|

نوسان سکه در چه محدوده ای است؟

بازار سکه در آرامش قبل از طوفان؟

برخی می‌گویند شرایط فعلی آرامش قبل از طوفان است و اگر دلار بعد از اخبار مثبت، نزول معناداری را ثبت نکند، احتمال در رفتن قیمت سکه وجود دارد.

لینک کوتاه کپی شد

بازار سکه و بازار ارز ایران طی چند وقت اخیر در برزخ اخبار سیاسی گرفتار شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که سیگنال‌های مثبت و منفی موجب شده قیمت سکه امامی در یک دامنه یک تا دو میلیون تومانی نوسان رفت و برگشتی را تجربه کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، شب گذشته هم حجم معاملات پشت خطی سکه امامی کم بود و سکه در همان محدوده عصر چهارشنبه به فروش رسید.

فعالان بازار سکه می‌گفتند یکی از عواملی که موجب شد شب گذشته سکه‌بازان خریدار با احتیاط رفتار کنند و تمایل زیادی به خرید نداشته باشند، هراس از رفتار آتی قیمت دلار بود. به عبارت دیگر، هراس از افت دلار طی امروز، باعث شد سکه‌بازان در بازار دیشب رفتار محتاطانه‌ای داشته باشند.

دیشب قیمت دلار در محدوده ۴۸ هزار و ۸۵۰ تومان بسته شد. تحلیلگران فنی باور دارند محدوده فعلی نرخ دلار اهمیت زیادی دارد. به عقیده برخی از معامله‌گران این محدوده در واقع مرز صعود یا نزول است.

برخی از معامله‌گران مدعی بودند شرایط فعلی در واقع آرامش قبل از طوفان است و در صورتی که دلار بعد از اخبار مثبت، نزول معناداری را ثبت نکند، احتمال در رفتن قیمت سکه در بلندمدت وجود دارد.

تکنیکال‌کاران می‌گویند در شرایط فعلی مرز ۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۴۸ هزار و ۸۰۰ تومان مهم است؛ به عقیده این دسته در صورتی که دلار به‌واسطه اخبار مثبت پایین این محدوده برگردد احتمال برگشت تا ۴۷ هزار و ۵۰۰ تومان محتمل خواهد بود.

به عقیده این دسته اگر پای دلار سُر بخورد احتمال عقب‌نشینی قیمت سکه امامی هم بیشتر خواهد شد.

در صورتی که امروز دلار افت معناداری را تجربه نکند، سکه می‌تواند خود را به سوی مقاومت ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حرکت دهد.

البته ارزش ذاتی سکه هم‌ با قیمت نقدی فاصله معناداری دارد. این امر ممکن است ریسک‌پذیری خریداران را پایین بیاورد. به عقیده برخی از معامله‌گران قیمت سکه امامی تا زمانی که فاند خبری مهم‌تری منتشر نشود، به واسطه اخبار سیاسی احتمالا در محدوده ۲۷ میلیون تا نزدیک ۳۰ میلیون تومان در نوسان باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی