|

ماجرا و علت ترکیدن لوله انتقال نفت در سرخون اردل چیست؟

ماجرا و علت ترکیدن لوله انتقال نفت در سرخون اردل چیست؟ آتش سوزی گسترده به علت نشت نفت در استان چهار محال و بختیاری به علت ترکیدن لوله نفت.

لینک کوتاه کپی شد
شایانیوز-

عصر روز گذشته یعنی یکشنبه 23 آذر 99 برخی از منابع خبر از آتش سوزی و ترکیدن خط و لوله انتقال نفت در سرخون اردل در استان چهار محال و بختیاری دادند. این حادثه موجب آتش سوزی گسترده ای در محل حادثه شده بود اما خوشبختانه آتش مهار شده است. این لوله، خط لوله تأمین خوراک پالایشگاه اصفهان بود که بر اثر رانش زمین و فرسودگی لوله دچار شکستگی شده است. در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما همراه باشید.

علت ترکیدن لوله انتقال نفت در سرخون اردل چیست؟

امامداد شهبازی در خصوص ترکیدگی لوله نفت در منطقه سرخون اردل اظهار داشت: روز گذشته حدود ساعت، 10 - 11 بر اثر رانش زمین ترکیدگی لوله نفت در سرخون اتفاق افتاد ، قبلا هم چندین بار این لوله ترکیده بود ولی هیچ اقدامی صورت نگرفت. بخشدار میانکوه شهرستان اردل چهار محال‌ و بختیاری بیان داشت: اکنون ما و دیگر مسئولان در محل هستیم، فرماندار شهرستان، ستاد بحران، شورای تأمین و ... نیز به این محل آمده ‌اند و قرار است با حضور استاندار جلسه ‌‌ای فوری تشکیل شود. شهبازی گفت: هر کاری متناسب با وضعیت منطقه بوده انجام داده ایم و فعلا آتش مهار شده است، امید است این وضعیت خاتمه یابد و پیگیری ‌های لازم در جهت حل مشکل صورت گیرد. درخواست داریم مسیر لوله تغییر کند که دوباره این اتفاق تکرار نشود، در حال حاضر نفت در دشت سرازیر شده است. بر اساس اعلام منابع محلی منطقه سرخون شهرستان اردل، ظهر روز گذشته خط لوله انتقال نفت خوزستان - اصفهان برای چندمین بار در محل تنگ گندمکار به علت فرسودگی لوله دچار شکستگی شد و نفت آن از آب ‌راه تنگ گندمکار به سمت مناطق زیر دست در حرکت است. گفتنی است این ترکیدگی لوله نفت و جریان نفت باعث آتش گرفتن شد که پس از ساعاتی این آتش مهار شد.

وضعیت سرخون اردل بعد از آتش سوزی و حادثه در خطوط انتقال نفت

سرپرست مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ترکیدگی لوله نفت در منطقه سرخون گفت: آتش سوزی مهار نشده اما تحت کنترل است. خسرو کیانی افزود: دود آتش آزار دهنده است اما در حد داشتن مجروح و مصدوم نیست، این آتش به محل سکونت مردم راه پیدا نکرده و در فاصله‌ از خانه‌ مردم مهار شده است. سرپرست مدیریت بحران استانداری چهار محال و بختیاری تصریح کرد: نفت در مکان صعب‌العبور پخش شده و برای همین امکان اعزام ماشین آلات اطفاء حریق به آن قسمت نیست. وی خاطرنشان کرد: علت ترکیدگی لوله در دست بررسی است اما نزدیک به یقین می ‌توان گفت ترکیدگی لوله نفت بیشتر به دلیل رانش زمین و فشار سنگ باشد. کیانی گفت: در جلسه‌ امروز مواردی مطرح شد و فردا جلسه ستاد بحران تشکیل می ‌شود و یک سری موارد دیگر بررسی می ‌شوند، اطفاء آتش حداقل امشب تا صبح با توجه به حجم نفت ریخته شده طول می‌ کشد.

ویدیو ترکیدن لوله نفت در سرخون

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی