|

10 مورد از بهترین تفریحات دبی برای افراد خاص!

اگر قصد سفر به دبی را دارید در درجه اول باید بدانید که از سفر خود چه انتظاری دارید مثلا به دنبال تجربه هیجان هستید یا قصد خرید دارید.

لینک کوتاه کپی شد

قصد سفر به دبی را دارید؟ هوشمندانه است که لیستی از تفریحات دبی را با توجه به سلیقه شخصی و بودجه‌ای که برای سفرتان در نظر گرفته‌اید آماده کنید. فرقی نمی‌کند به چه چیزی علاقه دارید؛ از تفریحات هیجان‌انگیز که آدرنالین خونتان را به حداکثر خود می‌رسانند گرفته تا حضور در مکان‌های نشاط انگیز یا آرامش بخش و همچنین خرید از دبی، پیدا می‌شوند. در این مقاله، با هم 10 مورد از تفریحات جذاب و خاص دبی را زیر ذره‌بین بررسی می‌بریم. با ما همراه باشید.

یک شب رویایی در کمپ الخیمه (Al Khayma Camp)

طبیعت دبی، خشک و بیابانی است. بنابراین، کویر گردی، پای ثابت بهترین تفریحات دبی است. با خرید بلیط «کمپ الخیمه» می‌توانید مجموعه‌ای از تفریحات جذاب را در کنار یک تیم از مسافران سپری کنید.

این کمپ، از کویر گردی با ماشین‌های مخصوص شروع می‌شود و با شترسواری، پوشیدن لباس‌های عربی، حنا گذاشتن، موسیقی زنده، برنامه‌های سرگرم کننده و یک شام صحرایی زیر آسمان زیبای کویر به انتها می‌رسد. خدمات دیگری که با خرید بلیط کمپ الخیمه در اختیارتان قرار می‌گیرند عبارتند از:

  • سوار کردن شما از هتل محل اقامت و برگرداندن شما به همان هتل بعد از تمام شدن کمپ
  • یک ساعت موتورسواری در کویر همراه با مربی با تجربه
  • آب معدنی و نوشابه بدون الکل به صورت نامحدود
  • تماشای مراسم رقص زنده خلیجی
  • توقف ویژه برای تماشای غروب کویر همراه با امکانات ویژه عکسبرداری
  • وجود منوی گیاه‌خواری برای وگن‌ها
  • و ....

پارک آبی آتلانتیس آکواونچر (Atlantis Aquaventure Waterpark)

این پارک به عنوان بزرگترین پارک آبی جهان در بالای لیست تفریحات دبی، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. بعد از ورود به این پارک آبی، نظرتان در مورد تمام پارک‌های آبی دیگر، تغییر خواهد کرد. در پارک آبی آتلانتیس می‌توانید سوار بزرگ‌ترین سرسره آبی جهان شوید، درون یک لوله شفاف از دل آب پر از کوسه عبور کنید، از روی صخره‌های شبیه‌سازی شده، شیرجه بزنید و حتی موج‌سواری کنید.

قدم زدن در موزه آینده (Museum Of The Future)

اگر اهل موزه هستید و از تماشای این مکان‌های خاص، لذت می‌برید پیشنهاد می‌کنیم سری به موزه متفاوت «آینده» در دبی بزنید. در این موزه، خبری از گذشته نیست و با ورود به آن نمایی از آینده بشر و پیشرفت‌هایی که در تکنولوژی به وجود می‌آیند را تماشا خواهید کرد. برجسته‌ترین بخش در این موزه که آن را به یکی از بهترین تفریحات دبی و جلب کننده نظر شما تبدیل می‌کند، شکل زیبای ساختمان موزه با تزئینات خاص آن است. در این موزه می‌توانید:

  • سفری مجازی به سال 2071 داشته باشید
  • از یک کتابخانه DNA بازدید کنید
  • نگاهی به آینده جنگل‌های آمازون بیندازید
  • پای صحبت سخنران‌ها و برخی دانشمندان در مورد آینده بنشینید
  • همراه با کودکانتان، ماموریت‌هایی برای حل مشکلات جهان را برعهده بگیرید و قهرمان شوید!

بازی با کوسه‌ها در آکواریوم و باغ‌وحش آبی دبی (Dubai Aquarium & Underwater Zoo)

در این آکواریوم و باغ‌وحش آبی بیش از 33 هزار گونه جانوری دریایی در کنار هم جمع شده‌اند. این موزه که در یکی از طبقه‌های مرکز خرید اصلی دبی قرار گرفته است شما را با 10 میلیون آب، بیش از 400 گونه کوسه و چند هزار جانور دریایی در تونلی با 48 متر طول و 11 متر عرض، احاطه می‌کند. امکان شنا کردن در کنار کوسه‌ها یکی از بهترین تفریحات دبی در این آکواریوم است که ترکیبی از ترس و هیجان را در شما به وجود می‌آورد.

بالن سواری در بیابان

از بهترین تفریحات دبی که می‌توانید برای آرامش خود انجام دهید، بالن‌سواری بر فراز بیابان‌های داغ دبی است. تماشای غروب آفتاب کویر، آن هم در حالی که اطرافتان خبری از شلوغی یا رفت و آمد نیست یکی از رویایی‌ترین خاطرات سفر شما در دبی را تشکیل می‌دهد. معمولا هر سفر بالنی، شامل یک وعده غذا در آسمان هم می‌شود.

شنا تا اعماق در شیرجه عمیق دبی (Deep Dive Dubai)

اگر غواص حرفه‌ای هستید و گواهینامه این کار را دارید پیشنهاد می‌کنیم که «شیرجه عمیق دبی» را از دست ندهید. این مکان، عمیق‌ترین استخر جهان با 60 متر عمق است و برای علاقه‌مندان به غواصی طراحی شده است. با وجود آنکه برای غواصی حرفه‌ای در این استخر عمیق باید گواهینامه خود را ارائه دهید ولی بدون آن هم می‌توانید در کنار مربیان غواصی تا حداکثر عمق 12 متری، پایین بروید.

تمام بخش‌های این استخر عمیق که جزو بهترین تفریحات دبی به شمار می‌رود، طراحی‌شده هستند و شما با هر متر پایین‌تر رفتن، بخشی متفاوت را تماشا خواهید کرد. دوربین‌های فیلمبرداری آبی در بخش‌های مختلف این استخر کار گذاشته شده‌اند که در کنار افزایش امنیت غواص‌ها بهترین مکان برای فیلمبرداری‌های متفاوت را هم به وجود آورده‌اند.

پارک گنبد هاتا (Hatta Dome Park)

یکی از تفریحات دبی که به شما آرامش و سکون را هدیه می‌دهد، کمپ‌هایی با چادرهای اختصاصی گنبدی شکل در دل بیابان هستند. اگر دوستدار طبیعت، آسمان شب کویر و فراری از شهرهای شلوغ باشید، این پارک برایتان بهترین انتخاب است.

هر کدام از این چادرهای لوکس گنبدی شکل با امکانات رفاهی ویژه، منظره باز، باربیکیو، آتشدان، ایوان اختصاصی، اینترنت پر سرعت و کاملا مبله هستند. نزدیک این چادرها، ون‌های غذا با منوهای متفاوت مستقر شده‌اند. هر چادر می‌تواند برای دو فرد بزرگسال و سه کودک زیر 14 سال، فضای اقامتی خوبی را ارائه دهد.

هیجان در پیست مسابقه شتر آل مرموم (Al Marmoom Camel Race Track)

اگر از طرفداران مسابقات باشید، حتما تماشای مسابقات شترسواری در لیست بهترین تفریحات دبی برای شما خواهد بود. جالب اینکه حتی شترهای سلطنتی هم در میان مسابقه دهنده‌ها وجود دارند! اینطور که از شواهد پیدا است قدمت این مسابقات به سال هفتم هجری برمی‌گردد. اگر می‌خواهید یکی از مسابقه‌ها را ببینید باید صبح بین ساعت هفت تا نُه در جایگاه‌ تماشاچیان نشسته باشید. این را هم بگوییم که در این مسابقه‌ها همه‌چیز به زبان عربی است و خبری از مترجم‌ها نخواهد بود.

قدم زدن در نمای آسمان دبی (Sky Views Dubai)

هشدار می‌دهیم که اگر قلبتان ضعیف است، اصلا به سمت این قسمت از تفریحات دبی نروید. چون هر کسی نمی‌تواند در ارتفاع 219 متری روی سطح شیشه‌ای قدم بزند! این سازه معماری، درست بالای هتل (Address Sky View) قرار دارد و سه پیشنهاد جذاب را به بازدید کنندگان خود ارائه می‌دهد. این موارد شامل «بازدید از رصدخانه»، «قدم زدن در محوطه و سرسره‌های شیشه‌ای» و «پیاده‌روی در لبه مرتفع هتل» است.

تفریحات دبی، بیشتر از اینهاست!

در این مقاله کوتاه، به برخی از موارد خاص تفریحات دبی که کمتر به آنها اشاره شده بود پرداختیم. صدالبته که خرید در پاساژهای دبی، قدم زدن و شنا کردن در ساحل‌های طولانی آن، استفاده از انواع تفریحات آبی و سر زدن به شهربازی‌های متنوع آن که هر کدام، داستان ویژه خودشان را دارند هم در لیست تفریحات دبی قرار می‌گیرند.

بنابراین، کافی است بدانید که از سفر خود چه انتظاری دارید؛ مثلا به دنبال تجربه هیجان هستید، می‌خواهید خرید کنید، به دنبال تجربه تفریح‌های جدیدتر می‌گردید یا فقط به یک آرامش عمیق برای تجدید قوا نیاز دارید. آن زمان است که می‌توانید نقشه‌ای عالی برای مقصدهای تفریحی خود در دبی بکشید و از سفر خود، نهایت لذت را ببرید. 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی