|

طرز تهیه ی کرپ مرغ

یه غذای خوشمزه و دلربا با کرپ و مرغ؛ امتحان کنی شیفتش میشی

این کرپ مرغ یکی از جذاب ترین غذاهاییه که می تونید امتحان کنید و مطمئنا با اولین قاشق حسابی عاشقش میشید و دیگه نمی تونید ازش دست بکشید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آدم های زیادی نیستند که دوست داشته باشند غذاهای جدید و تازه رو امتحان کنند از طعم های نو لذت ببرند اما اون عده ای که عاشق درست کردن غذاهای جدید و در کل تست کردن مزه های تازه هستند همیشه آغوششون رو برای یک وعده غذای تازه باز می کنند. با همه ی این اوصاف ما مخاطبمون همه ی شما هستید فارق از این که چقدر تو امتحان کردن غذاهای جدید ریسک پذیر هستید چون این کرپ مرغ یکی از جذاب ترین غذاهاییه که می تونید امتحان کنید و مطمئنا با اولین قاشق حسابی عاشقش میشید و دیگه نمی تونید ازش دست بکشید.

کرپ مرغ

مواد لازم برای کرپ:

شیر: 2 لیوان (400 میلی لیتر)

کره: به اندازه ی چرب کردن ماهیتابه

تخم مرغ: 2 عدد

آرد: کمی کمتر از 2 پیمانه

نمک: 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای مرغ:

کره: 50 گرم

پیاز: 1 عدد

فلفل قرمز: 2 عدد

فلفل سبز: 2 عدد

فیله مرغ بدون استخون: 750 گرم

رب گوجه فرنگی: 1 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

فلفل قرمز: 1 قاشق چایخوری

نمک: 1 قاشق چایخری

پاپریکا: 1 قاشق چایخوری

مواد لازم برای سس:

شیر: 2 لیوان (400 میلی لیتر)

آرد: 2 قاشق غذاخوری

کره: 2 قاشق غذاخوری

نمک: 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه: نصف یک قاشق چایخوری

برای روی کرپ ها هم حتما پنیر چدار و گوجه گیلاسی کنار بگذارید؛ پیشنهاد ما اینه که از 250 گرم پنیر استفاده کنید.

آماده سازی:

تو مرحله ی اول برای آماده کردن کرپ، آرد، شیر، تخم مرغ و نمک رو داخل یک کاسه میریزیم و خوب هم میزنیم. از طرف دیگه ته ظرفمون رو که نچسب هم باید باشه با کره به مقدار خیلی کم چرب می کنیم و یک ملاقه از کرپ ها رو میریزیم توی تابه و می پزیمشون.

مرحله ی بعد میریم سراغ مرغ ها. اول مرغ های خرد شده رو تفت میدیم و کمی بعد کره رو به مرغ ها اضافه می کنیم و هم میزنیم تا کاملا ذوب بشه. حالا نوبت میرسه به فلفل سبز، فلفل قرمز و پیازهایی که از قبل ریز خرد کردیم، اونها رو به مرغ ها اضافه می کنیم و همچنان تفت میدیدم سپس اجازه میدیم که با اضافه کردن رب گوجه فرنگی، ادویه جات و آب کمی بیشتر بپزند.

تو مرحله ی سوم یکی از کرپ ها رو برمی داریم و مواد مرغ رو وسطش میریزیم و بعد هم کرپ ها رو جمع می کنیم. توی یک قابلمه ی مناسب کره رو آب می کنیم، آرد رو بهش اضافه می کنیم و بدون اینکه اجازه بدید بسوزه آرد رو تفت بدید و بعد از اینکه بوی آرد از بین رفت، شیر را اضافه کنید و آن را هم بزنید. نمک و فلفل سیاه را به سس بشامل اضافه کرده و مخلوط کرده و از روی اجاق بردارید.

و در مرحله ی چهارم سس بشامل را روی کرپ مرغی که در ظرف پخت گذاشتین بریزید‌. روی آن ها پنیر چدار رنده شده و گوجه گیلاسی از وسط بریده شده قرار بدید و به عنوان آخرین اقدام هم تمام مواد رو به مدت 30 دقیقه داخل فری که از قبل گرم شده با دمای 180 درجه بگذارید.

کرپ مرغ شما آماده است نوش جان کنید.

منبع: صفحه ی honare.ashpazi99

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی