|

تزریق واکسن مننژیت حجاج در کرج آغاز شد

تزریق واکسن مننژیت برای حجاج البرزی مشرف به خانه خدا از امروز 17 خرداد در کرج آغاز شد

لینک کوتاه کپی شد

شایانوز- کسانی که به حج مشرف می‌شوند بیشتر از دیگر افراد جامعه با بیماری مننژیت یا واکسن مننژیت آشنا هستند به این دلیل که در کشور ما استفاده از واکسن این بیماری برای سفرهای زیارتی الزامی است. بیشتر افراد نام بیماری مننژیت را شنیده‌اند، اما بدرستی نمی‌دانند که این بیماری چیست. این بیماری واگیردار به محض ورود به سیستم بدنی فرد، می‌تواند بر مخاط مغز یا نخاع تأثیر بگذارد و منجر به عفونت خون و ذات الریه و در ‌‌نهایت مرگ یک نفر از هر ۱۰ مبتلا شود.

از این رو حجاج مشرف به خانه خدا و دیگر اماکن زیارتی می بایست این دارو را تزریق کنند، با توجه به این موضوع مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز گفت: واکسیناسیون حجاج از امروز سه شنبه ۱۷ خرداد آغاز و به مدت ۳ روز ادامه دارد.

وی گفت: حجاج البرزی برای تزریق واکسن مننژیت فقط باید به درمانگاه جمعیت هلال احمر البرز مراجعه کنند.

ایشان اظهار کرد: ساعت کار درمانگاه هلال احمر برای واکسیناسیون حجاج از ساعت هشت صبح الی ۱۴:۳۰ خواهد بود و حجاج با دردست داشتن مدارکی که مدیران کاروان‌ها اعلام کردند به نشانی کرج ، چهار راه طالقانی ، جنب داروخانه هلال احمر البرز مراجعه کنند. در سال جاری  ۴۴۰ زائر خانه خدا درقالب چهارکاروان از استان البرز به مکه مکرمه و مدینه منوره مشرف می‌شوند.

چنانچه ساکن البرز هستید یا اخبار استان البرز برایتان حائز اهمیت است بخش البرز شایانیوز را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی