|

تلویزیون‌های مناسب برای بازی/ آرزوی گیمرها بازی در صفحه نمایش بزرگ است

اگر عاشق بازی در صفحه نمایش بزرگ هستید باید نکاتی را رعایت کنید تا تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت از بازی‌ داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تلویزیون یکی از مهمترین و پرطرفدارترین وسایل ارتباطی و سرگرمی در سراسر جهان به شمار می‌رود؛ قدمتی 60ساله دارد و حاصل پیشرفت گسترده در زمینه فناوری و ارتباطات است. این کالای کاربردی ابتدا ابعادی کوچک داشت و تصاویر را سیاه و سفید نشان می‌داد؛ پیشرفت روز افزون در حوزه فناوری سبب ظهور و بروز تلویزیون رنگی و پس از آن با ابعاد بزرگتر و ظریف‌تر شد.

کم کم نیز کارایی آن از صرف پخش تصاویر فراتر رفت و تغییری در الگوی مصرف ایجاد کرد. اکنون مخاطبان می‌توانند برنامه‌ها و فیلم‌های درخواستی خود را تماشا کنند و حتی از آن به عنوان یک کنسول بازی بهره ببرند یا موارد دلخواه خود را با دیگران به اشتراک بگذارند.​

tvandgaming

از تلویزیون خود چه می‌خواهید؟

برای خرید تلویزیون که امروز به یکی از ملزومات اساسی هر خانه‌ای بدل شده است بیش از هر چیز باید کاربری آن را مشخص کرد؛ یعنی اینکه هدف شما از خرید یک تلویزیون، تماشای فیلم و سریال است یا انجام بازی‌های مختلف و… . اگر از ابتدا علت و معلول خود از تهیه این کالا را تعیین کنید به راحتی می‌توانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. 

اگر عاشق بازی هستید و دلتان می‌خواهد در خانه و با صفحه نمایشی بزرگتر از صفحه نمایش تلفن همراه خود بازی مورد علاقه خود را انجام دهید و لذت ببرید سطور بعدی برای شما نوشته شده است. می‌خواهید از بازی‌های ویدیویی خود نهایت استفاده را ببرید، باید آنها را با یک تلویزیون عالی هماهنگ کنید. اما چه چیزی یک تلویزیون را برای بازی آماده می‌کند؟

top-deals-dorm-2

30میلی ثانیه؛ زمان ایده‌آل برای نمایش تصویر

اولین و مهمترین نکته‌ای که باید برای خرید تلویزیون مناسب بازی مدنظر قرار دهید «زمان پاسخگویی» تلویزیون است. زمانی که شما دستوری را به کنترل داده و آن را روی صفحه تلویزیون می‌بینید، زمانی که تلویزیون برای نمایش آن صفحه نیاز دارد را زمان پاسخگویی می‌گویند. منظور از این «زمان پاسخگویی» مدت زمانی است که طول می‌کشد تا تصویری روی صفحه نمایش تلویزیون به نمایش درآید. از این رو بهترین تلویزیون‌ها برای بازی آن‌هایی هستند که کمترین تاخیر را دارند. معمولا 60میلی ثانیه زمان می‌برد تا تلویزیون‌ها تصویری را نشان دهند اما میزان تاخیر ایده‌آل برای گیمرها 30 میلی ثانیه است.

gamingtv-ed

بازی با 4K یا فول اچ دی؟

برای تجربه بهتر در گیمینگ، تلویزیون با رزولوشن بالا توصیه می‌شود. رزولوشن بالا می‌تواند تصاویر با جزئیات بیشتری را نشان دهد و تجربه بصری بهتری را ارائه دهد. همچنین تلویزیون با قابلیت HDR می‌تواند تصاویر با رنگ‌ها و جزئیات بهتری را نشان دهد و تجربه گیمینگ را بهبود ببخشد. اما توجه به این نکته ضروری است که تلویزیون‌های 4K HDR با تاخیر مواجه هستند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود روی تلویزیون فول اچ دی(1080p) با تاخیر کم تمرکز کنید. 

اندازه صفحه نمایش تلویزیون نیز نکته‌ای است که باید مورد توجه قرار داد؛ این اندازه باید برای اتاق و مساحتی که در آن قرار می‌گیرد، مناسب باشد. معمولا اندازه‌های بین 40 تا 55 اینچ برای اکثر اتاق‌ها مناسب هستند. اما شما با توجه به مساحت اتاق خود می‌توانید اندازه‌ای بزرگتر از این را هم انتخاب کنید.

144hz-1ms-gaming-monitor_1200

آیا نرخ تازه‌سازی اهمیت دارد؟

گیمرها زمان زیادی را صرف صحبت در مورد نرخ تازه سازی (یا فریم در ثانیه یا هرتز) می‌کنند. برخی فکر می‌کنند چشم انسان نمی‌تواند تفاوت بین 60 فریم در ثانیه و 120 فریم در ثانیه را ببیند، اما این نکته درست نیست. مغز انسان می تواند به محرک های بینایی در حال تغییر در یک میلی ثانیه یا یک هزارم ثانیه واکنش نشان دهد. نرخ رفرش بالا عالی است؛ اگر یک گیمر رقابتی هستید یا به نمایشگرهای 120 هرتزی عادت دارید، احتمالاً یک تلویزیون 120 هرتزی برای شما بهترین گزینه باشد. 

xtreme-gaming-console-tv-stand-with-led-light-kit-for-tvs-up-to-65-

در ورودی‌های HDMI کوتاهی نکنید

اطمینان حاصل کنید که تلویزیون دارای ورودی‌های HDMI کافی است تا بتوانید کنسول گیم، کامپیوتر یا دستگاه‌های دیگر را به آن متصل کنید. همچنین از ورودی‌های USB و صدا نیز پشتیبانی کند. اگر به تعداد زیادی ورودی HDMI نیاز دارید، سعی کنید تلویزیونی با یک دسته ورودی HDMI پیدا کنید. در غیر این صورت، باید چند سوئیچ HDMI بخرید بخرید . 

TV-Size

برندهای مناسب برای گیمینگ 

برندهای معتبری مانند سامسونگ، ال جی، سونی و پاناسونیک در زمینه تلویزیون‌های مناسب برای گیمینگ شناخته شده‌اند و شما می‌توانید با توجه به نکاتی که پیشتر ذکر آن‌ها رفت به راحتی تلویزیون مناسب را تهیه کنید و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و متفاوت از بازی‌ داشته باشید. در نهایت برای انتخاب بهترین گزینه بد نیست نظرات مختلف درباره آن را بخوانید، به دیدگاه‌های منفی توجه داشته باشید؛ حتما به صورت حضوری تلویزیون را ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی