|

داور فینال لیگ قهرمانان آسیا؛ عبدارحمن الجاسم ایران است؟

عبدالرحمن الجاسم داور قطری مسابق فینال لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت می کند. برای اینکه با این داور بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما هماه باشید.

لینک کوتاه کپی شد

کنفدراسیون فوتبال آسیا عبدالرحمن جاسم، داور قطری به عنوان داور فینال لیگ قهرمانان آسیا در این فصل - که قرار است روز شنبه بین دو تیم فوتبال پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌جنوبی در دوحه قطر برگزار شود - انتخاب شده است. رضا سخندان، داور بین‌المللی سابق ایران که سابقه همکاری با این‌داور را دارد اظهار کرد: این داور اصلیتی ایرانی دارد و ریشه خانواده پدری او به بندرعباس و جنوب ایران برمی‌گردد. او در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در لیست داوران چهارم و VAR بود، اما با پیشرفت قابل توجهش، در جام جهانی قطر در لیست داوران اصلی قرار گرفته است. وی ادامه داد: او فاصله زیادی با علیرضا فغانی دارد، اما از نظر کیفیتی می‌توان او را دومین داور برتر آسیا در سال‌های اخیر دانست. او چند جام بین‌المللی بیرون قاره‌ای را سوت زده و یکی از امید‌های کنفدراسیون آسیا برای جام جهانی بعدی است و به همین دلیل نیز این بازی به او داده شده است. سخندان در خصوص ویژگی‌های داوری او گفت: جاسم داور پر کارتی نیست و معمولا ابتدا به تذکر بسنده کرده و در مراحل بعد از کارت‌های خود استفاده می‌کند. او عادت ندارد که در طول بازی ارتباط زبانی با بازیکنان برقرار کند و سعی می‌کند تمرکزش را روی صحنه‌ها بگذارد و هر جا که لازم باشد به بازبکنان اخطار دهد. به نظرم او گزینه مناسبی برای قضاوت فینال بود و امیدوارم داوری بی‌حاشیه‌ای را پشت سر بگذارد. پیشنهاد می شود: صفحه اینستاگرام AFC پخش زنده بازی پرسپولیس - اولسان با گزارش عادل فردوسی‌پور+ راهنما

عبدالرحمن الجاسم را بیشتر شناسید

عبدالرحمن الجاسم

متولد 25 مهر 1366 و اهل کشور قطر است. او از سال 2013 در لیست داوران بین‌المللی فیفا قرار گرفت. او همچنین در جام جهانی فوتبال زیر 20 سال 2017 و جام جهانی فوتبال 2018 قضاوت کرده است. در ژوئن 2019 اعلام شد که الجاسم به عنوان بخشی از برنامه تبادل داور بین کنکاکاف و AFC ، که قبلاً سزار آرتورو راموس ، داور مکزیکی را در جام ملت های آسیا 2019 دیده بود ، در جام کنکاکاف 2019 قضاوت می کند. کمیته داوران فیفا عبدالرحمن را به عنوان بخشی از کوبل سه نفر از مقامات قطری در 14 نوامبر در جام جهانی باشگاه‌های فوتبال 2019 قطر منصوب کرد. آنها فینال بین لیورپول و فلامنگو را در ورزشگاه بین المللی خلیفه در دوحه قضاوت کردند. یکی از مهمترین بازی‌هایی که این داور قطری قضاوت کرده بازی فینال جام باشگاه‌های جهان 2019 میان لیورپول با فلامینگو بود. عبدالرحمن الجاسم چند سال قبل دیدار دوستانه بین ایران و ونزوئلا را قضاوت کرد. همان دیداری که در آن با وجود استفاده از VAR یک پنالتی برای ایران اعلام نکرد تا کی روش حسابی از او زهر چشم بگیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی