|

صفایی فراهانی رِِِییس سابق فدراسیون فوتبال به کرونا مبتلا شد + عکس

محسن صفایی فراهانی رئیس اسبق فدراسیون فوتبال ایران به کرونا مبتلا شده است و در قرنطینه خانگی به سر می‌برد.

لینک کوتاه کپی شد
محسن صفایی فراهانی

، رییس اسبق فدراسیون فوتبال با تایید ابتلایش به ویروس کرونا ، گفت که در حال حاضر در قرنطینه خانگی به سر می‌برد. مهندس صفایی فراهانی از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۱ رئیس فدراسیون فوتبال بود که نقش به سزایی در عبور فوتبال ایران از دوران سنتی به دوران مدرنیته ایفا کرد. تیم ملی ایران در دوران ریاست او توانست بعد از سال ها ناکامی به جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه صعود کند. وی از معدود مدیرانی سیاسی، اقتصادی و ورزشی موفق به شمار می‌رود که بیشترین فعالیت مدیریتی‌اش نیز در دوران اصلاحات بوده است.

صفایی فراهانی رِِِییس سابق فدراسیون فوتبال به کرونا مبتلا شد + عکس

محسن صفایی فراهانی
شناسنامه
زادروز ۱۳۲۷ ( ۷۱ سال)
زادگاه تهران، ایرانی
همسر(ان) عفت خطیبی
خویشاوندان سرشناس علی‌اکبر صفایی فراهانی (پسرعمو)
دین اسلام
اطلاعات سیاسی
حزب سیاسی جبهه مشارکت ایران اسلامی
سمت عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی
سمت‌های پیشین عضو هیئت عامل سازمان گسترش نو سازی صنایع ایران قائم مقام مجتمع فولاد اهواز معاونت طرح و برنامه وزارت صنایع سنگین معاون و قائم‌مقام وزارت صنایع سنگین مدیرعامل شرکت توانیر ریاستفدراسیون فوتبال ایران عضو کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا نماینده مردم تهران در مجلس ششم قائم‌مقام وزارت امور اقتصادی و دارایی ایران
محسن صفایی فراهانی (زاده ۱۳۲۷در تهران) عضو شورای مرکزی و رئیس هیئت اجرایی جبهه مشارکت ایران اسلامی، او از معدود چهره‌هایی است که در چند حوزه مختلف سیاست، اقتصاد و ورزش فعالیت داشته‌است. اعم فعالیت‌های وزارتخانه‌ای او به دولت اصلاحات بازمی‌گردد؛ از قائم مقامی در وزارت صنایع گرفته تا مشاوره در وزارت نیرو مشمول همین دوران می‌شود. او همچنین سابقه عضویت در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران و فعالیت در جمعیت دفاع از حقوق آزادی‌بشر را دارد که از این حیث می‌توان او را در زمره افراد برجسته اقتصادی کشور برشمرد. صفایی‌فراهانی در مجلس ششم نیز به نمایندگی از مردم تهران و با فهرست حزب مشارکت به مجلس راه پیدا کرد تا عضویت در کمیسیون برنامه و بودجه را نیز تجربه کند. البته تمام سوابق او به موضوعات اقتصادی محدود نمی‌شود. صفایی‌فراهانی در بین سال‌های ۷۶ تا ۸۱ ریاست فدراسیون فوتبال ایران و همچنین عضویت در کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا را در کارنامه ورزشی خود به ثبت رساند. در سال ۸۸ و پس از حوادث آن دوره به ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد تا سابقه محکومیت هم به کارنامه سیاسی این عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت ایران اسلامی اضافه شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی