|

وقتشه طعم های جدید رو امتحان کنی! با گل کلم چندتا غذای هیجان انگیز درست کن!

یکی از سبزیجات خوشمزه که میشه باهاش غذاهای خوبی درست کنی، گل کلمه. وقتشه این تصور که با گل کلم فقط میشه ترشی و شوری درست کرد رو دور بریزی.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- جزء کدوم دسته آدما هستی؟ اونایی که عاشق آشپزی هستن و تا میتونن توی اون خلاقیت و نوآوری به خرج میدن یا جزء اون گروهی که به اصطلاح بدغذا هستن و دستشون حتی به یه نیمرو درست کردن هم نمیره؟

امیدوارم جزو دسته اول باشی که توی این مقاله برات یه پیشنهاد هیجان انگیز دارم. حتما قبول داری که اکثر خانواده ها چندتا غذای محبوبشون رو در طول هفته تکرار میکنن و از مواد اولیه محدودی برای آشپزی استفاده میکنن. من به شدت با این رویه مخالفم و عاشق اینم که از انواع مواد غذایی و سبزیجات برای پختن غذا استفاده کنم.

golkalam6

یکی از این سبزیجات خوشمزه که الان فصلشه و میشه باهاش غذاهای خوبی هم درست کنی، گل کلم هست. باید این تصور که با گل کلم فقط میشه ترشی و شوری درست کرد رو دور بریزی و تا آخر این مقاله همراهم باشی.

اول ببین گل کلم چه خواصی داره

جالبه بدونی گل کلم کالری بسیار کمی داره و در عین حال سرشار از ویتامینه. میشه گفت گل کلم بیشتر ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن ما رو در خودش داره. یک فنجان (128 گرم) گل کلم خام حاوی 25 کالری و 3 گرم فیبره.

golkalam1

این گیاه منبع بسیار خوبی از آنتی اکسیدانه، پتاسیم، منیزیم و فسفر داره و سرشار از ویتامین C و B6 هست.

با گل کلم چی بپزیم؟

سوپ گل کلم

قبول داری توی فصل سرد، سوپ بیشتر از هر غذایی میچسبه؟ بله! با گل کلم هم میشه یه سوپ خوشمزه و مقوی درست کرد. کافیه پیاز رو سرخ کنی و بعد گل کلم رو که شستی و خرد کردی بهش اضافه کنی. کمی نمک، فلفل، آویشن، پودر تخم گشنیز و زردچوبه هم بزن و بعد از چند دقیقه، آب جوش یا آب مرغ بریز و نیم ساعت بذار بپزه.

golkalam3

وقتی پخت با گوشتکوب برقی حسابی لهش کن و یه سوپ با بافت لطیف و طعمی تازه و جذاب تحویل بگیر! میتونی با کمی روغن زیتون، فلفل سیاه و کمی جعفری تازه هم تزئینش کنی و از خوردنش لذت ببری.

گراتن گل کلم

برای درست کردن گراتن، گل کلم رو خرد کن و توی ظرفی که میخوای توی فر بذاری، بریز. با کره، آرد، شیر، پودر سیر، نمک و فلفل سس بشامل درست کن و روی گل کلم ها بریز. در آخر روی مواد رو با پنیر پیتزا پر کن و توی فری که از قبل گرم کردی بذار.

golkalam4

پوره گل کلم

پوره گل کلم یه جایگزین عالی برای پوره سیب زمینی محسوب میشه که در عین حال که خیلی خوشمزه س، سبک تر و کم کالری تره و برای کسانی که رژیم دارن مناسبه.

golkalam5

گل کلم‌ها رو بپز و بعد از پخت، توی یک کاسه بزرگ بریز و با چنگال یا میکسر له کن. سپس کره، شیر و نمک و فلفل رو اضافه و به خوبی مخلوط کن تا پوره لطیفی بدست بیاری. از این غذای فوق العاده میتونی در کنار استیک مرغ و گوشت و ماهی سرخ کرده هم استفاده کنی.

اگه از این مطلب خوشت اومد و خواستی بقیه مطالب آشپزی سایت رو بخونی به اینجا سر بزن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی