|

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری امریکا؛ آرای ترامپ بیشتر است یا بایدن؟

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز (سه‌شنبه) سوم نوامبر (۱۳ آبان) و از حدود ساعت 2 عصر به وقت ایران آغاز می شود. نتایج لحظه به لحظه…

لینک کوتاه کپی شد

لحظه به لحظه با انتخابات ریاست جمهوری امریکا؛ آرای ترامپ بیشتر است یا بایدن؟

در انتخابات ریاست جمهوری امریکا، تعداد آرای مردم به تنهایی تعیین‌کننده پیروز نهایی انتخابات نیست. بلکه آن چیزی که برنده را مشخص می‌‌کند تعداد آرای الکترال هر ایالت است. تعداد آرای الکترال‌ در سراسر امریکا ۵۳۸ رای است و کاندیدی که بتواند ۲۷۰ (۵۰ درصد آرا + یک رای) را به دست بیاورد به کاخ سفید می‌رود.

شانس برنده شدن ترامپ بیشتر است؟

در حالی که تا این لحظه ساعت (9:30) جو بایدن در تعداد آرای الکترال از ترامپ جو تر است اما باتوجه به تعداد رای های باقی مانده که در شکل بالا به صورت کمرنگ مشخص شده به نظر می رسد بایدن حداکثر 15 رای دیگر دارد و تعداد آرای الکترال او به 238 رای برسد در حالی که برای رئیس جمهور شدن به 270 رای الکترال نیاز است.

گزارش لحظه به لحظه شمارش آرای انتخابات آمریکا

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا با افتتاح مراکز رأی‌گیری در ایالت ورمونت از ساعت ۵ صبح سه‌شنبه به وقت محلی (معادل با ۱۳:۳۰ به وقت تهران) آغاز شد.

به گزارش فارس، این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهند شد.

صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالت‌های مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و انتخابات در آن پایان می‌یابد.

در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

تایید نتایج ایالت‌ها از ۱۰ نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

در این گزارش اخبار مربوط به این انتخابات به صورت لحظه به لحظه آورده شده‌اند:

۰۹:۰۶ -بایدن به زودی سخنرانی خواهد کرد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی