|

شرط پایان نزول در بازار سکه و بورس

بمباران خبری در بازار ارز؛ چه خبر از سایر بازارها؟

فعلا حمایت ۶۱ درصد فیبوناچی در محدوده ۲۸ میلیون مهمترین حمایت سکه است و سکه برای پس‌گرفتن روند صعودی باید بالای محدوده ۲۹ میلیون تثبیت شود.

لینک کوتاه کپی شد

منابع خبری داخلی و خارجی بازار ارز را محل بمباران خبرهای مثبت و منفی قرار داده‌اند و جالب اینکه با وجود کثرت اخبار، معامله‌گران هنوز نمی‌توانند درباره آینده مذاکرات ایران و آمریکا پیش‌بینی داشته باشند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اکوایران، بازار ارز در میان سیل اخبار منتشر شده سرگردان شده است تا بتواند یک خبر مهم را به عنوان دستاویز معامله‌گران بیابد. در چنین شرایطی اما نمودارهای فنی بازارهای مختلف حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

ابر کومو پایین دلار را گرفت

دلار تهران در روند نزولی خود، حمایت‌ها را یکی پس از دیگری از دست داده است ولی فعلا در کانال ۴۹ هزار تومانی به حمایت ابر کومو برخورد کرده و ابر کومو در محدوده ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان فعلا پایین نمودار دلار را گرفته است.

صاف بودن ابر کومو در محدوده حمایتی ذکر شده اعتبار این حمایت را افزایش داده و به همین دلیل دلار روز قبل توان شکست این حمایت را نداشت. هرچند شاخص قدرت خرید نسبی در محدوده حمایتی قرار گرفته است ولی از نظر فنی اگر حمایت ابر کومو از دست برود زمینه برای نزول بیشتر دلار از نظر تکنیکی فراهم می‌شود. مقاومت‌های ۴۹ هزار و ۷۰۰، ۵۲ هزار و ۲۰۰ و ۵۲ هزار و ۷۰۰ تومان، مقاومت‌های بعدی پیش روی دلار هستند.

شرط صعودی شدن سکه چیست؟

چشم‌انداز اونس طلا نزولی است و آینده دلار هم به اخبار گره خورده است ولی بررسی نمودار تکنیکالی سکه امامی حرف‌هایی برای گفتن دارد.

شاخص قدرت خرید نسبی در بازه روزانه به محدوده زون حمایتی رسیده که از سال ۹۷ تا کنون شتاب نزولی سکه را کم کرده است‌، ولی سکه امامی حمایت خط روند صعودی خود را در محدوده ۲۸ هزار و ۸۰۰ تومان از دست داده است. از آذر تا کنون سکه امامی با برخورد به این خط روند به بالا بازگشته بود و این خط روند صعودی تا کنون ۶ بار مانع از نزول سکه شده بود ولی در آخرین برخورد سکه امامی نتوانست بالای این محدوده بماند و با از دست رفتن حمایت خط روند تا حمایت ۶۱ درصد فیبوناچی تا محدوده ۲۸ میلیون کاهش پیدا کرد.

در حال حاضر حمایت ۶۱ درصد فیبوناچی در محدوده ۲۸ میلیون تومان، مهمترین حمایت سکه است و سکه برای بازپس‌گیری خط روند صعودی باید بالای محدوده ۲۹ میلیون تومان تثبیت شود.

شرط پایان نزول بازار سرمایه

اگرچه روز قبل بازار سرمایه ریزش بدی را تجربه کرد ولی ارزش معاملات خرد افزایش یافت که اگر این روند ادامه پیدا کند می‌توان به بازگشت بازار سهام امیدوار شد.

بررسی نمودار شاخص گروه بانکی نشان می‌دهد که این گروه در حال حاضر لیدر بازار سرمایه است که خط روند صعودی آر اس آی در بازه روزانه را از دست نداده و پس از برخورد به مقاومت تاریخی خود به پایین برگشته است.

محدوده مقاومتی تاریخی ۱۰۴۳۰ گروه بانکی برای بازار سرمایه مهم است که اگر گروه بانکی موفق به شکست آن شود چراغ موج افزایشی دوباره گروه بانکی روشن می‌شود و می‌تواند شتاب کاهشی بازار سرمایه را خنثی کند و زمینه را برای رشد بازار سرمایه فراهم سازد. به همین خاطر شکست مقاومت تاریخی شاخص بانکی شرط پایان روند نزولی بازار سرمایه می‌تواند تلقی شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی