|

بررسی شانس صعود دو تیم پرسپولیس و سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا

پرسپولیس و سپاهان به دلیل نتایج شب گذشته خود در لیگ قهرمانان آسیا شانس خوبی برای صعود به دور حذفی مسابقات دارند.

لینک کوتاه کپی شد

رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب به پایان هفته پنجم خود رسید و روز گذشته دو نماینده فوتبال ایران هم تقابل‌های خود را انجام داده و طی آن تیم سپاهان توانست در ورزشگاه آزادی نیروی هوایی عراق را با نتیجه یک بر صفر شکست دهد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از وانانیوز؛ دیگر نماینده ایران یعنی پرسپولیس هم در ریاض مقابل النصر قرار گرفت و این بازی با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه پیدا کرد. بدین ترتیب تنها یک بازی دیگر تا پایان مرحله گروهی مسابقات باقی مانده و در پایان سرنوشت تیم‌های صعود کننده و حذف شده در این دور از رقابت‌ها مشخص خواهد شد.

طبق شمایل تعریف شده برای صعود تیم‌ها از مرحله گروهی به دور حذفی این مسابقات، علاوه بر تیم‌های سرگروه، ۳ تیم برتر دوم نیز راهی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند و این موضوع شانس قابل توجهی برای پرسپولیس و سپاهان در راهیابی به مرحله بعد ایجاد می‌کند. بر این اساس هم‌اکنون تیم سپاهان که با ۱۰ امتیاز بهترین تیم دوم است و پس از آن نوبهار ازبکستان با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر در جایگاه دوم قرار گرفته است و در رده سوم بهترین تیم‌های دوم هم پرسپولیس با ۸ امتیاز قرار دارد و پس از وی هم الشارجه با همین تعداد امتیاز و تفاضل گل کمتر ایستاده است.

وضعیت فعلی تیم‌های دوم دور گروهی لیگ قهرمانان آسیا به شرح زیر است:

۱- سپاهان ۱۰ امتیاز، تفاضل +۹

۲- نوبهار ۱۰ امتیاز، تفاضل +۶

۳- پرسپولیس ۸ امتیاز، تفاضل +۱

۴- الشارجه ۸ امتیاز، تفاضل صفر

۵- پاختاکور ۴ امتیاز، تفاضل -۲

بازی آخر سپاهان مقابل الاتحاد خواهد بود و در صورت پیروزی صدرنشین گروه خواهند شد و به همراه الاتحاد ۱۲ امتیازی صعود می کنند. سپاهان در صورت تساوی ۱۱ امتیازی خواهد شد و شانس بالایی برای صعود خواهد داشت ولی در صورت شکست در این بازی باید به احتمال زیاد با مسابقات خداحافظی کنید. بدین تریب این تیم در آستانه صعود به دور بعد قرار دارد.

پرسپولیس هم دیگر تیم ایرانی است که شانس صعود به دور بعد را دارد و این به لطف تک امتیاز ارزشمندی است که مقابل النصر شب گذشته به دست آورد و ۸ امیتازی شد. شاگردان گل محمدی در دیدار آخر خود مقابل الدحیل حذف شده به میدان خواهند رفت و برای صعود باید در این مسابقه پیروز شوند. الشارجه هم با ۸ امتیاز پرسپولیس را تعقیب می‌کند و شاگردان گل محمدی در صورت پیروزی شرایط خوبی برای رسیدن به مرحله بعد خواهند شد. در صورت برد شارجه در هفته آخر مرحله گروهی، شاگردان گل محمدی نیاز به برد پرگل مقابل الدحیل خواهند داشت.

وضعیت دو تیم سپاهان و پرسپولیس در جدول گروه‌های C و E لیگ قهرمانان آسیا

238932

238931

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی