|

بارسلونا در انتظار حذف اتلتیکو از لیگ قهرمانان اروپا

برای بارسلونا مهم است که اتلتیکو هر چه زودتر از لیگ قهرمانان کنار برود تا بتواند برای حضور در جام باشگاه های جهان شانس داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

اتلتیکو دیشب در سن سیرو به اینتر باخت تا کار صعودش به دور یک چهارم نهایی دشوار شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ تیم تحت هدایت سیمئونه با یک گل مغلوب شد و سه هفته بعد در متروپولیتانو باید جبران کند. پیروزی برابر صدرنشین سری آ و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان هرگز کار ساده ای نیست.

1993119

از این شکست بارسا هم بسیار خوشحال شد و برای حذف قطعی اتلتیکو لحظه شماری می کند اما چرا؟

بارسا و اتلتیکو برای کسب دومین سهمیه اسپانیا در جام باشگاه های جهان 2025 رقابت دارند و در آخرین رنگینگ فیفا، اتلتیکو 62 امتیاز دارد و بارسا 55 امتیاز. جبران هفت امتیاز برای بارسا در صورتی میسر است که این تیم بتواند از ناپولی عبور کرده و به دور بعد برسد و اتلتیکو در همین مرحله حذف شود اما این تنها اولین قدم است.

1992879

هر برد دو امتیاز دارد و مساوی نیز یک امتیاز. رسیدن به دور بعد نیز دو امتیاز خواهد داشت. بارسا اگر در هر دو بازی ناپولی را ببرد و به دور بعد برسد، 5 امتیاز می گیرد و در صورتی که اتلتیکو در بازی برگشت حذف شود، می تواند فاصله را به دو یا سه امتیاز کاهش دهد.

با این حال بارسا همچنان به صعود به نیمه نهایی نیاز دارد تا بتواند به طور قطعی دومین سهمیه اسپانیا را کسب کند. لازم به ذکر است که رئال به دلیل قهرمانی در فصل 22-2021 سهمیه اول اسپانیاست. سوسیداد نیز در صورتی که امسال قهرمان چمپیونزلیگ شود، دومین سهمیه اسپانیا خواهد بود که احتمالش بسیار ضعیف است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی