|

ادعای جالب سرمربی تیم ملی نوجوانان ایران

سرمربی تیم ملی نوجوانان کشورمان در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال، ادعای جالبی را مطرح کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی 2023 با قرار گرفتن در رده سوم گروهش راهی مرحله یک هشتم نهایی شد و در این مرحله روز سه‌شنبه باید با تیم مراکش بازی کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ صعود ایران به این مرحله در حالی اتفاق افتاد که شاگردان حسین عبدی در گروه مرگ قرار داشتند. برزیل، انگلیس و نیوکالدونیا تیم‌های همگروه ایران بودند. با توجه قدرت رقبا، هیچ کس فکرش را نمی‌کرد ایران بتواند از این گروه حتی به عنوان تیم سوم صعود کند.

اما نوجوانان ایران کارشان را با خلق یک شگفتی بزرگ شروع کردند و در حالی که از برزیل دو بر صفر عقب بودند کامبک زدند و با نتیجه 3 بر دو پیروز شدند. در بازی دوم با انگلیس تا دقیقه 90 مساوی بودند اما در این دقیقه گل دوم را دریافت کردند و باختند. در نهایت هم با پیروزی 5 بر صفر مقابل نیوکالدونیا 6 امتیازی شدند و به مرحله بعد صعود کردند.

از آنجا که قبل از شروع جام کسی امیدی به صعود این تیم به مرحله حذفی نداشت اما حالا با نمایش‌های خوب نوجوانان، این امید نزد فوتبالدوستان ایرانی ایجاد شده است که نوجوانان بتوانند به مراحل بالاتر بروند.

البته برخی هم معتقدند رسیدن به مراحل بالاتر خیلی‌ خوش‌بینانه است و بلندپروازی محسوب می‌شود. اما حسین عبدی در مصاحبه با سایت فدراسیون فوتبال ادعای عجیبی را مطرح کرده است.

عبدی گفته است: «از یک سال و نیم قبل که ما کار جدی با این تیم را شروع کردیم همیشه  بحث‌های زیادی با بچه‌ها داشتم و برای آنها یک نقشه راه با اهداف مقطعی مشخص کردم. از همان ابتدا هدف نهایی و بزرگ ما قهرمانی در جام جهانی بود!»

شاید برای خیلی‌ها این ادعای سرمربی نوجوانان خنده‌دار و حتی باورنکردنی باشد. اما چیزی که عبدی گفته فلسفه و دلیل خاصی دارد که خودش در ادامه همین مصاحبه به آن اشاره کرده است.

عبدی گفته است: «آن داستان معروف را همه شنیدند که شما باید هدف بزرگی داشته باشید و بیشترین تلاش خود را بکنید تا آن وقت حتی اگر به نیمی از نتیجه هم برسید احساس خوبی داشته باشید. اگر ما هدفمان را کوچک انتخاب می‌کردیم اصلاً به اینجا نمی‌رسیدیم. تو باید بخواهی مارادونا شوی تا شاید به تیم ملی کشورت برسی! اگر فقط هدف ما حضور در جام ملت‌های آسیا بود اصلاً به جام جهانی نمی‌رسیدیم!»

به این ترتیب به نظر می‌رسد قهرمانی در جام جهانی هم که توسط عبدی هدف نهایی تیم نوجوانان در جام جهانی عنوان شده از همین فلسفه پیروی می‌کند. در واقع عبدی بحث قهرمانی را مطرح کرده است تا نوجوانان بیشترین تلاش خودشان را انجام بدهند و تا هر مرحله‌ای که امکان دارد صعود کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی