|

آخرین خبرها از رتبه بندی معلمان؛ ماجرای برگزاری آزمون برای رتبه بندی چیست؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: برگزاری آزمون برای رتبه‌بندی معلمان خلاف قانون است و از معلمان شاغل هیچ گونه آزمونی نباید گرفته شود.

لینک کوتاه کپی شد

در جریان تدوین آیین نامه اجرایی قانون نظام رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون‌هایی زیرمجموعه هیات دولت، خبرهایی در مورد احتمال برگزاری آزمون از معلمان برای رتبه‌بندی منتشر شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: برگزاری آزمون برای رتبه‌بندی معلمان خلاف قانون است و از معلمان شاغل هیچ گونه آزمونی نباید گرفته شود. در صورت وجود آزمون در آیین نامه اجرایی قانون، رئیس مجلس می‌تواند با استفاده از اختیاراتش این آیین نامه را لغو کند.

آیین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان که از ۲۳ اسفند ماه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده، با پایان مهلت یک ماهه قانون برای تهیه آن، هنوز تدوین نشده است.

 وحیدی عضو کمیسیون آموزش مجلس ششم خرداد ماه از تعلل در تدوین و ویرایش چند باره آیین نامه اجرایی این قانون انتقاد کرد و گفت «مشخص نیست چرا بدون حضور ناظران مجلس این اتفاق میفتد.» او علت این تعلل را کارشکنی برخی افراد در بدنه دولت دانست. رئیس کمیسیون آموزش همچنین گفت که تأخیر در رتبه‌بندی «نومعلمان» خلاف متن قانون نظام رتبه‌بندی معلمان است.

وضعیت اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از زبان نوری

همچنین چندی پیش نوری، وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان گفته بود: طرح رتبه‌بندی معلمان هنوز وقت دارد و از ۳۱ شهریور آغاز شده است و دولت و مجلس برای اجرای این طرح همگام هستند و این اطمینان خاطر را به معلمان می‌دهیم که طرح به خوبی اجرا خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه دولت پای کار است و اتفاقات خوبی در این حوزه روی داده است، افزود: با همت دولت و مجلس و همراهی شورای نگهبان طرح رتبه‌بندی معلمان به خوبی درحال اجراست به نحوی که در حکم اول این طرح ابتدا پنج هزار میلیارد تومان بود که درحال‌حاضر به ۳۸ هزار میلیارد تومان برای ۱.۵ سال رسیده است.

آیین‌ نامه اجرایی رتبه‌ بندی معلمان در مراحل پایانی است

سخنگوی دولت نیز گفته است: تدوین این آیین‌نامه کار زیادی برده است. آیین نامه اجرایی در مراحل پایانی است و امیدواریم هرچه سریع‌تر متن نهایی و تقدیم صحن دولت شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی