|

سه آلترناتیو جذاب برای نیمکت های لرزان لیگ

سرمربیان نام‌آشنایی در بیرون از چرخه سرمربیان لیگ بیست‌ودوم قرار دارند که آلترناتیوی برای نیمکت های لرزان لیگ برتر هستند

لینک کوتاه کپی شد

لیگ بیست‌ودوم به نیمه‌راه خود نزدیک می‌شود و نکته جالب‌توجه تغییر و تحولات کم تیم‌ها به روی نیمکت‌های خود بوده است.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، «نیمکت لرزان سرمربی‌ها در لیگ ایران» تیتر ثابت در فصول گذشته لیگ برتر بوده اما رویه و شرایط در لیگ بیست‌ودوم متفاوت از همیشه بوده است و می‌توان گفت در یک دهه اخیر چنین اتفاقی سابقه نداشته که تا پایان هفته یازدهم فقط یک سرمربی از سمت خود کنار رفته باشد و آن‌هم کسی جز رضا پرکاس نیست. البته که چندین سرمربی در لبه پرتگاه قرار دارند اما فعلاً خبری از تغییر آن‌ها نیست.

سرمربیان نام‌آشنایی در بیرون از چرخه سرمربیان لیگ بیست‌ودوم قرار دارند اما فعلاً گویا قرار نیست آن‌ها به جمع سرمربیان لیگ برتری مجدداً اضافه شوند تا لیگ بیست‌ودوم در شرایطی به نیمه‌های راه خود نزدیک شود که کمترین تغییر روی نیمکت سرمربیان تیم‌های لیگ انجام شده است. البته که تداوم نتایج ضعیف تیم‌هایی مثل صنعت‌نفت آبادان، نفت مسجدسلیمان و شاید مس کرمان باعث شود تا پیش از پایان نیم‌فصل نخست، تغییراتی روی نیمکت تیم‌ها به انجام برسد.

محرم نویدکیا

سرمربی فصل گذشته سپاهان اصفهان یکی از چهره‌های مهم و سرشناسی است که جایی در صف سرمربیان لیگ برتری در لیگ بیست‌ودوم ندارد. نویدکیا پیش از آنکه تمرینات آماده‌سازی سپاهان برای لیگ بیست‌ودوم آغاز شود، مدعی شد که نمی‌تواند دیگر به تیمش کمک کند و بهتر است شخص دیگری جایگزین او شود و از سمتش کناره‌گیری کرد تا کاپیتان وفادار سپاهانی‌ها در لیگ بیست‌ودوم خارج از گود بنشیند.

نویدکیا فصل گذشته توانست سپاهان را با 56 امتیاز به مقام سومی لیگ برتر برساند. البته که کارنامه سرمربی جوان طلایی‌پوشان در لیگ بیستم بهتر بود، به طوری‌که او توانست تیمش را با 65 امتیاز و در فاصله 2 امتیازی تا صدر جدول به عنوان نایب‌قهرمانی لیگ برساند. نام سرمربی سابق سپاهان به عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی هدایت تیم امید ایران مطرح شده اما خبر رسمی درباره آینده کاری محرم نویدکیا به میان نیامده تا او همچنان خارج از چرخه سرمربیان لیگ مشغول استراحت باشد.

علیرضا منصوریان

منصوریان در فصول گذشته نشان داده که به دنبال پذیرش چالش‌های دشوار است. از هدایت ذوب‌آهن و تراکتور تا سرمربیگری در تیم‌های آلومینیوم اراک و صنعت‌نفت آبادان. سرمربی سابق استقلال فصل گذشته عملکرد نسبتاً خوبی در صنعت‌نفت داشت و توانست نفتی‌ها را با 36 امتیاز در رتبه دهم جدول جای بدهد اما برای ادامه همکاری با مدیران باشگاه به توافق نرسید و بعد از جدایی او، حالا صنعت‌نفت به یکی از گزینه‌های سقوط به لیگ یک تبدیل شده است.

سرمربی باتجربه فوتبال ایران که در سالیان گذشته بیشتر در میانه‌های فصل به چرخه سرمربیان لیگ برتری اضافه شده، هفته گذشته مذاکره‌اش با مدیران باشگاه نفت مسجدسلیمان را تکذیب کرد تا همچنان دوری او از سطح اول فوتبال ایران تمدید شود. در شرایطی که انتظار می‌رفت با توجه به رابطه خوب کی‌روش و منصوریان، او به عنوان دستیار ایرانی به کادرفنی تیم ملی مجدداً اضافه شود اما این‌گونه نیست و سرمربی سابق آبی‌پوشان پایتخت جایی در کادرفنی تیم ملی ندارد و باید منتظر ماند و دید که آینده کاری منصوریان در کدام تیم رقم می‌خورد.

رضا عنایتی

سرمربی شگفتی‌ساز فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران فعلاً هدایت تیمی را نپذیرفته و از او به عنوان جدی‌ترین گزینه هدایت تیم امید ایران یاد می‌شود. عنایتی بعد از آنکه توانست تیم هوادار را به سطح اول فوتبال ایران برساند، فصل گذشته نتایج خوبی را همراه این تیم کسب کرد و با 34 امتیاز، این تیم را در لیگ برتر حفظ کرد و در جایگاه یازدهم به کار خود در جمع بنفش‌پوشان تهرانی پایان داد.

عنایتی که در ابتدای فصل مذاکراتی را با مصطفی آجورلو داشت و حتی شایعه سرمربیگری او در استقلال هم مطرح شد، فعلا نپذیرفته که به جمع سرمربیان لیگ برتری اضافه شد. بعد از اخراج رضا پرکاس، مدیران باشگاه صنعت‌نفت به دنبال استخدام رضا عنایتی بودند اما شرایط مدنظر سرمربی جوان فصل گذشته هوادار از سوی مدیران باشگاه آبادانی فراهم نشد تا همچنان دوری عنایتی از سطح اول فوتبال ایران ادامه داشته باشد و به عنوان یک گزینه آلترناتیو برای نیمکت تیم‌های لیگ برتری نامش به میان آید، هر چند که مقصد بعدی این سرمربی جوان همچنان نامعلوم است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی