبه به شکل پایدار و آسمان نیز در اغلب مناطق استان غالبا صاف خواهد بود و از روز چهارشنبه تا جمعه نیز بارش های پراکنده پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه طی روزهای پنجشنبه و جمعه نیز با نفوذ توده هوای سرد به منطقه و استان، هوای زنجان مجددا سرد خواهد شد، اظهار داشت: در زمان حاضر میزان دمای شهر زنجان پنج درجه سانتیگراد زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه سانتیگراد کاهش نشان می دهد.

 سلطانی، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته زنجان با میزان دمای ۶/۵- درجه سانتیگراد سومین مرکز استان در کشور بود و بجنورد و اردبیل نیز به ترتیب با دمای ۱۰- و ۶/۰۸- درجه سانتیگراد اول و دوم بودند.

وی ادامه داد: طی مدت یاد شده، خیر آباد از توابع شهرستان سلطانیه با میزان دمای هوای ۱۱- درجه سانتیگراد و چورزق در شهرستان طارم نیز با ۱۳+ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین مناطق این استان، به ثبت رسیدند.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، کارشناسان حرفه‌ای مستقر هستند و داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

 

 

پیش بینی وضعیت جوی یزد

 

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی یزد گفت: در ساعت ۳۰: ۰۶ دقیقه امروز ( شنبه ) سبزدشت شهرستان بافق با دمای هوای هفت درجه سانیتگراد زیرصفر سردترین نقطه استان بود.

سیدعباس میرحسینی روزشنبه افزود: بعد از سبزدشت به ترتیب شهر نیر با ۶ و نصرآباد، طزرجان، بهادران و بهاباد و جنت‌آباد جلگه این شهرستان با منفی پنج درجه سردترین نقاط بود.

وی ادامه داد: از امروز تا فردا (یکشنبه) آسمان یزد صاف تا قسمتی ابری به خصوص از یکشنبه به واسطه جنوبی‌شدن جریان هوا، افزایش دما، گاهی افزایش ابر و از بعدازظهر دوشنبه بارش پراکنده در استان پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی یزد اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته شهر بافق با دمای ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان بود و دمای امروز شهر یزد منفی یک تا ۱۰ درجه بالای صفر در نوسان است.

منبع: ایرنا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی