|

ساعت بازی ایران-عراق پنجشنبه 7 بهمن؛ مقدماتی جام جهانی 2022 قطر

تیم‌ ملی فوتبال ایران در هفتمین دیدار خودش از مرحله مقدماتی جام جهانیی 2022 قطر، امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف تی ملی عراق خواهد رفت.

لینک کوتاه کپی شد

شاگردان دراگان اسکوچیچ درحال حاضر با کسب ۱۶ امتیاز در صدر جدول گروه نخست قرار دارند و عراق هم با ۴ امتیاز در رتبه پنجم است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرنگاران جوان؛ تیم ملی فوتبال ایران اردوی خود را از روز یکشنبه در تهران آغاز کرده و با پیروزی مقابل عراق می‌تواند صعود خود را به جام جهانی قطر قطعی کند. عراقی‌ها هم با غایبان زیادی به تهران رسیده‌اند.

دیدار رفت این ۲ تیم با پیروزی ۳ بر صفر شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید و حالا عراقی‌ها امیدوار هستند مقابل تیم ملی ایران کامبک کنند. 

قدمت دیدار‌های ایران و عراق به ۵۹ سال می‌رسد و در همه این سال‌ها این ۲ تیم ۳۰ بار در چارچوب رقابت‌های مختلف با یکدیگر دیدار داشته‌اند که به جز ۸ بازی که دوستانه بوده، سایر دیدار‌ها رسمی و در چارچوب مسابقاتی، چون جام ملت‌های آسیا، قهرمانی غرب آسیا، مقدماتی جام‌جهانی، مقدماتی المپیک و بازی‌های آسیایی بوده است.

 ایران و عراق با ۷ تقابل در جام ملت‌های آسیا، بیشترین رویارویی خود را در این مسابقات تجربه کرده‌اند و کمترین تقابل آن‌ها نیز به بازی‌های آسیایی باز‌می‌گردد که تنها یک بار در این دیدار‌ها به مصاف هم رفته‌اند. اولین تقابل ۲ تیم به سه بهمن ۱۳۴۱  بازمی گردد   که با مساوی یک بر یک به پایان رسید.

تیم ملی عراق از ویروس کرونا در امان نبود و تست کرونا نشان داد؛ یاسر قاسم، مناف یونس و امجد عطوان 3 بازیکن کرونایی و غایب عراق مقابل تیم ملی کشورمان خواهند بود. عراقی‌ها تلاش کردند با اعتراض به تست کرونا شاید بتوانند با تست جدید مجوز بازی آنها را بگیرند که فیفا و ای اف سی این مساله را نپذیرفتند. عراق  بدون داشتن بازیکن کرونایی در بازی رفت 3 بر صفر مقابل ما بازنده شد آنهم با دیک ادوکات اکنون این مربی هلندی دیگر هدایت عراق را برعهده ندارد. عراق بدون برد و با 4 مساوی و 2 شکست در رده پنجم جدول ایستاده و شکست در بازی فردا می‌تواند به معنای قطع امیدش از صعود به جام جهانی باشد. بنابراین آنها با تمام توان مقابل تیم کشورمان ظاهر خواهند شد.

غیبت بازیکنی مثل سردار آزمون می‌تواند از قدرت خط حمله تیم ملی کم کند بخصوص اینکه طارمی هم با شرایط بغرنج خود را به اردوی تیم ملی رسانده است. در شب گذشته هم مشخص شد که مهدی قایدی به ویروس کرونا مبتلا شده است. تیم ملی با حضور 10 هزار تماشاگر شانس زیادی برای برد و برپایی جشن صعود در ورزشگاه آزادی دارد. حضور تماشاگران انگیزه‌ای مضاعف به ملی پوشان ما خواهد داد.

ساعت دیدار دو تیم به شرح زیر است:

ایران-عراق

پنج شنبه، 7 بهمن ماه 1400

ساعت 18 به وقت تهران

ورزشگاه آزادی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی