|

اندر خواص بی شمار یک ماده غذایی جادویی؛

دال عدس رو به مواد اولیه آشپزیت اضافه کن و غذاهایی بپز که همه انگشت به دهن بمونن!

دال عدس یه ماده غذایی با خواص بیشماره که با اون میتونی غذاهای خوشمزه زیادی درست کنی از خوردنشون در کنار اهالی خانواده، لذت ببری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه مسئول غذا پختن توی خونه باشی حتما شده که یه وقتایی واقعا ندونی چی بپزی ولی اینجور مواقع نا امید نشو! آشپزی دنیای بی انتهایی داره که اگه کمی خلاق باشی، هیچوقت با سوال «چی بپزم؟» مواجه نمیشی. توی این مقاله همراه من باش تا گوشه ای از این دنیای بی نهایت رو برات توضیح بدم.

دال عدس، یه ماده غذایی با خواص فوق العاده!

دال عدس که به اون عدس قرمز هم میگن، یکی از انواع حبوباته که خواص بی نظیری داره ولی خب به اندازه خواصش، ناشناخته مونده و خیلیا توی پخت و پز ازش استفاده نمیکنن.

daladas1

جالبه بدونی این دونه های کوچیک نارنجی رنگ، انرژی زیادی توی خودشون دارن و دو فنجون دال عدس ۷۰ کیلوکالری انرژی توی بدن تولید میکنه. علاوه بر این، دال عدس پروتئین زیادی داره که با پروتئین گوشت گاو برابری میکنه. بنابراین این ماده غذایی جایگزین خوبی برای گوشت محسوب میشه و خیلی برای گیاهخوارا مفیده.

دال عدس

نکته جالب بعدی در مورد دال عدس اینه که این ماده غذایی فیبر زیادی داره و مصرف اون بعد از وعده‌ های غذایی مانع افزایش قند خون میشه. پس افراد دیابتی هم میتونن از خواص بی نظیر عدس قرمز بهره مند بشن. غیر از اینها، دال عدس خواص بیشمار دیگه‌ای داره که از حوصله این مقاله خارجه و میتونی مطمئن باشی که استفاده از اون حتما به نفعت خواهد بود.

حالا با دال عدس چی بپزیم؟

شاید ندونی ولی این دونه های خوشمزه توی جنوب ایران خیلی پرطرفدارن و جنوبی ها غذاهای متنوعی باهاش می پزن. معروفترین غذایی که جنوبی ها با این دونه مغزی میپزن خوراک دال عدس بوشهریه. برای درست کردن این خوراک خوشمزه به دال عدس، سیب زمینی، پیاز، سیر، تمبرهندی، رب، نمک و فلفل و روغن نیاز داری.

آشپزی

ترکیب این مواد اولیه باهم، نتیجه خوش طعم و مزه ای داره که هم میتونی با نون و هم با پلو نوش جان کنی. اگر علاقمند به غذاهای تند هستی بهتره این خوراک رو کمی تند بپزی و حسابی از خوردنش لذت ببری.

شبیه این غذا با ورژن هندی هم وجود داره که خیلی تندتره و ادویه بیشتری داره. هندی ها این غذا رو با زنجبیل تازه، فلفل سبز تند میپزن و از آرد ذرت و پودر تخم گشنیز هم استفاده میکنن.

سوپ دال عدس، یه غذای فوق العاده برای زمستون

دال عدس خیلی زود میپزه و نرم میشه و همین خاصیت باعث میشه تا لعاب خوبی به غذا بده. اگر این ماده غذایی رو با پیازداغ، هویج، سیب زمینی، برنج نیم دونه، ادویه و خامه ترکیب کنی و در انتها با گوشتکوب برقی لهشون کنی، سوپی رو تحویل میگیری که یه بافت و مزه عالی داره.

daladas9

خورش دال عدس و طعمی که فراموش نمیکنی!

تا اینجا غذاهایی رو با دال عدس یاد گرفتی که همشون گیاهی هستن و باب دندون گیاهخوارا ولی خب باید هوای گوشتخوارا رو هم داشت. خورش دال عدس که هم میشه اون رو با فیله مرغ و هم با گوشت گوسفند آماده کرد، غذاییه که در کنار پلو، بسیار خوشمزه س.

daladas7

سیب زمینی سرخ کرده در کنار این خورش، مزه اون رو تکمیل میکنه و یه غذای مجلسی و بینظیر رو برات میسازه. کوفته و کوکوی دال عدس هم غذاهای دیگه ای هستن که میتونی ازا ین به بعد توی برنامه غذاییت بذاری و از خوردنشون لذت ببری. پس همین امروز دست به کار شو و دال عدس رو به لیست خریدت اضافه کن!

حالا اگه از این مطلب خوشت اومد، بقیه مطالب آشپزی رو اینجا بخون تا همیشه برای انتخاب غذا دستت پر باشه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی