|

بهترین مربی تاریخ لیگ برتر ایران در تراکتور!

مربی دروازه بان های تراکتور را باید باتجربه ترین مربی شاغل در لیگ برتر بدانیم.

لینک کوتاه کپی شد

درحالی که تراکتوری‌ها تمرینات پیش فصل را با خورخه رامیرز به عنوان مربی دروازه‌بانان شروع کرده بودند، مصدومیت تلخ و بدموقع او موجب شد تا آنها مجبور شوند تمرینات پیش فصل را با مربی دیگری ادامه دهند. درهمین راستا، تی‌تی‌ها پیش از تمرین امروز از گزینه شگفت‌انگیز خود، امیلیو آلوارز، مربی سازنده داوید دخیا، رونمایی کردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ این مربی اسپانیایی ۵۱ ساله اگرچه در دوران بازیگری توفیق چندانی نداشت، در دوران مربیگری عملکرد بسیار موفقی داشته و اولین حضور او در سطح باشگاهی مربوط به فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ بود که تا سال ۲۰۰۵ به عنوان مربی دروازه‌بانان به عنوان عضوی از کادر خوان رامون لوپز کارو در تیم رئال مادرید کاستیا حضور داشت و پس از جدایی از رئال مادرید کاستیا به همراه کیکه سانچز فلورس در سال ۲۰۰۵ به والنسیا پیوست و در والنسیا طی ۳ فصل حضور خود، ۱۱۶ بازی به عنوان مربی دروازه‌بانان روی نیمکت حضور داشت.

1900429 املینیانو آلوارز سابقه عضویت در والنسیا، بنفیکا، اتلتیکو مادرید و منچستریونایتد را دارد.

او سپس با کیکه سانچز به بنیفکا رفت و به عنوان مربی در این تیم طی یک فصل در ۴۳ بازی حاضر بود و در ادامه در سال ۲۰۰۹ به همراه کیکه سانچز به اتلتیکو مادرید عزیمت کردند و به مدت دو فصل نیز در این باشگاه حضور داشت.

1900431

اولین همکاری آلوارز با دخیا در اتلتیکو مادرید شکل گرفت، با توصیه‌های او به کیکه سانچز فلورس، سرمربی وقت اتلتیکو، بود که داوید دخیا ۱۹ ساله برای اولین بار به تیم اصلی اتلتیکو مادرید پیوست و همکاری بین این دو شکل گرفت. درنهایت پس از  کناره گیری کیکه سانچز در سال ۲۰۱۱ از اتلتیکو، آلوارز نیز به همراه او این تیم را ترک کرد. در همان سال نیز، دخیا طی انتقالی به ارزش ۱۷ میلیون پوند به منچستر یونایتد پیوست‌.

بعدها پس از حضور ژوزه مورینیو روی نیمکت منچستر، مورینیو که از همکاری پیشین و رابطه خوب آلوارز و دخیا آگاه بود، او را به عنوان عضوی از کادر فنی خود و به عنوان مربی دروازه‌بانان به اولدترافورد آورد.

1900430

باتوجه به همکاری پیشین دخیا و آلوارز و تاثیری که آلوارز در مسیر فوتبالی دخیا داشت، این دو رابطه گرم و صمیمانه‌ای با یکدیگر داشتند و حتی پس از شروع بد مورینیو در فصل ۲۰۱۹-۲۰۱۸ و برکناری او نیز، به عنوان عضوی از کادرفنی اوله گنار سولشر در جمع شیاطین سرخ باقی ماند. این درحالی بود که سولشر اکثریت کادرفنی را تغییر داد، اما آلوارز در سمت خود ابقا شد که دلیل این امر رابطه عالی دخیا و آلوارز عنوان می‌شد.

1900433

همکاری سه ساله آلوارز و دخیا در منچستر موجب شد تا دخیا  پردرآمدترین بازیکن جهان لقب گیرد، اما این همکاری پایان چندان خوشی نداشت. مذاکرات پنهانی دخیا در تابستان سال ۲۰۱۹ با سران منچستر و تمدید قرارداد ۴ ساله با شیاطین سرخ بدون اطلاع آلوارز موجب دلخوری آلوارز از دخیا شد و در نهایت در سپتامبر ۲۰۱۹ تصمیم به ترک شیاطین سرخ گرفت.

1900432

او بعدها در مصاحبه‌ای درخصوص جدایی‌اش از منچستر گفت که باوجود سه سال تلاش بی‌وقفه برای دخیا، توقع داشتم که او من را در جریان مذاکراتش با منچستر بگذارد، اما این کار او باعث بی‌اعتمادی من به داوید شد و بخاطر احساس خیانتی که داشتم منچستر را ترک کردم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی