|

طرز تهیه رولت مرغ و سیب زمینی

با سیب زمینی و تخم مرغ یه رول فوقِ خوشمزه درست کن؛ امتحانش کنی عاشقش میشی

receipt of Chicken Roulette

رولت مرغ و سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین غذاهاییه که می تونید برای یه شام دلچسب در کار خانوادنتون آماده کنید؛ یه طعم جدید و دوست داشتنی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- برای خیلی از آدم ها امتحان کردن یه غذای جدید وتازه، کلی هیجان داره و لذت بخشه، چون به طور کلی غذا خوردن یکی از جذاب ترین تفریح های دنیاست. اما خیلی از آدم ها فکر می کنند که غذای جدید و طعم جدید یعنی اینکه کلی مواد غذایی خاص و تازه رو با هم ترکیب کنی که تا به حال نخوردیشون، اما این طور نیست، گاهی با همون مواد همیشگی میشه یه غذای تازه و دلبرِ جدید درست کرد که حسابی هم میچسبه.

رول سیب زمینی و مرغ یکی از خوشمزه ترین و جذاب ترین غذاهاییه که می تونید امتحانش کنید، هم درست کردنش اصلا سخت نیست و هم اینکه به هیچ مواد غذایی خاص و غیر قابل دسترسی هم نیاز نداره. اگر این غذای خوشمزه رو تا به حال نخوردین بهتون پیشنهاد میدم که حتما همین امشب امتحانش کنید، چون حسابی عاشقش می شید.

مواد لازم برای رول مرغ:

سیب زمینی: 200 گرم

تخم مرغ: 3 عدد

مرغ چرخ کرده: 200 گرم

شیر: 200 میلی لیتر

آرد: 5 الی 6 قاشق غذا خوری

شوید: به مقدار دلخواه

سیر: 1 حبه

نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

کره: 1 قالب

پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا: به مقدار دلخواه

آماده سازی:

تو مرحله ی اول سیب زمین ها رو با دنده ی ریز رنده کنید و دو تا تخم مرغ به همراه کمی نمک، فلفل و یه حبه سیر رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید، وقتی که قشنگ با هم ترکیب شدند، شیر و شوید ها رو هم  بهشون اضافه کنید و دوباره شروع کنید به همزدن.حالا نوبت میرسه به آرد که با باقی مواد ترکیب بشه و هم بخوره.

تو مرحله ی بعد در یک ظرف دیگه، 200 گرم مرغی رو که از قبل چرخ کردیم میریزیم و بهش یک عدد تخم مرغ، نمک، فلفل و یک مقدار هم شوید اضافه می کنیم. بعد میریم سراغ تابه ای که قراره رول های خوشمزه رو برای ما سرخ کنه، اول کف تابه رو یکم چرب می کنیم و بعد یه ملاقه از ترکیب سیب زمینی و آرد و شیر رو می ریزیم داخل تابه. وقتی که یک طرفش حسابی گرفت، برش می گردونیم تا طرف دیگه هم قشنگ سرخ بشه. در هون حال که طرف دوم داره سرخ میشه ما یه قاشق از ترکیب مرغ رو میریزیم روی سیب زمینی ها و با پشت قاشق پخشش می کنیم، برای بار دوم دوباره سیب زمینی ها رو بر می گردونیم تا مرغ ها هم سرخ بشند.

وقتی که همه ی مواد داخل تابه خوب سرخ شد، مواد رو از روی گاز بر می داریم و کمی پنیر می ریزیم روی مرغ ها و بعد شروع می کنیم به رول کردن. یک قالب کره رو می ندازیم توی تابه تا کاملا ذوب بشه و بعد رول ها رو به اندازه ای که داخل تابه جا میشه قرار میدیم و سرخ می کنیم.

حالا شام دلپذیر شما آماده است می تونید نوش جان کنید، اگر دوست دارید برای سرو غذا کمی سس مایونز روی رول ها بریزید، اگر هم نه می تونید همون جوری سِروش کنید، دیگه به سلیقه ی شما بر می گرده.

امیدواریم که از این غذای خوش مزه لذت ببرید.

ویدئو از صفحه: deser.city

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی