|

استقلال و یک طلسم عجیب در هفته چهارم لیگ برتر!

استقلال در هفته چهارم لیگ باید در آبادان به دیدار نفت مسجد سلیمان برود.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال در هفته چهارم، راهی مسجدسلیمان می شود تا برابر نفت قرار بگیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ دو تیم با دو مسیر مختلف؛ نفت با بردن، فصل را شروع کرد ولی حالا 4 امتیازی است درحالیکه استقلال بعد از شکست برابر سپاهان، حالا 6 امتیاز دارد.

* نمی‌بری؟

  استقلال هیچ بردی در 6 فصل اخیر در هفته چهارم ندارد: تساوی با فجر در لیگ 21، تساوی با پیکان در لیگ 20، باخت دربی در لیگ 19، شکست برابر پارس جنوبی در لیگ 18، باخت به سایپا در لیگ 17 و تساوی با پیکان در لیگ 18. درحقیقت آخرین برد استقلال در هفته چهارم مربوط است به لیگ پانزدهم و پیروزی برابر استقلال اهواز. استقلال در 6 بازی آخر هفته چهارمش، تنها 2 گل زده: به فجر در فصل قبل و به پیکان در لیگ 16 (گلی که برزای در دقایق پایانی زد تا اخراج زودهنگام منصوریان، وتو شود).

* هفته چهارم

  7 برد، 9 مساوی و 5 باخت؛ این کارنامه استقلال است در هفته‌های چهارم تاریخ لیگ برتر. بیلانی که در بازی‌های خارج از خانه چنین خواهد شد: 3 برد، 7 مساوی و 4 باخت. این آمار نشان می‌دهد آبی‌ها بیرون از خانه، تنها یک سوم بازی‌های‌شان در هفته چهارم را برده‌اند.

* رقیب خوب

  نفت، رقیب بی‌آزاری برای استقلال در تاریخ لیگ برتر بوده است. بی‌تردید بزرگترین ضربه آنها به استقلال، تساوی در هفته پایانی فصل قبل بود که اجازه نداد تیم تاریخ‌ساز مجیدی، جلوی چشم تماشاگرانش برنده شود. آن بازی، تنها کلین‌شیت نفت برابر استقلال در تاریخ رویارویی‌های دو تیم هم هست. نفت هرگز در لیگ برتر موفق به شکست دادن استقلال نشده: 3 مساوی و 7 باخت. آنها در خانه 3 بار به استقلال باخته‌اند و 2 بازی هم بدون برنده تمام شده است.

* آن گل به خودی

  زننده آخرین گل نفت در لیگ برتر به استقلال، چه کسی است؟ جواب، حسین حسینی است. دروازه‌بان استقلال در بازی رفت لیگ بیستم با یک اشتباه عجیب، ضربه کرنر نیما انتظاری را مستقیما وارد دروازه خودش کرد. البته حسین حسینی فعلی با آن دروازه‌بان متزلزل، قابل قیاس نیست.

* گل می‌زنی؟

  از آخرین گل لیگ برتری نفت به استقلال، 328 دقیقه می‌گذرد. آنها در هیچکدام از 3 رویارویی قبلی‌شان موفق به باز کردن دروازه استقلال نشده‌اند. امید اصلی میزبان برای شکستن این طلسم، قطعا سامان نریمان‌جهان است: یکی از معدود بازیکنان تاریخ که توانسته برابر استقلال در ورزشگاه آزادی، هت‌تریک کند.

* برابر مهاجری

  رضا مهاجری سابقه 10 رویارویی با استقلال را در لیگ برتر دارد: 6 بازی روی نیمکت شهرخودرو، 2 بازی با ماشین‌سازی، یک بازی با نساجی و یک بازی با همین نفت. و در این بازیها، او فقط یک بار برنده شده: با شهرخودرو در تهران برابر منصوریان. نیمی از تقابل‌های او و استقلال، مساوی شده است. استقلال در هیچکدام از 5 رویارویی آخرش برابر تیم‌های مهاجری، نباخته ولی 3 تا از این 5 بازی، بدون گل شده. البته استقلال 4 کلین‌شیت در 5 رویارویی آخر با تیم‌های مهاجری دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی