|

نوازی: دولت رییس فدراسیون را انتخاب می‌کند

مربی تیم فوتبال شهر خودرو و پیشکسوت فوتبال ایران اعتراضات تندی را نسبت به برنامه‌ریزی سازمان لیگ برای مسابقات لیگ برتر مطرح کرد

لینک کوتاه کپی شد

مربی تیم فوتبال شهر خودرو و پیشکسوت فوتبال ایران اعتراضات تندی را نسبت به برنامه‌ریزی سازمان لیگ برای مسابقات لیگ برتر مطرح کرد. به گزارش “ورزش سه” در حاشیه برگزاری مراسم رونمایی از پیراهن دو تیم منتخب ۹۸ و منتخب سرخابی برای دیدار خیرخواهانه فردا به یاد دو پیشکسوت فقید فوتبال ایران، محمد نوازی مربی تیم فوتبال شهر خودرو و بازیکن تیم ملی ایران و باشگاه استقلال در دهه ۸۰، در گفتگو با خبرنگاران گفت: اول این‌که باید به جامعه ورزشی تسلیت بگویم، البته علی انصاریان هنرمند هم بود و به هنرمندان عزیز هم تسلیت می‌گویم. انشالله که روحشان شاد باشد و آرزوی سلامتی دارم برای ملت ایران و عزیزانی که درگیر ویروس کرونا هستند، امیدوارم زودتر سلامتی‌شان را به دست آورند و به کنار خانواده‌شان بازگردند.

نوازی درباره دیدار فردا توضیح داد: این بازی هم من فکر می‌کنم یک یادبودی است مثل یادبودهایی که برای دیگر عزیزان از دست رفته داشتیم و بازی را برگزار کرده‌ایم؛ ای کاش این اتفاقات قبل از این‌که دور از جان کسی بیمار شود و بخواهیم از دستش بدهیم، رخ بدهد. قشنگ‌تر این است که عزت و افتخاری که برای ورزشکاران یا در سایر رشته‌ها، است به آن اهمیت بدهیم اما متاسفانه به پیشکسوت اهمیتی داده نمی‌شود. حالا هر چه باشد، تمام شده رفته و به هر حال این بزرگواران گذشته‌ای داشته‌اند و افتخاراتی به دست آورده‌اند و خیلی از مردم ایران به خاطر گل‌هایشان شاد شده‌اند و گاهی هم اشک ریختند.

وی افزود: اگر می‌خواهیم به آن‌ها احترام بگذاریم، ای کاش زودتر این مراسمات را برگزار کنیم تا لااقل احترامی‌ها به آن‌ها گذاشته باشیم؛ اما وقتی می‌گذرد و این کار را انجام نمی‌دهیم و این اتفاقات می‌افتد، بعداً به فکر می‌افتیم که این مراسمات را برگزار کنیم. انشالله که اتفاقات خوبی برای مردمان ایران، ورزشکاران و جامعه فوتبال رخ بدهد.

مربی شهر خودرو در پاسخ به سوالی درباره شرایط لیگ برتر هم توضیح داد: مقداری از لحاظ برنامه‌ریزی مشکلی داریم، هر سال مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود اما حالا که کروناست، متاسفانه تماشاچی نداریم و قشنگی و هیجان فوتبال من فکر می‌کنم با حضور تماشاگران است ولی متاسفانه باید رعایت کنیم و بدون تماشاگر بازی‌ها دنبال شود. اما موضوعی که هست این‌که من فکر می‌کنم در موضوع برنامه‌ریزی باز ما به مشکل خورده‌ایم، ما هفته گذشته بازی کردیم و بعد از ۵ روز در اهواز به میدان رفتیم الان باید بعد از ۱۱ روز در تبریز به مصاف ماشین‌سازی برویم.

نوازی هم‌چنین با انتقاد از شرایط برنامه‌ریزی سازمان لیگ گفت: دیروز شنیدم بازی‌های ملی هم لغو شده، با این حساب باید بازی‌های لیگ را الان تعطیل می‌کردند و تیم‌ها هم شرایط‌شان را می‌دانستند و می‌توانستند برنامه‌ریزی بهتری را داشته باشند. کسانی که می‌خواهند بازیکن از دست بدهند یا بازیکن جذب کنند، این‌ها همگی مشکلات هستند. هر سال این اتفاقات در برنامه‌ریزی و داوری‌ها رخ می‌دهد اما اتفاق مثبتی را نمی‌بینیم و همان روند همیشگی تکرار می‌شود ولی متاسفانه هیچکس به فکر نیست.

محمد نوازی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات فدراسیون فوتبال هم این‌چنین پاسخ داد: قطعا کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود، قطعا باید ورزشی باشد، نمی‌گوییم فوتبالی باشد اما حداقل ورزشی باشد تا بتواند با این همه طرفدار و علاقه‌مند فوتبال‌مان را درک کند و برنامه‌ریزی خوبی را برای فوتبال کشورمان انجام دهد؛ آن‌هم در شرایطی که این همه سال عقب افتاده‌ایم و اتفاقات عجیب و غریبی که درباره مربی تیم‌ملی و حتی مربیان داخلی و اهمیتی که به آن‌ها در رده ملی در کشورمان داده نمی‌شود. باید این مسائل را سر و سامان بدهد، کسی که فوتبالی و ورزشی باشد، قطعا این‌ها را درک می‌کند. ما چندین سال از نظر برنامه‌ریزی AFC و مسابقات آسیایی و ملی داریم ضربه می‌خوریم، انشالله که درست شود؛ ما دوست داریم فوتبال‌مان پیشرفت کند و دوست داریم مدیری بیاید که لیاقتش را داشته باشد و اگر تصمیمی می‌گیرد حاشیه‌ساز نشود، متاسفانه کسانی می‌آیند که فوتبالی نیستند و برنامه‌ریزی خوبی نمی‌کنند و باعث می‌شوند این حواشی به وجود آید.

پیشکسوت فوتبال ایران در بخش پایانی صحبت‌های خود، احتمال ریاست علی کریمی در فدراسیون فوتبال را کم دانست و گفت: به هر حال انتخابات و کسانی که می‌آیند در فدراسیون فوتبال و رئیس می‌شوند، قطعا چهره‌های سرشناس و معتبری هستند، اما آن تصمیم دولت است! من دوست دارم علی کریمی باشد، علی دایی باشد و آن‌هایی که واقعا فوتبالی هستند اما این مسئله دست ما نیست و دست تصمیم‌گیرندگان دولتی است که بخواهند چه کسی را بگذراند.

منبع: مدال

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    اقای نوازی ستاره فوتبال ایران .خیلی بهتر از علی کریمی وعلی دابی هست

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی