|

آشپزخانه های مدرن و جدید/ خانوم شما لایق داشتن یه همچین فضایی تا نشون بدی کدبانو کیه

در این مقاله نمونه ای از آشپزخانه های مدرن رو بهتون نشون دادیم و در خصوص این که چطور این فضا رو مدرن کنید براتون صحبت کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا همه به نوعی دوست دارن که دکور و چیدمان خونشون رو شیک و پیک جلوه بدن و برای این منظور برای کوچک ترین وسیله ها و آیتم هایی که در منزلشون استفاده میکنن حساب و کتاب خودشون رو دارن چون میدونید که این روزا دکور داره به سمت مینیمال بودن میره و دیگه خبری از وسیله های زیاد و خونه های شلوغ پلوغ نیست و مدرن بودن داره در آیتم های مختلف خودش رو نشون میده مثلا خیلی ها این روزا به دنبال دکوراسیون فرش مدرن هستن و دیگه خبری از فرش های کلاسیک با نقشه و طرح های شلوغ نیست و فرش های ساده تر که رنگ های خاصی هم دارن بسیار مد شدن و بین مردم طرفدار دارن.

حالا هم که بحث مدرن بودن هست میخواهیم راجبه آشپزخانه های مدرن برای شما صحبت کنیم که این روزا آرزوی هر خانومی داشتن یکی از اون هاست و خب برای این موضوع شما شاید در برخی از موارد حتی نیازی به این که وسایل آشپزخانه رو عوض کنید نداشته باشید و تنها نیازی که این وسط بسیار به چشم میخوره این هست که شما باید دکور رو تغییر بدید تا به اون چیزی که میخواهید برسید مثلا در صورتی که گل های مناسب آشپزخانه رو در این فضا دارید ولی خب چیدمان اون ها اونقدرا که باید و شاید خوب نیست و جای بدی رو براشون انتخاب کردید به سراغ پیدا کردن یه مکان مناسب تر برای اون ها باشید تا فضا رو زیباتر جلوه بدید. حالا دیگه وقت رو هدر ندیم و بریم به سراغ ایده گرفتن از آشپزخانه های جدید و مدرن.

آشپزخانه های مدرن

کابینت ها در آشپزخانه ی مدرن چه مدلی هستن؟

بیشترین فضای اشغال شده توی اشپزخانه به کانترها و کابینت های موجود در اون اختصاص داره بنابراین در صورتی که میخواهید این فضا رو مدرن کنید بهتره که به سراغ این آیتم برید و یه مقدار تغییر در اون به وجود بیارید.

بیشترین فضای بصری را در هر آشپزخانه‌ای، کابینت ‎ها و کانترهای آن تشکیل می‌دهند. پس اگر می‎خواهید حس و حال این اتاق را در خانه مدرن‌‎تر کنید، بهتر است ابتدا به سراغ این عناصر مهم دکوراسیون بروید. 

مثلا این روزا کابینت های مدرن با توجه به کابینت های کلاسیک یه مقدار فلت هستن و دسته ندارن یا در صورتی که دسته داشته باشن دسته های اون ها مینیمال و بسیار باریکه تا راحت باز و بسته بشن. این مدل از کابینت ها حتی طرح و تزئینی هم ندارن و بسیار ساده هستن. در اصل کاربردی بودن اشیاء و آیتم ها در دکواسیون مدرن بسیار مهم تر از زرق و برق اون هاست و شما در صورتی که یه آشپزخانه ی مدرن میخواهدی ولی عاشق تجملات و زرق و برق هستید باید تصمیمتون رو قطعی کنید چون این دو با هم همخونی نخواهند داشت.

آشپزخانه های مدرن

یکی دیگه از خصوصیات کابینت های مدرن اینه که وسایل برقی توکار شدن و با این مدل طراحی شما تنها کافیه که برای رسیدن از فر به ماکروفر دستتون رو یه مقدار دراز کنید و لازم نیست از این ور آشپزخانه برید اونور.

آشپزخانه های مدرن

رنگ ها در آشپزخانه ی مدرن چطور باید باشن؟

طراحی مدرن این روزا بیشتر روی رنگ های گرم و تیره تمرکز داره و از مواد طبیعی مثل روکش سنگ و چوب استفاده میکنه ولی خب در برخی از مواقع یه سری استثناء ها هم جود داره مثلا در چیدمان آشپزخانه ی مدرن در صورتی که شما از رنگ های تند و خاص خوشتون میاد شک به دلتون راه ندید و اون رنگ رو به رنگ های آشپزخانه در کابینت و یا فرش و هر آیتم دیگه ای اضافه کنید چون بالاخره  شما باید در این فضا احساس خوبی داشته باشید و این رنگ ها هم میتونن حس خوب رو در افراد زیادی به وجود بیارن و فقط به فکر این نباشید که به سراغ رنگ های سیلور و طوسی برید.

در این بین سفید رو میشه یکی از پر استفاده ترین رنگ ها در کابینت بشمار آوورد که هیچ وقت قدیمی نمیشه و چه توی دکور کلاسیک و چه توی دکور مدرن استفاده ی خودش رو داره و با این حساب شما میتونید توی آشپزخانه ی مدرن خودتون به سراغ کابینت هایی به رنگ سفید، شیری و یا کرم برید و با استفاده ی اون ها در کنار هم یه فضای مدرن خلق کنید و همچنین فرش هایی به این رنگ ها هم میتونن در آشپزخانه ی مدرن بسیار زیبا باشن.

آشپزخانه های مدرن

برای داشتن یه آشپزخانه ی  مدرن باید نورپردازی فوق العاده داشته باشید

روشنایی و نور رو میشه یکی از مهم ترین قسمت های یه آشپزخانه ی مدرن بشمار آوورد و فرقی نمیکنه که معماری آشپزخانه ی شما طوری باشه که پنجره داشته باشه و نور بیاد داخل و یا پنجره نداشته باشه و فاقد نور باشه در هر صورت باید نحوه ی نورپردازی در آشپزخانه طوری باشه که همه جا روشن باشه.

به همیم دلیل توی آشپزخانه های مدرن زیر کابینت های ردیف بالایی لامپ قرار میدن و یا توی سقف هم یه شکل مخفی نورهای زیادی رو کار میذارن تا آشپزخانه پر نور و روشن دیده بشه و از این طریق همه چیز یه جلوه ی مجلل به خودش بگیره.

آشپزخانه های مدرن

آشپزخانه های مدرن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی