|

علی دایی در اورتون؛ مشیری مالک اورتون کیست و چرا به دنبال دایی است؟

یک نشریه معتبر آلمانی خبر داد که علی دایی مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال ایران ممکن است در باشگاه اورتون پست بگیرد.

لینک کوتاه کپی شد

وب‌سایت هفته‌نامه معتبر آلمانی کیکر در یک خبر کوتاه از احتمال حضور علی دایی در تیم فوتبال اورتون خبرداد. در گزارشی که کیکر ساعاتی قبل آن را منتشر کرده چنین آمده است: «عنوان بین‌المللی علی دایی؛ بهترین گلزن تاریخ ملی جهان ممکن است توسط کریستیانو رونالدو از وی گرفته شود، اما این احتمال وجود دارد که علی دایی با نقشی جدید به صحنه فوتبال بین‌المللی برگردد. بازیکن سابق تیم ملی ایران و بوندس لیگا ظاهرا در آستانه بازگشت به فوتبال، آن هم در عرصه بین‌المللی است و طبق اطلاعات کیکر، باشگاهی از انگلیس علاقه‌مند به همکاری با این مربی ۵۱ ساله است؛ شایعات حاکی از آن است که این باشگاه تیمی جز اورتون نیست(که مالک ایرانی دارد)، اما مشخص نیست دایی در کدام نقش می‌تواند در این تیم آبی‌پوش لیگ برتری کار کند. علی دایی ۲۳ سال پیش به همراه هموطنش کریم باقری به تیم آرمینیا بیله‌فلد نقل مکان کرد و از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۲ در ۱۰۷ بازی بوندس لیگا حضور داشت. این مهندس متالوژی و متولد اردبیل در تیم ملی ایران به رکورد بی‌سابقه دست یافته و با ۱۰۹ گل در ۱۴۹ مسابقه بین‌المللی همچنان در راس همه بازیکنان ملی تاریخ، بهترین گلزن محسوب می‌شود. کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی در حال حاضر به‌عنوان اولین بازیکن اروپایی که از مرز ۱۰۰ گل در رقابت‌های بین‌المللی عبور کرده، امیدوار است در ماه‌های آینده فاصله خود را با دایی کم کند و شاید از او بگذرد؛ چیزی که خود علی دایی هم به آن اشاره کرده و امیدوار است این اتفاق برای این گلزن پرتغالی رخ بدهد.» کیکر در شرایطی مدعی چنین خبری شده که دایی پس از جدایی از سایپا به دلایل خاص پیشنهادات مختلفی را برای بازگشت به لیگ برتر ایران رد کرده و همچنین به گفته خودش دو بار در دو زمان مختلف مورد مذاکره فدراسیون فوتبال قرار داشته تا سرمربی تیم ملی ایران بشود. باید در انتظار اظهار نظر رسمی آقای گل جهان در این باره بود.

مالک اورتون کیست؟

اردوان فرهاد مشیری متولد 18 می 1995 (بیست و هشتم اردیبهشت 1334) در تهران است. خانواده مشیری چندین سال قبل از انقلاب ایران را ترک کردند و برای زندگی به بریتانیا رفتند. او فارغ التحصیل دانشگاه یو سی ال لندن در رشته حسابداری است. اما شهرت او نه به دلیل تخصصی است که او در این رشته داشته، هر چند که حسابداری به موفقیت او در راه کمک بزرگی کرده است.

علی دایی در اورتون؛ مشیری مالک اورتون کیست و چرا به دنبال دایی است؟

آغاز فعالیت مشیری در فوتبال

مشیری و عثمانوف در آگوست سال 2007 موفق شدند 14.64 درصد از سهام باشگاه آرسنال را از دیوید دین؛ معاون هیئت مدیره سابق این باشگاه خریداری کنند. تنها چند ماه پس از این اتفاق آنها سهام خود را این باشگاه لندی را به 23 درصد افزایش دادند. در نهایت مشیری و شریک روس او در سال 2012 به 30 درصد از سهام این باشگاه دست پیدا کردند. اما مشیری در این مسیر تصمیم گرفت تا راه خود را از عثمانوف جدا کند. او در ماه فوریه سال 2016 سهام خود در آرسنال را با رقم 87.5 میلیون پوند به علی‌شیر عثمانوف فروخت. در همان سال و به طور دقیق‌تر، چند روز پس از فروش سهام آرسنال، فرهاد مشیری دست بر روی تیم آبی‌پوش بندر لیورپول گذاشت و 49.9 درصد از سهام باشگاه اورتون را خریداری کرد.

سرمایه فرهاد مشیری چقدر است؟

از نگاه نشریه فوربز فرهاد مشیری 945 شخص ثروتمند میلیاردر در جهان به حساب می‌آید و طبق آمار یک روز پیش، میزان دارای او 2.5 میلیارد دلار اعلام شده است. ثروت او خودساخته و از راه‌های متنوع مانند سرمایه‌گذاری در معادن، خرید سهام شرکت‌های سودده و باشگاه‌های ورزشی به دست آمده است. مشیری در حال حاضر به غیر از باشگاه اورتو، سهام شرکت هولدینگ USM، Megafon و Metalloinvest را نیز در اختیار دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی