|

بحران دفاعی در استقلال؛ دست فرهاد مجیدی خالی تر از همیشه!

مشکل سربازی یزدانی و مرادمند شرایط استقلال را بسیار پیچیده کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش «شایانیوز»- احتمالا فرهاد مجیدی و هیچ یک از طرفداران استقلال فکر نمی کردند ماجرای سربازی سیاوش یزدانی و مرادمند تا این اندازه جدی و پیچیده شود، که البته خورده ای به طرفداران استقلال نمی توان گرفت اما فرهاد و مدیران استقلال باید فکر این روزها را می کردند.

سازمان لیگ فوتبال قبلا به باشگاه استقلال اعلام کرده بود که تنها تا اول اسفند اجازه استفاده از دو بازیکن سرباز خود (یزدانی و مرادمند) را دارد که نکته عجیب این اتفاق همین است که چرا مدیران استقلال و مجیدی حتی یک درصد هم پیش بینی شرایط این روزهای استقلال را نکردند. فروختن عارف آقاسی بزرگ ترین اشتباه مجیدی در فصل نقل و انتقالات زمستانی بود که در حال حاضر باعث بحرانی شدن شرایط دفاعی این تیم شده است.

دفاع استقلال که نقطه قوت این تیم در لیگ بیست و یکم تا این مقطع از فصل است، با بی فکری و سرباز شدن دو مهره کلیدی، رفتن آقاسی و مصدومیت های احتمالی به نقطه ضعف تبدیل خواهد شد. بیایید با هم بررسی کنیم که اگر بر فرض یزدانی و مرادمند دیگر نتوانند برای استقلال بازی کنند این تیم می تواند چه راهکاری برای ادامه مسیر لیگ و جام حذفی در نظر بگیرد.

خداحافظی با سیستم 433

به احتمال فراوان فرهاد تا انتهای فصل دیگر نمی تواند با این سیستم استقلال را راهی میدان کند، چون این تیم تنها و تا پایان فصل 2 دفاع مرکزی تخصصی یعنی عارف غلامی و دانشگر را دارد. روزبه چشمی که پست تخصصی او هافبک دفاعی است قطعا باب میل هواداران و حتی خود فرهاد هم برای این پست و در طول فصل نیست. نکته بعدی این است که با مصدومیت یکی از این مدافعان، به مانند بازی امروز با فجرسپاسی مجیدی عملا نمی تواند از این سیستم استفاده کند.

راهکار نهایی دفاع 4 نفره

بهترین سیستم برای استقلال در ادامه فصل دفاع چهار نفره خواهد بود که دست سرمربی آبی ها باتوجه به مدافعان کناری خوب و آماده و همچنین داشتن یک مدافع رزرو برای پست دفاع مرکزی باز تر می شود. صالح حردانی و غفوری در دفاع راست، جلالی و سلمانی در دفاع چپ و غلامی، دانشگر و چشمی در دفاع میانی. باید ببینیم در بازی امروز برابر فجرسپاسی آیا عارف غلامی آماده بازی هست یا فعلا او هم نمی تواند باری را از روی دوش مجیدی بردارد.

باید ببینیم راهکارهای قانونی مسئولان استقلال برای حل مشکل سربازی دو ستاره تیمشان می تواند بحران ایجاد شده را حل کند یا چالش فرهاد و تیمش حالا حالا ها ادامه خواهد داشت.

نویسنده: مهدی کلانتری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی