|

بیمه شخص ثالث اقساطی: امنیت و آرامش در مسیرهای رانندگی

در این مقاله راجع به بیمه شخص ثالث و مزیت‌های خرید اقساطی آن توضیح می‌دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

خرید بیمه شخص ثالث برای هر خودرویی ضروری است. اگر ماشینتان را تازه خریده‌اید و می‌خواهید با خیال راحت آن را به جاده بزنید، همین امروز برای سلامت خودتان و خانواده‌تان بیمه شخص ثالث بخرید. برای اینکه فرایند خرید آسان‌تر و سریع‌تر پیش برود، ما خرید اقساطی از ازکی‌وام را پیشنهاد می‌کنیم. خرید بیمه خودرو قسطی کاملا به صورت آنلاین انجام می‌شود. در این مقاله راجع به بیمه شخص ثالث و مزیت‌های خرید اقساطی آن توضیح می‌دهیم.

نحوه خرید اقساطی بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه ماشین شخص ثالث چیست؟

هر نوع وسیله نقلیه زمینی و موتوری به بیمه شخص ثالث احتیاج دارد. با خرید بیمه شخص ثالث، بین شما و شرکت بیمه قراردادی بسته می‌شود و شرکت بیمه موظف است خسارت‌های جانی و مالی واردشده به اشخاص ثالث را جبران کند. در این قرارداد، شما مالک وسیله نقلیه، شخص اول یا بیمه‌گذار هستید و شرکت بیمه، شخص ثانی یا بیمه‌گر است. 

شخص سوم یا شخص ثالث هم کسی که در حادثه‌ مربوط به خودرو، زیان جانی یا مالی دیده است و تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد. فراموش نکنید که بیمه شخص ثالث مربوط به خسارت‌های جانی راننده مقصر نیست و برای جبران هزینه‌های آن باید بیمه حوادث راننده تهیه کنید. این بیمه همراه‌ با بیمه‌نامه شخص ثالث صادر می‌شود.

بیمه ماشین شخص ثالث چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

به‌طور کلی خسارت‌های مالی و جانی تحت پوشش این بیمه هستند. با خرید این بیمه، اگر در تصادف‌ها، شخصی به جز راننده دچار نقص عضو، شکستگی و از کارافتادگی کلی و جزئی شود، شرکت بیمه هزینه‌های آن پرداخت می‌کند. 

علاوه‌بر این، خسارت‌های مالی و مادی به اموال اشخاص ثالث هم در پوشش بیمه ثالث قرار می‌گیرند. مثلاً اگر خودروی شما به ماشین دیگری آسیب وارد کند یا به درخت، جدول و گاردریل برخورد کند، هزینه این خسارت‌ها با شرکت بیمه است و زیرمجموعه بیمه شخص ثالث قرار می‌گیرد. 

در نهایت اینکه، اگر شما راننده مقصر حادثه باشید و گواهینامه معتبر و مرتبط داشته باشید، می‌توانید هزینه خسارت‌های جانی خودتان را از شرکت صادرکننده بیمه شخص ثالث بگیرید.

بیمه شخص ثالث چقدر اعتبار دارد؟

بیمه‌های شخص ثالث معمولا یک‌ساله هستند، ولی امکان صدور بیمه‌نامه برای مدت‌زمان سه‌ماه، شش‌ماهه و نه‌ماهه هم وجود دارد. قیمت این بیمه‌ها با توجه به قیمت بیمه‌نامه یک‌ساله حساب می‌شود. یعنی اگر بیمه شخص ثالث ۹ ماهه بخرید، باید ۹۰ درصد از حق بیمه یک‌ساله را پرداخت کنید. 

قیمت بیمه‌نامه ۳ ماهه هم ۳۰ درصد حق بیمه یک‌ساله است. توصیه ما این است که بیمه شخص ثالث را به صورت سالانه تهیه کنید. در این روش، دیگر لازم نیست نگران پرداخت حق بیمه و تمدید آن باشید.

نحوه خرید بیمه خودرو قسطی

قیمت بیمه شخص ثالث چقدر است؟

قیمت بیمه شخص ثالث با توجه به تعداد سیلندر ماشین، میزان پوشش‌های مالی و جانی و نوع کاربری خودرو مشخص می‌شود. هر سال، شرکت بیمه مرکزی حداقل و حداکثر هزینه بیمه شخص ثالث را با توجه به نرخ دیه انسان کامل در ماه‌های عادی و ماه‌های حرام مشخص می‌کند. 

علاوه‌بر این‌ها، مقدار جریمه دیرکرد، درصد تخفیف بیمه‌نامه قبلی و مدت‌ اعتبار هم در هزینه نهایی تاثیرگذار هستند. طبق آخرین خبرهای قوه قضاییه، نرخ دیه در سال ۱۴۰۲ در ماه‌های غیرحرام ۹۰۰ میلیون تومان و در ماه‌های حرام یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. 

با توجه به این مبلغ‌ها، خرید بیمه‌نامه شخص ثالث برای کی خودرو چهار سیلندر معمولی در حالت پایه حدود چهار میلیون و ۲۴۱ هزار تومان می‌شود. برای اینکه بدون نگرانی بابت هزینه‌ها، بهترین بیمه ماشین شخص ثالث را تهیه کنید، پیشنهاد ما خرید بیمه خودرو قسطی است. برای خرید قسطی بیمه شخص ثالث کافی است شماره پلاک ماشین و کد ملی صاحب پلاک را وارد کنید و بعد قیمت‌ها را مقایسه کنید.

تخفیف بیمه شخص ثالث

اگر در مدت‌زمانی که ماشین شما بیمه بوده است، تصادفی نداشته‌اید، می‌توانید از شرکت‌های بیمه تخفیف بگیرید. این تخفیف‌ها با توجه به تعداد سال‌ تعیین می‌شوند. یعنی اگر یک سال از زمان بیمه گذشته باشد و در این یک سال تصادفی رخ نداده باشد، شما می‌توانید به اندازه ۵ درصد تخفیف عدم خسارت بگیرید. این مقدار برای سال دوم به ۱۰ درصد و برای سال سوم به ۱۵ درصد می‌رسد.

نحوه خرید بیمه شخص ثالث خودرو اقساطی

خرید اقساطی بیمه ماشین شخص ثالث از ازکی‌وام

دو روش برای خرید بیمه خودرو قسطی وجود دارد. در روش اول، پرداخت هزینه بیمه با چک و در مدت‌زمان ۴ ماه انجام می‌شود. برای روش دوم، نیازی به چک ندارید و می‌توانید در ۱۱ ماه هزینه بیمه را پرداخت کنید. 

در ازکی‌وام امکان خرید اقساطی کالا و بیمه ماشین وجود به صورت آنلاین وجود دارد. کافی است با استفاده از کپی شناسنامه و کارت ملی در سایت ازکی‌وام ثبت‌نام کنید و بعد سراغ انتخاب و مقایسه شرکت‌های بیمه بروید.

چرا خرید بیمه خودرو قسطی از ازکی‌وام؟

اول اینکه شما می‌توانید همه مراحل خرید بیمه ماشین شخص ثالث را به صورت آنلاین انجام دهید و لازم نیست برای مقایسه خدمات مختلف شرکت‌های بیمه و تحویل مدارک به شرکت بیمه مراجعه کنید. همچنین، با خرید بیمه خودرو قسطی می‌توانید صاحب بهترین بیمه شخص ثالث شوید و هزینه آن را به صورت قسطی پرداخت کنید. با این کار، مدیریت هزینه‌ها راحت‌تر انجام می‌شود. در آخر اینکه، با وجود هزینه بالای خرید ماشین، خرید بیمه خودرو قسطی بهترین انتخاب است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی