|

پاختاکور در چه شرایطی به جای سپاهان صعود می کند؟

با وجود باخت مقابل تیم الاتحاد در لیگ قهرمانان آسیا، صعود سپاهان به مرحله یک هشتم نهایی قطعی شده است.

لینک کوتاه کپی شد

تنها در صورت بُرد تیم «پاختاکور» ازبکستان مقابل «الفیحا» با اختلاف دست کم ۹ گل مقابل «الفیحا» و پیروزی پرسپولیس مقابل «الدحیل قطر» در دیدار امشب، سپاهان حذف خواهد شد که کسب چنین نتایجی نیز از نظر کارشناسان فوتبال غیرممکن است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از افکارنیوز؛ «الفیحا» در دیدار دور رفت، تیم «پاختاکور» را با ۲ گل «عبدالحمید سبیری» شکست داد و در طول مسابقات مرحله گروهی نشان داد که تیم خیلی آسانی برای بردن نیست.

پرسپولیس هم امشب امید عالیشاه، مرتضی پورعلی گنجی، وحید امیری و یاسین سلمانی را در مصاف با «الدحیل» در اختیار ندارد که کار سرخپوشان در دیدار حساس امشب را سخت کرده است.

پرسپولیس امشب تنها با پیروزی مقابل «الدحیل» می‌تواند صعودش را قطعی کند ولی در صورت کسب تساوی باید منتظر باشد تا «پاختاکور» در دیدار خود مقابل الفیحا قطر پیروز میدان نشود.

بر اساس برنامه‌ریزی «کنفدراسیون فوتبال آسیا»، لیگ قهرمانان آسیا از فصل ۲۰۲۱ با حضور ۴۰ تیم در ۱۰ گروه در مناطق شرق و غرب قاره کُهن برگزار می‌شود و چون در «مرحله یک‌ هشتم نهایی» این رقابت‌ها باید تنها ۱۶ تیم حضور داشته باشند، امکان صعود ۲ تیم از همه گروه‌های وجود ندارد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از آغاز رقابت‌های فصل جاری اعلام کرد بود که در این فصل از هر گروه تیم اول بطور مستیم به مرحله یک هشتم صعود می‌کند و از بین تیم‌های دوم گروه‌های ده‌گانه، تنها ۶ تیمی که امتیاز بیشتری کسب کرده‌اند، راهی مرحله بعد می‌شوند.

معیار انتخاب تیم‌های دوم بر اساس ضوابط کنفدراسیون امتیازات کسب شده در جدول گروه های ده گانه است و پس از آن در صورت مساوی بودن امتیازات، ابتدا تفاضل گل و در صورت برابر بودن، گُل زده بیشتر و پس از آن، کارت‌های زرد و قرمز کمتر ملاک انتخاب خواهد بود و اگر در همه موارد ۲ یا سه تیم دوم هر منطقه در همه‌چیز مساوی بودند، با قرعه‌کشی تکلیف صعود کنندگان مشخص می شود.

پس از برگزاری شب اول دیدارهای هفته پایانی «مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا» در گروه‌های B و D و C «نوبهار ازبکستان»، «سپاهان ایران» و «السد قطر» به ترتیب با ۱۳، ۱۱ و ۸ امتیاز برترین تیم‌های دوم هستند.

به کزارش ایرنا، دیشب «سپاهان ایران» در حالی به مصاف «الاتحاد عربستان» رفت که دقایقی قبل از بازی با توجه به نتیجه غیرمنتظره «شارجه امارات» مقابل «الفیصلی اردن»، صعود تیم اصفهانی به مرحله یک هشتم نهایی «لیگ قهرمانان آسیا» قطعی شده بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی