|

همه چیز درباره فیلم ابلق نرگس آبیار؛ داستان و بازیگران تا نقد و تیزر

فیلم سینمایی ابلق تازه ترین اثر نرگس آبیار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آید.

لینک کوتاه کپی شد

فیلم ابلق جدید ترین محصول سینمایی نرگس آبیار است که به عنوان یکی از فیلم های نامزد راهیابی به بخش سودای سیمرغ سی و نهمین جشنواره فیلم فجر است.

فیلم سینمای «ابلق» یک موضوع تلخ و در جغرافیایی متفاوت با یک زندگی شهری اما در قلب شهر را روایت می کند.

آبیار اکنون با فیلم ابلق نیز در تلاش است تا خاطره خوب شبی که ماه کامل شد را تکرار کند. در آن فیلم، الناز شاکردوست و هوتن شکیبا، توانستند سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد و زن جشنواره را به خانه ببرند. از همان ترکیب موفق، نرگس آبیار استفاده کرده تا دوباره در ابلق، آن ها را در کنار هم ببینیم.

ایوب-17

نرگس آبیار در پشت صحنه فیم ابلق در تابستان ۹۹ در تهران

این بار، بهرام رادان نیز به ترکیب اضافه شده است تا گیشه پر فروشی را برای ابلق در سال ۱۴۰۰ شمسی انتظار داشته باشیم. اگر سیمرغ بلورین متعددی نصیب ابلق نرگس آبیار شود، احتمالا کاندید اکران نوروزی خواهد بود. نوروزی که به خاطر کرونا، احتمالا مثل سابق نخواهد بود.

ایوب-18

الناز شاکردوست در پشت صحنه فیلم ابلق

داستان فیلم ابلق درباره چیست؟

در خلاصه داستان فیلم ابلق آمده است: برای یک زن که در حاشیه شهری بزرگ با همسر و فرزندش زندگی می‌کند، ماجرایی رقم می‌خورد.

ابلق را معرف ابلک فارسی گفته اند که به حیوانی اطلاق می شود که دارای دو رنگ سیاه وسفید است. احتمالا در ابلق نرگس آبیار،روایتی از تضاد و تناقض و دو رنگی را شاهد باشیم.

 

بازیگران فیلم سیتنمایی ابلق

در فیلم سینمایی ابلق، علاوه بر الناز شاکردوست که در فیلم سینمایی تی تی به کارگردانی آیدا پناهنده نیز در جشنواره سی و نهم حضور دارد، شاهد حضور هوتن شکیبا، بهرام رادان، مهران احمدی، گلاره عباسی، گیتی معینی و امین میری هستیم.

سولماز-26

 

تذکر جدی نرگس آبیار؛ مراقب انواع ابلق باشید!

مجتبی احمدی در برنا نوشت: فیلم از شروع و استارت خوبی برخوردار است به طوری که موسیقی و سبک و سیاق فیلمبرداری در همان قدم اول فیلم را بالا می کشد. داستان زنی که در حاشیه شهری بزرگ همراه همسر و فرزندش زندگی می کند اما درگیر ماجرای ای  می شود که نخ تصویر فیلم آبیار است  چرا که حالا کاراکتر بایستی از سکوت به فریادی برسد که نمی رسد.

حال و احوال مردم حاضر در موقعیت فیلم با کارگردانی درست و به جا و البته قاب و نماهای تدبیر شده ای به تصویر کشیده می شود و حالا بازیگران هستند که باید رخداد را روی نموداری که فیلم بر اساس آن پیش می رود اجرا کنند.

هوتن شکیبا با شکل و شمایلی متفاوت با همیشه، در همان سکانس ابتدایی فیلم و در یک قاب دو نفره-سه نفره همراه با الناز شاکردوست در نقش «زیبا» مخاطب را مجاب می کند تا پیگیر قصه ی خانواده علی در تقابل با خانواده جلال با بازی (بهرام رادان) باشند.

5294465

الناز شاکردوست که مدت ها است از سینمای بدنه فاصله گرفته است در دل قصه آبیار فرصت مجددی دارد تا چند سکانس درخشان داشته باشد. اگر چه باید گفت در برخی از موقعیت ها در نسخه جشنواره ای فیلم تغییرات راکورد در حس و لهجه محسوس است اما این فیلم در تمام لحظات با راهکار های درونی و برونی قصه به زوج شاکر دوست و شکیبا فرصت کامل برای ایفای دو نقشه حسی و هیستریک را می دهد .

بهرام رادان گویا در این فیلم جز در برخی از لحظات فرصتی برای اجرای درخشان ندارد اما با اجرایی کنترل شده و مراقبت شده بسیار با تجربه تلاش کرده تا از اعضای کلی فیلم تاثیر نگیرد و دریک قاب منطقی و قابل باور جلال را به دور از هیاهوی این فیلم تلخ طراحی کند.

ابلق+فیلم

گریم متفاوت بهرام رادان در ابلق

نمی توانیم از کنار چند نقش خوش لهجه و جذاب مانند بازی های گیتی معینی و گلاره عباسی به راحتی عبور کنیم چرا که هر کدام در قواره های یک ستاره در فیلم آبیار درخشیدند. حتما این فیلم در کارگردانی و ساخت هم می تواند از سوی داوران با نگاهی ویژه در جشنواره سی و نه دیده شود. فیلم در نسخه جشنواره با اوج و فرود های ریتم در اواسط و فینال مواجه است که قطعا نرگس آبیار می تواند برای اکران عمومی دستی به سر و گوش اثر درخشانش بکشد. شواهد و قرائن نشان می دهد او و تیمش قطعا دست خالی از جشنواره خارج نخواهند شد.

پیشکسوت سینما با گریم سنگین در" ابلق"

گیتی معینی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، امسال با فیلم «ابلق» جدیدترین ساخته نرگس آبیار در سی و نهمین جشنواره ملی فیلم فجر حضور دارد و بنا به گفته منتقدان، با بازی بسیار خوب خود می‌تواند از شانس‌های کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن این جشنواره باشد. 

امسال با «ابلق» نرگس آبیار در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر حضور دارید. نقش چه ویژگی داشت که راضی به بازی در این فیلم شدید؟

«ابلق» سومین تجربه همکاری ام با نرگس آبیار است؛ «درس معلم ار بود زمزمه محبتی/ جمعه به مکتب آورد طفل گریز پای را». این نقش برایم سخت بود و وقتی به من پیشنهاد داده شد تفألی به حضرت حافظ زدم که گفت برو، ولی خودم از بازی در این فیلم انصراف دادم و گفتم نمی‌توانم. چون خانم آبیار به من گفت که گریم آن سه ساعت طول می‌کشد و خیلی سخت و سنگین است.

دوباره به حضرت حافظ تفأل زدم و این بار برایم این مصرع آمد که «ستاره‌ای بدرخشید و ماه مجلس شد» و چون به او اعتقاد دارم، بازی در فیلم «ابلق» را پذیرفتم. با وجود تمام سختی‌های کار، آن قدر اعضای تیم، حرفه‌ای و بامحبت بودند که انگیزه‌ای برای ماندنم شد، هرچند زیر گریم چند بار بی‌هوش شدم و کارم به بیمارستان کشید. گریم من سخت‌ترین و طولانی‌ترین گریمی بود که طی بازیگری ام تجربه کردم. از ساعت ۱۴ تا ۱۶: ۳۰ گریم صورتم انجام می‌شد و بعد کلاه گیس را به سرم می‌چسباندند. نمی‌دانید در گرمای هوا، چه شرایط سختی را سپری کردیم ولی گروه با عشق و محبت کار می‌کردند و من هم انگیزه داشتم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی