|

«شایانیوز» بررسی می کند

خبرنگاران سایر کشورها چقدر حقوق می گیرند؟

shayanews

بیست و چند سال پیش وقتی خبرنگار ایرانی در مزار شریف جانش را برای رسالت فدا کرد روز شهادت او شد روز ما و شد روز خبرنگار. 17 مرداد ماه روز…

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصادی- بیست و چند سال پیش وقتی خبرنگار ایرانی در مزار شریف جانش را برای رسالت فدا کرد روز شهادت او شد روز ما و شد روز خبرنگار. 17 مرداد ماه روز خبرنگار برای اهالی قلم و رسانه روز ویژه ای است که فقط در حد تبریک و تمجید می ماندو بس!

به گزارش «شایانیوز»، خبرنگاران سراسر دنیا معمولاً برخلاف حرفه پراسترس و سخت‌شان حقوقی کمتر از آنچه در حد تصور است دریافت می‌کنند؛ مثلاً در آمریکا به طور میانگین و بسته به تجربه و سابقه کاری فرد ساعتی ۱۷ تا ۱۹ دلار به خبرنگار حقوق می‌دهند. این مقدار در کشورهای انگلیس، روسیه، استرالیا و کانادا متفاوت است. در ایران این میزان به صورت میانگین بین 2میلیون 500 تا سه میلیون تومان برای خبرنگاران است که دبیر و سردبیران با اندکی تفاوت دریافتی بیشتری دارند.

خبرنگاری در سراسر دنیا شغلی سخت و پرمخاطره است. خبرنگار ممکن است آزاد یا وابسته به روزنامه یا برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی باشد. اشخاص گوناگونی در این حوزه کار می‌کنند و بر اساس مسئولیت و سابقه کاری‌شان حقوق دریافت می‌کنند.

بر اساس گزارش careerexplorer، میانگین حقوق خبرنگاران در آمریکا را می‌توان ساعتی ۱۷.۸۳ دلار در نظر گرفت. این میانگین بر اساس رتبه خبرنگار متفاوت است. خبرنگاران در سطوح بالا و باسابقه ساعتی ۳۱.۳۲ دلار، یعنی سالانه حدود ۶۵ هزار دلار، و خبرنگاران تازه‌کار ساعتی ۱۳.۲۶، یعنی سالانه حدود ۲۷ هزار دلار، دریافت می‌کنند.

این اعداد در ایالت‌های مختلف آمریکا نیز فرق می‌کند؛ در زیر میانگین سالانه حقوق خبرنگاران در چند ایالت‌ آمریکا را بررسی می‌کنیم:

نیویورک: ۸۱ هزار و ۹۳۰ دلار

نیوجرسی: ۵۲ هزار و ۵۶۰ دلار

لوئیزیانا: ۵۰ هزار و ۷۰ دلار

کالیفرنیا: ۴۹ هزار و ۱۸۰ دلار

کنتاکی: ۴۷ هزار و ۹۰۵ دلار

فلوریدا: ۴۵ هزار و ۴۸۰ دلار

تگزاس: ۳۶ هزار و ۶۱۰ دلار

حقوق افراد بر اساس رتبه آنها نیز کم و زیاد می‌شود؛ مثلاً میانگین سالانه حقوق سردبیر ۵۳ هزار دلار، عکاس خبری ۳۶ هزار دلار، مترجم ۳۵ هزار دلار، خبرنگار عادی ۳۷ هزار دلار، و خبرنگار ورزشی ۲۴ هزار دلار است.

خبرنگاران انگلیسی طبق گزارش glassdoor، به طور میانگین، سالانه حدود ۳۳ هزار و ۹۶۶ پوند دریافت می‌کنند. این میانگین بر اساس رتبه افراد بین ۲۳ هزار پوند تا ۶۰ هزار پوند است. میانگین حقوق کارکنان بی‌بی‌سی سالانه ۲۷ تا ۵۴ هزار پوند، تامسون رویترز ۴۱ تا ۵۸ هزار پوند، فایننشال تایمز ۴۲ تا ۷۶ هزار پوند، و تلگراف ۳۱ تا ۱۰۱ هزار پوند است.

میانگین حقوق خبرنگاران در استرالیا طبق گزارش payscale، حدود ۵۳ هزار و ۳۷ دلار استرالیاست که به این میزان مبلغی هم بابت تسهیلات و به صورت تشویقی داده می‌شود. خبرنگاران در خبرگزاری News corp حدود ۵۱ هزار، در Fairfax Media نزدیک به ۶۰ هزار، در Canstar نزدیک به ۳۷ هزار و در APN News & Media حدود ۵۰ هزار دلار استرالیا دریافت می‌کنند.

 یک خبرنگار عادی در روسیه معمولاً حدود ۱۴۳ هزار و ۵۱۳ روبل در ماه حقوق می‌گیرد که هزینه رفت‌و‌آمد و مسکن نیز روی این مقدار حساب می‌شود. حقوق خبرنگاران در روسیه بر اساس سابقه کاری، مهارت، جنسیت و شهر متفاوت است. بیشینه میانگین حقوق خبرنگاری ۲۰۹ هزار روبل و کمینه آن ۷۰ هزار روبل است.

خبرنگاران با سابقه کاری صفر تا ۲ سال ۸۲ هزار، ۲ تا پنج سال ۱۰۶ هزار، پنج تا ۱۰ سال ۱۲۴ هزار و بیش از ۲۰ سال ۲۰۰ هزار روبل حقوق می‌گیرند. اگر مدرک خبرنگار دیپلم باشد ۱۰۷ هزار، لیسانس ۱۳۹ هزار و فوق‌لیسانس ۱۷۴ هزار روبل از کارفرما دریافت می‌کند

میانگین حقوق سالانه خبرنگاران در کانادا حدود ۴۲ هزار دلار است که معمولاً تا ۲ هزار دلار هم تشویقی دریافت می‌کنند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی