|

7 راهکار موثر برای تولید محتوای اینستاگرام

تولید محتوا در اینستاگرام

تولید یک محتوای ارزشمند در اینستاگرام حتماً باید جزء مهم‌ترین اهداف شما برای پیشرفت و توسعه کسب‌وکارتان باشد!

لینک کوتاه کپی شد

کدام کسب‌وکاری را میتوانید بیابید که از افزایش فالوور در اینستاگرام استقبال نکند؟ اینستاگرام در حال حاضر محبوب‌ترین ابزار و بستری‌ست که منجر به کسب درآمد می‌شود. هر چقدر که کیفیت محتوای تولید شده در اینستاگرام بالاتر باشد، میزان محبوبیت و بالطبع درآمد شما نیز بالاتر خواهد بود.

در حال حاضر چیزی حدود 80درصد از مردم در سراسر جهان از این شبکه اجتماعی دوست داشتنی استفاده می‌کنند و پای ویدئوها و عکس‌های جذاب آن می‌نشینند. پس تولید یک محتوای ارزشمند باید جزء مهم‌ترین اهداف شما برای پیشرفت و توسعه کسب‌وکارتان باشد!

برای دریافت آموزش اینستاگرام کلیک کنید.

شاید هم‌اکنون هیچ استاندارد جهانی برای ایده‌یابی محتوای اینستاگرام در نظر گرفته نشده باشد؛ اما به راحتی میتوانید دریابید؛ انواع مختلفی از محتوا وجود دارد که میتوان در این فضا استفاده نمود و مخاطبان اینستاگرامی را جذب کرد. اگر میخواهید در اینستاگرام جایگاهی را برای خود دست‌وپا کرده و یک سروگردن از رقبا بالاتر باشید، باید بدانید کدام روش تولید محتوا برای کسب‌وکار شما نتیجه‌بخش است. در ادامه قصد داریم به این مسائل بپردازیم و توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

تولید محتوا در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید یک صفحه اینستاگرامی موفق داشته باشید؛ باید در تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت، قوی عمل کنید. اصلا اصلی‌ترین فاکتور برای بازاریابی موفق، تولید محتوای جذاب است. این مسئله خصوصا برای آن دسته از کسانی که یک صفحه تجاری را مدیریت می‌کنند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. اجازه دهید با شرح یک مثال فهم این مسئله را برای شما ملموس‌تر کنیم.

فرض کنید یک فروشگاه لباس دارید و صفحه اینستاگرامی را برای آن راه‌اندازی کرده‌اید. خب کمی فکر کنید چه چیزی میتواند مخاطبین را به سمت پیج شما بکشاند؟ آیا تهیه عکس از لباس‌ها کافیست؟ یا باید همراه با عکس و فیلم باکیفیت، تولید محتوا هم داشته باشید؟ دقت داشته باشید منظور از تولید محتوا در اینجا صرفا تولید محتوای متنی و نوشتن چندین پارگراف نیست! کافیست از مشخصات لباس بگویید، جنس آن را توضیح دهید و از سایز و رنگبندی که در فروشگاه موجود دارید، صحبت کنید!

بسیاری از افراد وقتی صحبت از تولید محتوا می‌شوند صرفا نگارش پاراگراف پارگراف متن را تولید محتوا میدانند. اما لازم به ذکر است که این روزها انواع مختلفی از محتوا اعم از محتوای تصویری، ویدئویی، پادکست، متنی و... وجود دارد که با توجه به کسب و کار و نیاز خود میتوانید به سراغ آن بروید. البته در این مسیر بدون در نظر گرفتن یک استراتژی درست نمیتوانید به نتیجه برسید.

در واقع افراد مختلف با سلیقه‌های متفاوتی در اینستاگرام پرسه می‌زنند و در حال چک کردن صفحات مختلف هستند. شما از طریق استراتژی تولید محتوا در ابتدا مخاطب هدف خود را شناسایی کرده و سپس براساس آن سلیقه و نیاز آنها به تولید محتوا میپردازید. نیازی نیست تمامی اقشار جامعه را به سمت خود بکشانید. چه بسا که بسیاری از افراد صرفا برای ایده‌یابی به اینستا می‌آیند و اصلا مشتری نیستند! پس نباید تمام تمرکز و انرژی خود را روی تمامی افراد معطوف کنید. این یکی از تکنیک‌هایی‌ست که در بازاریابی به وفور از آن صحبت می‌شود.

درواقع شما برای بحث بازاریابی صفحه اینستاگرام‌تان در ابتدا باید مخاطب را در این بستر بشناسید و با تحلیل و آنالیز آنها، محتوایی درخور شخصیت برند و البته سلیقه آنها منتشر کنید. نگران نباشید، آموزش‌های فرادرس یک دید کاملا واضح از چگونگی طی کردن این روند در اختیار شما قرار خواهد داد.

content-creation-instagram

چرا باید تولید محتوا در اینستاگرام را بدانیم؟

کمی با خود فکر کنید؛ چقدر از زمان روزانه‌تان را صرف گشت‌وگذار در این شبکه اجتماعی می‌کنید؟ چه نوع از محتواها شما را به سمت خود جذب می‌کند؟ بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی چیست؟ از استراتژی فروش و البته تولید محتوای کدام صفحه اینستاگرامی لذت میبرید؟ وقتی به عنوان یک کاربر به برندهای شخصی و یا حتی برند تجاری توجه می‌کنید؛ تنها محتوای آنان است که شما را تشویق به دنبال کردن صفحه می‌کند.

درواقع آن فرم جذابی که برای صفحه خود در نظر گرفته‌اند؛ تصاویری که به کار میگیرند و البته محتوایی که تولید می‌کنند، همگی پکیج کاملی‌ست که در بستر اینستاگرام منتشر شده و مخاطبین را به وسوسه می‌اندازد تا همواره دنباله‌روی صفحه آنان باشد!

چند پیج اینستاگرامی؛ اینفلوئنسرها و بلاگرها را دنبال می‌کنید؟ فکر کرده‌اید که چرا دنباله‌روی صفحه آنها هستید؟ درواقع آنها با بیان داستان زندگی‌ خود به بهترین شکل و استفاده از تصاویر زیبا، سعی دارند تا موضوعی را به شما بیاموزند و اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهند!

حال فکر کنم کاملا برایتان واضح باشد که چرا محتوای جذاب‌تر و حرفه‌ای‌تر، فالوورهای بیشتری را به همراه می‌آورد. علاوه بر این موارد؛ جذب مخاطبی که با پرسونای برند شما همگام باشد؛ یک ارزش آفرینی دوطرفه نیز به حساب می‌آید. چرا که مخاطبین نه تنها به استفاده از محتوای شما میپردازند بلکه در این میان از خدمات برند شما نیز استفاده می‌کنند.

در حال حاضر اینستاگرام به واسطه همین تعامل و تبادل ارزش، به عنوان یک منبع مهم بازاریابی محتوایی تبدیل شده است. این تبادل از طریق المان‌های تعامل اینستاگرام یعنی Share و Comment  و Like معنا پیدا می‌کند.

چطور محتوایی ارزشمند برای اینستاگرام داشته باشیم؟

فرض کنید همین امروز برای کسب‌وکار کار خود در اینستاگرام تولید محتوا کنید. چه کارهایی باید انجام دهید؟ اصلا چطور میتوان یک تولید محتوای ارزشمند داشت؟ از چه ابزارهایی باید استفاده کرد و چه مسیری را طی نمود؟

خب در ابتدا بگوییم؛ برای رسیدن به مقصد باید از مسیر پرپیچ و خمی عبور کنید. علاوه‌ بر این؛ مسیری که کسب‌وکارها طی می‌کنند با توجه نوع خدمتی که ارائه می‌دهند و مخاطبین‌شان متفاوت است. هر چند که میتوان از رقبا الهام گرفت، اما کپی‌برداری از محتوای آنها هیچ نتیجه مثبتی را به همراه نخواهد داشت. از همین‌رو قصد داریم به شما بگوییم بهترین روش برای تولید محتوا در اینستاگرام چیست.

محتوای ارزشمند برای اینستاگرام

راهکار اول: بدانید که مخاطب از چه طریقی جذب شما می شود

برای اینکه در اینستاگرام موفق شوید؛ باید بدانید که هدف‌تان چیست. در پی هدف، مخاطب شما شناسایی می‎شود و در نهایت این توانایی را بدست می‌آورید که برند خود را به درستی معرفی کنید. هر چقدر که تولید محتوای بهتر و تعامل بیشتری با مخاطبین خود داشته باشید؛ فرآیند تبدیل آنها به مشتریان همیشگی، آسان‌تر انجام خواهد شد.

در این میان تحلیل رقبا نباید پشت گوش انداخته شود. حواستان باشد که محتوای تولید شده تنها از رقبا الهام گرفته شود تا بتوانید ایده‌های خود را عملی سازید. شناخت رقبا و فعالیت آنان و سپس ایده‌‌هایی که توسط آنان انجام نگرفته؛ میتواند برگ برنده شما در این پیچ اول مسیر موفقیت در اینستاگرام باشد. برای شناخت رقبا میتوانید از الگوریتم اینستاگرام استفاده کنید.

راهکار دوم: یک شخصیت استوار بسازید

چقدر به شخصیت برند خود فکر می‌کنید؟ برند شما از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟ چه ارزشهایی را در برند خود پررنگ و پراهمیت میدانید؟ میخواهید دیگران درباره برند شما چه فکری کنند؟ ویژگی‌های رفتاری شما چیست؟

در تمامی شبکه‌های اجتماعی شده به جهان، داشتن یک هویت استورا با لحنی واحد بسیار حائز اهمیت است. اگر یک شخصیت پرنوسان داشته باشید، مطمئنا کسی صفحه شما را دنبال نخواهد کرد. اصلا چرا دنبال‌کننده صفحه‌ای باشم که هر بار به یک سبک و با یک شخصیت و با یک لحن متفاوت با من صحبت می‌کند؟ مطمئنا نمیتوانم با فردی که در یک ویدئو آرام و در ویدئویی دیگر پرجنب و جوش است، ارتباط برقرار کنم. پس شخصیتی واحد و استوار را برای خود در نظر بگیرید.

هویت و شخصیت اینستاگرام

راهکار سوم: یک هویت بصری ویژه طراحی کنید

اینستاگرام را میتوان به یک اقیانوس محتوا تشبیه کرد. برای اینکه در این اقیانوس همچون قطره‌ای درخشان باشید و شانس دیده شدن محتوای خود را افزایش دهید؛ باید تلاش کنید تا پست‌هایی با قالب شبیه به هم داشته باشید. در این مسیر میتوانید از ابزارها و اپلیکیشن‌های ادیت عکس استفاده کنید.

ساخت یک هویت یکپارچه در اینستاگرام چشم مخاطب را به تماشای یک سبک پست در صفحه اینستاگرام شما عادت می‌دهد و وقتی در دراز مدت به صفحه اینستاگرامی‌تان نگاه می‌کند به راحتی در همان ابتدا متوجه می‌شود که صاحب صفحه برند شماست!

در گذشته از طرح‌های گرافیکی حرفه‌ای و زیبا استفاده می‌کردند و چاره‌ای جز کمک گرفتن از یک گرافیست حرفه‌ای کاربلد نبود. امروزه اما نرم‌افزارهای کاربردی بسیار زیادی وجود دارد که شما را از گرافیست‌ها مستقل می‌کند.

راهکار چهارم: تقویم محتوایی بنویسد

بطور متوسط هر برند در یک هفته میتواند 6 تصویر جدید را در صفحه اینستاگرامی خود به انتشار بگذارد. این مسئله در یک سال به 300 پست میرسد! اینکه بخواهید هر بار برای محتوای بعدی کلی وقت صرف کرده و فکر کنید و ایده‌های جدید بیابید؛ مطمئنا وقت زیادی را از شما خواهد گرفت. از طرفی بسیار هم سخت خواهد بود.

اینجاست که تقویم محتوایی به کارتان آمده و در وقت شما هم صرفه جویی خواهد کرد. از طرفی به مدیریت میزان حضور شما در صفحه اینستاگرام خواهد پرداخت. در این تقویم میتواند نوع پست را مشخص کنید؛ کپشن‌ها هشتگ‌ها و حتی زمان پست را نیز بنویسید. حتی در این تقویم میتوانید مشخص کنید کدام پست خود را به لینک بایو و سپس وبلاگ خود انتقال دهید. به این ترتیب بازدید وبلاگ و وبسایت خود را نیز افزایش خواهید داد.

راهکار پنجم: زیاد تبلیغ نکنید!

یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد؛ پرهیز از تبلیغات زیاد و پشت سرهم است! در اینستاگرام کاربران علاقه زیادی به تماشای تبلیغات ندارند و صفحاتی که بطور مداوم تبلیغ میکنند را پس از مدتی آنفالو میکنند. حتی اگر صفحه نزدیک‌ترین شخص‌شان باشد.

توصیه ما این است اگر میخواهید جایگاهی مناسب را در اینستاگرام برای خود داشته باشید و یک محتوای ارزشمند را به مخاطب ارائه دهید، زیاد تبلیغ نکنید! کار خیلی سختی نیست. اگر به فکر کسب درآمد از اینستاگرام هستید، مطمئنا راهکارهای بسیار زیاد دیگری وجود دارد.

تنها کافیست تمرکز خود را بر روی تولید محتوای باکیفیت و جذاب معطوف کنید و با یک استراتژی محتوایی ارزشمند ریتم مشخص و کاملا به اندازه‌ای را برای معرفی خدمات خود درنظر بگیرید. به این ترتیب احساس رضایت را در عملکرد مخاطبین‌تان از طریق کامنت، لایک و اینگیجمنت بالای صفحه مشاهده خواهید کرد.

تولید محتوا اینستاگرام

راهکار ششم: تنها به یک نوع محتوا بسنده نکنید

گاهی اوقات صفحات در یک قالب محتوایی گیر می‌کنند. حواستان باشد؛ پس از گذشت مدتی، سبک محتوایی شما برای مخاطب تکراری خواهد شد. دنیای رنگارنگ اینستاگرام به تنوع احتیاج دارد. برای موفقیت در فضای اینستاگرام باید سعی کنید انواع مختلفی از محتوا را ارائه دهید.

منظور از انواع مختلف محتوا؛ عکس، پست‌های اسلایدی، ویدئو، گیف و حتی فایل‌های صوتی کوتاه در کنار یکدیگر است. به این ترتیب خلاقیت شما برای تولید محتوای ارزشمند نیز بیشتر شده و همواره صفحه‌تان برای مخاطب تازگی دارد.

راهکار هفتم: کپشن مناسب بنویسید

این مسئله را به خاطر بسپارید؛ مخاطب تنها به پست شما نگاه نمی‌کند، کپشن‌ها نیز جذاب و مخاطب‌پسند هستند. پس باید برای آنها نیز زمان خاصی را اختصاص دهید. تلاش کنید در کپشن به شرح موضوعی که در پست صحبت کرده‌اید بپردازید. ارائه یک کال تو اکشن مناسب مانند بیان نظرات، ارسال پست به دوستان و یا حتی مراجعه به لینک بایو میتواند از گزینه‌های مناسب مطرح شده در کپشن باشد. استفاده از هشتگ مناسب در کپشن نیز میتواند بخش‌های مهمی از بازاریابی و تبلیغ و تولید محتوا را به دوش بکشد.

کلام آخر در خصوص تولید محتوا در اینستاگرام

خب تا اینجای مقاله از 7 هفت پیچی که برای رسیدن به محتوای ارزشمند و باکیفیت در اینستاگرام باید از آن عبور کنید، صحبت کردیم. حال میدانید چطور میتوان به موفقیت رسید!

حواستان باشد؛ هر صفحه‌ای که بتواند یک محتوای تخصصی و مفید را در اختیار کاربران قرار دهد، به موفقیت خواهد رسید. هیچ اهمیتی هم ندارد که محتوای شما درباره سلامت، فروش کالا یا خدمات؛ طنز یا غیره است، در هر صورت اگر ایده‌ای در سر دارید با عبور از این پیچ‌ها به سر در مقصد خواهید رسید. برنامه‌های زیادی میتواند در این راستا به شما کمک کند. به عنوان مثال در حال حاضر محتواهای ویدئویی بالاترین نرخ بازخورد را به خود اختصاص داده‌اند.

با این حال این مسئله درخصوص تمامی کسب‌وکارها صدق نمی‌کند. پس ابتدا سعی کنید مخاطب را بشناسید و سپس براساس نیاز آنان محتوایی درخور را در زمانی مناسب به انتشار برسانید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی