|

رصد بازار

پیش‌ بینی قیمت دلار امروز 10 اسفند 99

آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده از عواملی هستند که می‌توانند بر تعادل بازار ارز تاثیر بگذارند.

لینک کوتاه کپی شد

با وجود افزایش ۱۷۰ تومانی قیمت دلار در روز شنبه و رسیدن آن به ۲۵۵۲۰ تومان اما برخی از فعالان و بازیگران رسمی باور دارند که دلار طی روزهای آتی در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت. پیش از شروع بازار ارز در هفته جاری، به واسطه اخبار مربوط به موافقت با آزاد سازی پول‌ های ایران در کره، انتظار می‌رفت قیمت دلار یک کاهش قیمت قابل توجهی را تجربه کند اما این طور نشد.

با وجود افزایش ۱۷۰ تومانی قیمت دلار در روز شنبه و رسیدن آن به ۲۵۵۲۰ تومان اما برخی از فعالان و بازیگران رسمی باور دارند که دلار طی روزهای آتی در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت. رئیس کل بانک مرکزی پس از مذاکرات اخیر با کره جنوبی، این بار مذاکراتی با مقامات کشور عراق داشته که سیگنال ‌هایی کاهشی برای بازار ارز داشته است. با این حال تنش‌های در منطقه هنوز اجازه نداده که قیمت دلار به شکل قابل توجهی از اتفاقات اخیر متاثر شود.

دبیر کل کانون صرافان عنوان کرده است، آزادسازی منابع ارزی بلوکه شده و مذاکره با آمریکا از جمله عواملی هستند که می‌توانند بر تعادل بازار ارز تاثیر بگذارند و قیمت‌ها را کاهش دهند.

آن طور که دنیای اقتصاد روایت کرده، مجتهدی با بیان اینکه بازار ارز در حال حاضر خریدار ندارد، گفت: با شیوع ویروس کرونا مسافرت‌ها و خرید ارز مسافرتی کاهش پیدا کرده است.با وجود این دیدگاه‌های کاهشی، ‌عده‌ای از معامله‌گران عنوان می‌کنند، ایران و آمریکا فاصله زیادی برای مذاکره با یکدیگر دارند و همین مساله می‌تواند موجب شود که خریدهای ارزی زیاد شود.

در کنار این، عدم تصویب لوایح مورد درخواست گروه ویژه اقدام مالی می‌تواند زمینه ‌ساز نگرانی معامله‌ گران ارزی شود. در این میان،‌ تحلیلگران فنی نیز بار ها عنوان کرده ‌اند، در صورتی که دلار بالای سطح ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومانی قرار بگیرد، خریدها در بازار ارز بیشتر می ‌شود. اگر دلار در روزهای آتی به زیر محدوده ۲۵ هزار و ۲۰۰ تومانی برود، شاهد افزایش فروش‌ها در بازار خواهیم بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی