|

مشکل اساسی بین استقلال و ارسلان؛ فقط سه راه حل!

ارسلان مطهری برای دریافت پول تصمیم گرفت تا نیم فصل اول لیگ برتر بیرون بنشیند.

لینک کوتاه کپی شد

ارسلان مطهری بازیکنی است که با تصمیم ریکاردو ساپینتو نامش در لیست مازاد استقلال قرار گرفت اما او ترجیح داد قرارداد خود را فسخ نکند تا بتواند کل پول 2 سالش را از آبی ها دریافت کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ اتفاق مهم اما اینکه استقلال در حال پیدا کردن راه قانونی برای خارج کردن نام مطهری از لیست است تا بتواند کاوه رضایی را اضافه کند اما آنچه مسلم است اگر به هر دلیلی استقلال، ارسلان را نخواهد، این بازیکن تا نیم فصل باید بیرون باشد.

ارسلان مطهری تا زمان قانونی فصل نقل و انتقالات قراردادش را فسخ نکرده است و به همین دلیل هم نمی تواند به عنوان بازیکن آزاد با تیمی قرارداد امضا کند.

استقلال حالا در قبال ارسلان مطهری سه راه دارد؛ یکی اینکه او را راضی کند نامش از لیست بیرون بیاید تا نام کاوه رضایی یا هر بازیکن دیگری به عنوان بازیکن آزاد وارد لیست شود، راه دوم این است که استقلال حق و حقوق ارسلان مطهری را طبق قرارداد بپردازد و او را روی سکو بنشاند که در این صورت ارسلان مطهری می تواند با گذشت دو ماه از سکونشینی از باشگاه استقلال به فیفا شکایت کند و با استفاده از بند حمایتی فیفا، هم کل مبلغ قرارداد دو ساله اش را از استقلال بگیرد و هم قراردادش را فسخ کند، راه سوم هم برگرداندن ارسلان مطهری به تمرین استقلال است.

آجورلو کدام را انتخاب می کند؟ راضی کردن ساپینتو یا راضی کردن مطهری؟ شاید هم باشگاه به سمت دعوای قانونی برود.

مطابق قانون اگر باشگاهی بازیکنی را استخدام کند و آن بازیکن را روی سکو بنشاند، حتی اگر تمام دستمزدهای بازیکن را به موقع بپردازد، بازیکن می تواند با استفاده از بند حمایتی فیفا، قراردادش را یک طرفه فسخ کند چرا که حق و حقوق بازیکن فقط شامل دستمزد نمی شود و حق تمرین و بازی هم یکی از حقوق اصلی بازیکن است.

 

در روزهایی که پرسپولیس مدیر برنامه تمیروف را تهدید کرده بود اگر قراردادش را فسخ نکند، حق و حقوقش را می پردازد اما این بازیکن را تا پایان فصل روی نیمکت می نشاند، آن هایی که از قرارداد تمیروف، منفعت داشتند، متنی را در فضای مجازی منتشر کردند که نمونه رای فیفا در یک مورد مشابه در فوتبال جمهوری دموکراتیک کنگو بود. همین بند حالا در ماجرای استقلال و مطهری هم کاربرد دارد. باشگاه استقلال نمی تواند مطهری را روی سکو بنشاند و با پرداخت حق و حقوقش توقع داشته باشد این بازیکن تا پایان سال بدون اعتراض، روی سکو بماند. مطابق این بند مطهری می تواند با گذشت دو ماه از سکونشینی اش با استفاده از بند حمایتی فیفا، تمام مطالباتش را از استقلال بگیرد و قراردادش را یک طرفه فسخ کند. ترجمه بند حمایتی فیفا (قسمت هایلایت شده در متن بالا): حقوق اساسی بازیکن تحت قرارداد فقط پرداخت به موقع دستمزد نیست بلکه باید حق دسترسی به تمرین و همراهی هم تیمی ها در بازی های رسمی را داشته باشد. در این زمینه جمهوری دموکراتیک کنگو با جلوگیری از ثبت نام قرارداد بازیکن با باشگاه عملا از حقوق بازیکن چشم پوشی کرده. با این اقدام بازیکن حق حضور در مسابقات رسمی را پیدا نکرده و یکی از حقوق اساسی بازیکن تحت قرارداد نقض شد. ثبت نشدن نام قرارداد بازیکن باعث جلوگیری از خدمات درج شده باشگاه به بازیکن می شود و این یعنی نقض جدی قرارداد

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی