|

10+1 نکته مهم از بازی صنعت نفت– پرسپولیس؛ یک استقلالی دردسرساز می شود؟!

در آخرین بازی از هفته بیست‌و‌یکم، پرسپولیس میهمان صنعت نفت آبادان است.

لینک کوتاه کپی شد

این مسابقه روز یکشنبه 15 اسفند از ساعت 19:30 در ورزشگاه تختی آبادان برگزار می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ به بهانه این تقابل، نکات مهم این دیدار مرور شده است.

1- پرسپولیس با 45 امتیاز در رتبه دوم جدول جای دارد. هر اتفاقی که در این بازی بیفتد، این تیم از این رتبه پایین‌تر نخواهد رفت. پرسپولیس در 3 امتیازی استقلال صدرنشین است و در فاصله 2 هفته تا دربی به هیچ وجه نمی‌خواهد این اختلاف بیشتر شود. پرسپولیس بهترین تیم نیم فصل دوم لیگ است.

2- صنعت نفت با 27 امتیاز، هشتم است. این تیم لیگ را به بدترین نحو ممکن آغاز کرد ولی رفته رفته شرایط آن‌ها بهتر شد. آبادانی‌ها در صورت پیروزی در این دیدار می‌توانند به رتبه ششم صعود کنند و با باخت در این مسابقه امکان دارد یک رده سقوط کنند.

3- پرسپولیس در 6 هفته اخیر به 5 پیروزی و یک تساوی دست یافته است. از آخرین شکست این تیم 17 بازی می‌گذرد. صنعت نفت هم در 6 بازی قبلی خود 3 پیروزی، 2 تساوی و یک شکست کسب کرده است. این تیم در 3 مسابقه آخر خود برنده نشده است.

4- پرسپولیس با 31 گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارد. این تیم بر اساس آمار «متریکا»، بالاترین نرخ تبدیل شوت به گل را در لیگ این دوره دارد. شرایط دو تیم به گونه‌ای است که نقاط قوت و ضعف یکدیگر بر روی هم منطبق شده است. پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های لیگ در ارائه فوتبال مالکانه است و در مالکیت توپ، پاس و دقت پاس تیم دوم لیگ است ولی صنعت نفت در این شاخص‌ها جزو 2 تیم ضعیف لیگ است. بهترین ویژگی صنعت نفت موفقیت در تکل است که تیم دوم لیگ محسوب می‌شود و پرسپولیس در این زمینه تیم ماقبل آخر لیگ است.

5- صنعت نفت با 15 شکست مقابل پرسپولیس بدترین آمار را برابر این تیم در تاریخ لیگ برتر دارد. پرسپولیس که آمار خوبی در این فصل در کلین‌شیت نداشته، در 7 مصاف آخر با صنعت نفت در لیگ و حذفی موفق به نگه داشتن دروازه‌اش شده است. البته این بازی‌ها به طور متوسط تنها 0.86 گل در هر بازی داشته است.

6- علیرضا منصوریان در سال‌های ابتدایی مربیگری خود مقابل پرسپولیس به سختی تسلیم می‌شد ولی این مربی در این سال‌ها چهره دیگری برابر پرسپولیس داشته است. منصوریان در 5 تقابل آخر مقابل پرسپولیس نه تنها به پیروزی نرسیده بلکه در گلزنی ناکام بوده و متحمل 4 شکست شده است. سرمربی صنعت نفت در دوران مربیگری در لیگ برتر با 5 باخت مقابل یحیی گل‌محمدی به هیچ مربی‌ای در لیگ برتر به این اندازه نباخته است. منصوریان در 3 مصاف آخر با یحیی مغلوب بوده است.

7- علی علیپور با 6 گل بهترین گلزن تقابل دو تیم در لیگ برتر است. جواد کاظمیان با 4 گل دوم است و روح‌الله عرب و فونیکه‌سی با 3 گل سوم هستند. در بین بازیکنان فعلی دو تیم تنها میلاد سرلک و سیامک نعمتی سابقه گلزنی در این بازی را دارند.

8- امید عالیشاه با نمره 7.21، بهترین بازیکن پرسپولیس در این فصل است و به طور مشترک در رتبه سوم بهترین بازیکنان این فصل جای دارد. محمد طیبی با نمره 6.83 بهترین بازیکن صنعت نفت است. مهدی عبدی با 7 گل بهترین بازیکن پرسپولیس است و در صنعت نفت هم طالب ریکانی با 5 گل بیش از هر بازیکن دیگری گل زده است.

9- احمد گوهری آخرین بازیکنی است که از صنعت نفت به پرسپولیس پیوسته است. حامد پاکدل، عیسی آل‌کثیر و فرشاد فرجی دیگر بازیکنان پرسپولیس هستند که سابقه عضویت در صنعت نفت را دارند. در پرسپولیس بازیکنان زیادی سابقه شاگردی منصوریان را دارند. جلال حسینی، حامد پاکدل، عیسی آل‌کثیر، وحید امیری، کمال کامیابی‌نیا و احسان پهلوان این بازیکنان هستند. در صنعت نفت هم فاخر تهامی و فرزین گروسیان سابقه کار با گل‌‎محمدی را دارند.

10- طالب ریکانی که با 4 گل بهترین گلزن نیم فصل دوم لیگ است، غایب بزرگ این تیم در این مسابقه خواهد بود. این بازیکن به دلیل محرومیت در این بازی حضور ندارد. سعید آقایی هم در پرسپولیس چنین وضعیتی دارد. پرسپولیس مثل هفته‌های قبل لیست بلند و بالایی از مصدومان دارد. امید عالیشاه، سیامک نعمتی، عیسی آل‌کثیر، میلاد سرلک و حامد پاکدل همچنان شرایط بازی ندارند. شیرزود تمیروف مهاجم ازبکستانی که به تازگی توسط این تیم جذب شده، فرصت بازی در این مسابقه را خواهد داشت.

11- محمدحسین زاهدی‌فر داور این مسابقه خواهد بود. این داور 3 قضاوت در این فصل داشته است. او یک‌بار سابقه قضاوت دیدار دو تیم را دارد که در بازی رفت لیگ هجدهم این مصاف با تساوی 1-1 به پایان رسید.

آخرین اخبار باشگاه پرسپولیس را در صفحه پرسپولیس شایانیوز بخوانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی