|

برگزاری مراسم رونمایی از بیمه اجتماعی هنرمندان، ورزشکاران و اصحاب رسانه در کرج

مراسم رونمایی از طرح بیمه اجتماعی هنرمندان، ورزشکاران و اصحاب رسانه در سالن همایش تربیت مربی کرج برگزار شد

لینک کوتاه کپی شد

 شایانیوز/البرز- روز چهارشنبه هجدهم خرداد، مراسم رونمایی از طرح بیمه اجتماعی در قالب مشاغل فصلی برای نخستین بار در استان  البرز در سالن همایش تربیت مربی کرج و با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر، اصحاب رسانه، خبرنگاران، ورزشکاران، مربیان و داوران به همت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستائیان استان البرز برگزار شد. 

هادی بشیری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان البرز  در این مراسم گزارشی از  روند شکل گیری این طرح را توضیح دادند.ایشان فرمودند بیمه اجتماعی باید همه اقشار مختلف جامعه را بر بگیرد، و چتر حمایتی بر سر هنرمندان، اصحاب رسان و ورزشکاران باشد.

ایشان اظهار داشتند: با توجه به اصل 29 قانون اساسی همه آحاد مردم استان البرز باید از این بیمه برخوردار باشند افرادی که نوع بیمه شان کارفرمایی و کارگری نیست می توانند از طریق این صندوق بیمه اجتماعی خدمات لازم را دریافت کنند.

وی در رابطه با طرح بیمه اجتماعی در قالب مشاغل فصلی تصریح کرد، اجرای این طرح تا سال 1400 ممکن نبود که به حول قوه الهی متولیان امر شناسایی شدند و مشاغ فصلی اجرای این طرح را به عهده گرفت و حالا امروز شاهد رونمایی بیمه اجتماعی برای اولین بار در استان البرز هستیم.

هادی بشیری مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی گفت: بیمه اجتماعی امکان استفاده از مزایای اجتماعی و خدماتی را برای اصناف نامبرده فراهم می کند و بیمه اجتماعی 70درصد از مبلغ بیمه را پرداخت می نماید مابقی حق بیمه که می بایست خود بیمه گذار پرداخت نماید مبلغ 133/000 هزار تومان است. از دیگر مزایای این بیمه مستمری بگری، حقوق بازنشستگی و مستمری بگیری از کار افتادگی و بیمه فوت می باشد.اجرای این طرح گام موثر و مفیدی در راستای تامین پایگاه اجتماعی، معیشتی و شغلی اصحاب رسانه، هنرمندان و ورزشکاران خواهد بود.

لازم به ذکر است متقاضیان از سن18 تا 50 سال می توانند برای بیمه اجتماعی اقدام کنند و سن بازنشستگی هم 65 سال می باشد و با توجه به تعداد متقاضیان، تعاونی‌های سوم و چهارم هم در خصوص مسکن خبرنگاران تشکیل خواهد شد تا برای بهره مندی از مسکن ارزان ‌قیمت برای خبرنگاران و اصحاب بزرگ رسانه استان فراهم گردد.

متقاضیان بیمه اجتماعی می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق سایت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام نمایند.

IMG_7695

IMG_7704

 

IMG_7710

IMG_7703

 چنانچه ساکن البرز هستید یا اخبار استان البرز برایتان حائز اهمیت است بخش البرز شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی