|

طرز تهیه مربای به؛ یه مربای پاییزیه خوش رنگ و نوستالژی با طعمی بهشتی

اگه هوس مربای به کردید الان که تو فصل پاییز هستیم بهترین زمان برای پخت این مربای جذاب و خوش رنگ و لعابِ.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه بخوایم لیستی از انواع مربا ها ارائه بدیم میتونیم به مربای آووکادو، موز، زغال اخته، خرمالو، آلبالو، انار، توت فرنگی، پوست پرتقال، کیوی، زردآلو، زرشک، زغال اخته، آناناس، شاتوت، گل محمدی، به و ... اشاره کنیم. در بین انواع و اقسام مربا هایی که گفتیم به و آلبالو از جایگاه ویژه ای برخوردارن چرا که از قدیم پای ثابت سفره هامون بودن. قبلا مربای آلبالو رو بهتون آموزش دادیم توی این مطلب میخوایم طرز تهیه مربای به با همه نکات و فوت و فن هاش رو بهتون بگیم.

درست کردن مربای به خیلی سخت نیست اما کلی نکته ریز داره که اگه ندونید مرباتون خراب میشه. پس اگه میخواین ترفندهای درست کردن مربای به رو یاد بگیرید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه مربای به

به 5 عدد

آب 3 پیمانه

شکر 7 پیمانه (معادل یک کیلو)

هل درسته 1 قاشق سوپخوری (معادل 5 گرم)

آب لیمو تازه 2 قاشق سوپخوری (معادل 28 میلی‌لیتر)

m

طرز تهیه مربای به

1- به رو پس از شستن به شکل پره‌های پرتقال یا نگینی درشت خرد کنید. همراه آب روی حرارت ملایم قرار بدید زمانی که کمی پخته شد شکر رو روی آن بریزید چند جوش که زد هل رو اضافه کنید. اجازه بدید با حرارت ملایم چهار الی پنج ساعت بجوشه تا رنگ مربا آلبالویی و شربتش غلیظ بشه. در آخر آب لیمو رو اضافه کنید پس از چند جوش از روی حرارت بردارید. پس از اینکه مربا رو از روی حرارت برداشتید روی آن دم‌کنی قرار بدید بذارید به مدت 24 ساعت به همان حالت داخل قابلمه بمونه سپس در ظرف مورد نظر بریزید.

2- بهترین ظرف برای پخت مربای به مس سفید شده‌ است. به گزارش شایانیوز دقت کنید ظرف برای طبخ مربا پهن و کم‌ عمق باشه تا تبخیر در آن زودتر انجام بشه. در چنین حالتی شربت مربا زودتر قوام می‌یاد و رنگ و مزه‌ میوه بهتر حفظ میشه. توجه داشته‌ باشید که در مدت طبخ مربای به، درب ظرف باید بسته باشد تا مربا خوش رنگ‌تر بشه.

beh

پیشنهاد

برای تهیه شربت به‌لیمو مقداری از شهد مربا را در دیگ مسی دیگری ریخته، کمی به آن آب‌ لیمو اضافه کنید به طوری که برای هر دو پیمانه ۱/۵ قاشق سوپخوری آب‌لیمو اضافه نموده و بجوشانید تا کمی غلیظ بشه. بدین ترتیب مقداری شربت به‌لیمو تهیه می‌کنید.

نکات مهم برای خوش‌ رنگ شدن مربای به

1- برعکس بقیه مربا‌ها هنگام تهیه مربای به باید درب قابلمه بسته باشد. این مسئله برای خوش‌ رنگ شدن مربای به اهمیت زیادی دارد.

2- دیگ مسی کمک میکنه تا مربا بعد از جوشیدن تغییر رنگ بده و خوش رنگ تر بشه.

3- آبلیمو رو حتما در مرحله آخر پخت به اضافه کنید.

4- حتما به را پوست کنید تا مربای شما خوش‌رنگ شود.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع: cookingbook.sanazsania

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی