|

تازه ترین گزارش صندوق بین المللی پول

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی خاورمیانه

صندوق بین المللی پول پیش بینی درباره رشد اقتصادی خاورمیانه را افزایش داد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- صندوق بین المللی پول در تازه ترین گزارش خود پیش بینی درباره رشد اقتصادی خاورمیانه و شمال آفریقا را افزایش داده است.

به گزارش سی ان بی سی، در حالی که کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا به تدریج در حال بهبود از بحران کرونا هستند، صندوق بین المللی پول پیش بینی درباره رشد اقتصادی کشورهای منطقه را افزایش داده و برآورد کرده است که رشد اقتصادی منطقه در سال 2021 به 4 درصد خواهد رسید، این رقم در گزارش ماه اکتبر 3.2 درصد اعلام شده بود.

البته رشد اقتصادی کشورهای منطقه بسته به عوامل مختلف از جمله سرعت توزیع واکسن کرونا، وابستگی به صنعت گردشگری و سیاست های اتخاذ شده، کاملا متفاوت است.

جهاد آزور مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت: رشد اقتصادی خاورمیانه و شمال آفریقا بیشتر به خاطر بهبود اوضاع کشورهای صادرکننده نفت است که از افزایش قیمت جهانی نفت و تسریع روند برنامه های واکسیناسیون منتفع می شوند.

وی افزود: واکسن یک عامل مهم برای رشد اقتصادی کشورهای منطقه در سال 2021 خواهد بود و اگر روند واکسیناسیون سرعت کافی را داشته باشد، رشد اقتصادی جهان در سال 2022 حدود یک درصد افزایش خواهد یافت. 

صندوق بین المللی پول افزود: برخی کشورهای منطقه مثل شورای همکاری خلیج فارس و مراکش و قزاقستان زودتر از این برنامه واکسیناسیون خود را آغاز کرده و می توانند تا پایان 2021 بخش عمده ای جمعیت خود را واکسینه کنند.

کشورهای دیگر از جمله افغانستان، مصر، ایران عراق و لبنان نیز احتمالا تا اواسط 2022 خواهند توانست بخش عمده جمعیت خود را واکسینه کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی