|

چگونه آسوده سفر کنیم؟ فوت و فن خرید بلیط

بیشتر افراد هنگام برنامه‌ریزی برای سفر، در اولین مرحله به فکر تهیه بلیط می‌افتند و سعی می‌کنند هزینه کمتری برای وسایل نقلیه خرج کنند.

لینک کوتاه کپی شد

یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین موارد برای داشتن سفری راحت انتخاب وسیله نقلیه مناسب است. در ادامه به معرفی امکانات وسایل نقلیه مختلف می‌پردازیم تا به شما کمک کنیم، بهترین و مناسب‌ترین وسیله نقلیه را برای سفر خود انتخاب کنید. از این نکته غافل نشوید که تهیه و رزرو اینترنتی بلیط وسایل نقلیه از جمله رزرو اینترنتی بلیط قطار یا خرید بلیط اتوبوس VIP به صورت اینترنتی، از طریق سایت‌های معتبر بهترین راه تهیه بلیط است.

راهکارهای خرید بلیط هواپیما ارزان

بیشتر افراد هنگام برنامه‌ریزی برای سفرهایشان، در اولین مرحله به فکر تهیه بلیط وسایل نقلیه عمومی مثل هواپیما، قطار یا... می‌افتند. علاوه بر این، برخی سعی می‌کنند هزینه کمتری برای وسایل نقلیه خرج کرده و پول خود را صرف فعالیت‌های تفریحی کنند؛ به همین دلیل به دنبال تهیه بلیط‌های ارزان قیمت هستند. اینکه برای تهیه بلیط، به چه جایی مراجعه کنیم و به طور کلی چه اقداماتی انجام دهیم، تاثیر بسیاری بر روی کیفیت سفر ما می‌گذارد. چندین راه برای تهیه بلیط ارزان قیمت وجود دارد که عبارتند از:

  • برای خرید بلیط هواپیما عجله نکنید: با پیشرفت تکنولوژی و ورود اینترنت به تمامی بخش‌های زندگی انسان‌ها، به راحتی می‌توانید هر جا که هستید، مناسب‌ترین و بهترین بلیط‌ها را تهیه کنید. پس بهتر است عجله نکنید و با گشتن میان سایت‌های گوناگون از بلیط‌های ارزان و تخفیف‌های موجود مطلع شوید.
  • در روزهای شلوغ سفر نکنید: تمام مردم برای روزهای تعطیل خود برنامه‌ریزی می‌کنند و زمانی که چندین روز پشت سر هم تعطیل باشد، به مسافرت می‌روند. بنابراین به خاطر بالا بودن تقاضا در این مواقع بلیط هواپیما‌ها گرا‌‌ن‌تر از حالت عادی می‌شود. بنابراین بهتر است سفر خود را به روزهای بعد از چنین تعطیلاتی بیاندازید تا بلیط ارزان نصیبتان شود.
  • بلیط لحظه آخری تهیه کنید: تورها و بلیط‌های لحظه آخری در همه جای دنیا جزو ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیما هستند و در تمامی سفرهای داخلی و خارجی ممکن است بتوانید بلیط لحظه آخری تهیه کنید. این روزها، سرویس‌ها و خدمات ویژه‌ای برای تهیه بلیط‌های لحظه آخری ارائه می‌شود. در اکثر مواقع امکان خرید بلیط هواپیما لحظه آخری ارزان وجود دارد.
  • کلاس پروازی مناسب انتخاب کنید: می‌توانید برای کاهش هزینه بلیط‌تان، از دریافت خدمات اضافه پرهیز کنید. به عنوان مثال در سفرهای کوتاه می‌توانید بلیط فرست کلاس یا کلاس A تهیه نکنید، زیرا در سفری که نهایتا دو ساعت طول می‌کشد می‌توانید از صندلی راحت، غذا و... صرف نظر کرده و به این شیوه از هزینه‌های خود بکاهید.
  • هزینه بار در زمان رزرو بلیط هواپیما: در این زمان باید به میزان هزینه‌ایی که برای بار اضافی از شما دریافت می‌شود توجه کنید. بعضی شرکت‌های هواپیمایی در صورت وجود اضافه بار هزینه بلیط شما را چندین برابر می‌کنند. بنابراین بهتر است با کم کردن بارهای خود، هزینه‌های سفر را کاهش دهید.
  • کنسل کردن بلیط هواپیما: ممکن است هر سفری بنا به هر دلیلی لغو شود. به همین خاطر توصیه می‌شود بلیط خود را از سایت‌های معتبر یا آژانس‌های هواپیمایی معتبر رزرو کنید تا در صورت لغو، هزینه کمتری از شما کسر کنند. پس لازم است قبل از خرید، قوانین کنسلی را به خوبی بررسی کنید.

سفری راحت با اتوبوس

در زمان‌های قدیم، روزی یک تاجر بلژیکی وسیله نقلیه خاصی را با خود به رشت آورد؛ وسیله‌ای مثل ماشین ولی با ظرفیتی بیشتر از یک ماشین. این اتوبوس هیچ شباهتی به اتوبوس‌های بعد از خود نداشت، اما در هر صورت ماندگار شد. حالا بعد از حدودا صد سال، اتوبوس وسیله‌ای مورد اعتماد برای مردم است. در این سال‌ها اتوبوس نیز مانند تمام وسایل نقلیه تغییراتی داشته و از تمام جوانب با اتوبوس‌های اولیه تفاوت دارند. امروزه چندین نوع اتوبوس وجود دارد که دو نوع رایج آن عبارتند از:

  • اتوبوس معمولی: اتوبوس‌های معمولی همان طور که از نام آنها نیز مشخص است، ویژگی‌های معمولی دارند. 40 تا 50 صندلی در ردیف‌های دوتایی در دو طرف اتوبوس تعبیه شده است. همچنین دو مانیتور برای پخش فیلم برای مسافران وجود دارد که یکی در ابتدای اتوبوس مقابل اولین ردیف صندلی‌ها واقع شده و یکی در وسط اتوبوس. این اتوبوس‌ها پذیرایی ویژه هم ندارند و تنها پذیرایی آنها میان وعده‌ای است که در بسته‌هایی کوچک به مسافران داده می‌شود.
  • اتوبوس VIP: محبوب‌ترین نوع اتوبوس در بین مسافران همین اتوبوس وی آی پی یا اتوبوس ویژه است. این اتوبوس‌ها در یک سمت دو صندلی و در سمت مقابل یک صندلی دارند و هر کدام از صندلی‌ها مانیتور مخصوص خودش را دارد. تعداد صندلی‌های این اتوبوس کمتر است تا فضای کافی برای خم شدن 145 درجه‌ای صندلی‌ها وجود داشته باشد. این اتوبوس‌ها سیستم گرمایش و سرمایش استاندارد و تهویه مطبوع استاندارد نیز دارند تا امکانات آنها تکمیل باشد. نکته قابل توجه درباره اتوبوس‌های VIP این است که آنها نسبت به اتوبوس‌های معمولی بلیط گرانتری دارند که البته نسبت به امکانات آنان این تفاوت قیمت خیلی به چشم نمی‌آید. بنابراین برای خرید بلیط اتوبوس VIP شما پول بیشتری پرداخت اما در ازای آن خدمات بهتری دریافت می‌کنید.

آشنایی با انواع قطار برای سفری آسوده با قطار

مسافرت با قطار پرمخاطب‌ترین و محبوب‌ترین نوع مسافرت برای مسافران است. بسیاری از مسافران تنها برای رسیدن به مقصد سفر نمی‌کنند بلکه قصد دارند از مسیر نیز لذت ببرند و قطار بهترین وسیله برای رسیدن به این هدف است، زیرا تلاش شده است، ریل‌های قطارها از زیباترین مناطق طبیعی گذر کند.

کیفیت شبکه ریلی هر کشور به نوعی بیانگر پیشرفت و میزان توسعه و رفاه مردم آن است. انواع مختلفی از قطارها با امکانات گوناگون در شبکه ریلی ایران وجود دارند که چندین مورد آنان عبارتند از:

  • قطار کوپه‌ای: در ایران دو نوع قطار کوپه‌ای داریم یکی چهار تخته یکی شش تخته. قطارهای خلیج فارس، غزال، سیمرغ، البرز و پلور سبز طوس از جمله قطارهای چهار تخته ایران هستند. قطارهای زاگرس، پارسی و میلاد نیز از جمله قطارهای شش تخته هستند. یکی از تفاوت‌های این دو نوع قطار این است که قطارهای شش تخته، امکانات کمتری نسبت به چهار تخته‌ها دارند.
  • قطار اتوبوسی یا سالنی: این نوع قطار از نظر ظاهری مثل اتوبوس است و تعداد زیادی صندلی در کنار یکدیگر هستند و کسی فضای خصوصی برای خود ندارد اما صندلی‌های آنان همچنان راحت هستند. از لحاظ قیمتی نیز بلیط ارزان‌تری نسبت به نوع کوپه‌ای دارند.
  • قطارهای سریع‌السیر: مزیت این نوع قطارها سرعت زیاد آنهاست. برای مسیرهای طولانی بهتر است، در صورت وجود بلیط این نوع قطار را رزرو کنید تا سریع‌تر به مقصد برسید.
  • قطار لوکس: این قطارها 4 یا 5 ستاره بوده و امکانات بسیار ویژه‌ای به مسافران خود ارائه می‌دهند. قطار غزل بنیاد، قطار 5 ستاره فدک و قطار 5 ستاره زندگی جزو بهترین و لوکس‌ترین قطارهای شبکه ریلی ایران هستند.

رزرو اینترنتی بلیط قطار یا رزرو حضوری از ایستگاه‌ها از جمله راه‌های رزرو بلیط قطار هستند. ولی به طور کلی برای رزرو یا خرید هر نوع بلیطی رزرو آنلاین اولویت دارد.   

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی