|

زایمان طبیعی چه فوایدی برای مادران دارد؟

یکی از بزرگترین و سخت‌ترین تصمیمات مادران؛ نحوه زایمان بچه‌ست. بسیاری فکر میکنند زایمان طبیعی پر از درد است. اما فواید زیادی دارد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خانوم‌ها از وقتی که متوجه بارداری‌شون می‌شن به مسائل مختلفی مثل، نحوه تغذیه، تغییر روش زندگی و نحوه زایمان فکر می‌کنن. مادرا دنبال بهترین راه برای سلامتی خودشون و بچه هستن. یکی از بزرگترین و سخت‌ترین تصمیماتی که باید بگیرن، نحوه زایمان بچه‌ست. امروزه انتخاب خیلی از مادرا زایمان به روش سزارین برای فرار از درد زایمانه، برخلاف تصور خیلی‌ها، سزارین درد و اثرات منفی هم داره. در بعضی شرایط خاص پزشک تشخیص میده که مادر سزارین انجام بده. اما حالا ما می‎خوایم به شما از فواید زایمان طبیعی بگیم.

 

فواید زایمان طبیعی برای مادر

تواین شرایط مادر تصمیم می‌گیره بدون هیچ داروی شیمیایی و یا روش غیر طبیعی بچه‌رو به دنیا بیاره. این دسته از مادرا وقتی توانایی خودشون تو تحمل درد رو می‌بینن، تو روحیه‌شون تاثیر مثبت میذاره و تو بعضی موارد از مبتلا شدن به افسردگی بعد از زایمان که تو همه خانوما رایجه، جلوگیری می‌کنه.

مادرایی که زایمان طبیعی دارن، خیلی زودتر از افرادی که سزارین شدن می‎تونن به بچه شیر بدن. مادرایی که سزارین می‎شن برای استفاده از داروی بیهوشی و بخیه یک تا دو روز توانایی بغل کردن بچه و شیر دادن به اون‌رو ندارن. تو زایمان طبیعی چنین چیزی وجود نداره و مادرخیلی سریع به زندگی عادی برمی‎گرده. یکی دیگه از جنبه‎های مثبت زایمان طبیعی برای مادران، مبتلا نشدن به بیماری‌های بعد از زایمانه. مادرایی که زایمان طبیعی انجام میدن از عفونت و خطر زخم شدن و مشکلات این سبکی درامانن. امکان پارگی رحم تو سزارین وجود داره و برای مادر مشکل سازه، اما تو زایمان طبیعی چنین اتفاقی رخ نمیده و مادر بسیار احساس راحتی داره.

فواید-زایمان-طبیعی-برای-نوزاد

فواید زایمان طبیعی برای نوزاد

زایمان به روش طبیعی برای بچه هم فوایدی داره؛ تو این حالت بچه کاملا رسیده به دنیا میاد در صورتی که ممکنه تو حالت سزارین بچه نارس باشه. بچه‌هایی که از طریق زایمان طبیعی به دنیا میان، خیلی کمتر تو معرض مشکلات تنفسی قرار دارن. و در آخر احتمال ابتلا به دیابت نوع یک تو بچه‌هایی که از طریق زایمان طبیعی به‌دنیا میان 20 درصد کمتر از سزارینه.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی