|

کاکتوس های ناز و گوگولی که میتونی هدیه بدی / اینا انقدر شیکن که میشه برد خواستگاری!

کاکتوس ها گیاهان جذابی هستند که شادی در نگاه اول زمخت به نظر بیان اما گونه هایی به شدت ناز و گوگولی دارن که مناسب هدیه دادن نیز می باشند.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها دیگه گل و گیاهان بسیاری هستند که مورد توجه خونواده ها قرار گرفتن. آخه تا یه دوره ای مثلا دوره مامان بزرگامون نگهداری از گیاه تو خونه باب بود و محبوب، اما تو یکی دو دهه اخیر این حرکت به شدت از مد افتاد و حالا دوباره می بینیم که نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی به شدت مورد توجه قرار گرفته و تو ه خونه ای یک یا چند گل وجود داره.

اما در بین اونها کاکتوس هم خب گل و گیاه محسوب میشه که اتفاقا خیلیم برخلاف اسم زمختش، گوگولیه. بسیاری از مردم هستند که کاکتوس ها رو به عنوان هدیه خریداری می کنند و به افرادی که دوستشان دارند هدیه میدن! شاید در نگاه اول هدیه دادن کاکتوش غیرمتعارف باشه اما بادی بدونید با توجه به اینکه بیش از 130 نوع کاکتوس داریم، اشکال جذاب اونها باعث شده اتفاقا خیلیم جذاب به نظر بیاد و مناسب هدیه دادن باشن.

چرا کاکتوس برای هدیه دادن خوبه؟

مهمترین دلیلی که میشه گفت برای هدیه دادن کاکتوس ها، اینه که این گیاه تیغ تیغی روش نگهداری بسیار آسونی داره و گزینه ای ایده آل برای افرادیه که خیلی حال و حوصله نگهداری از گل رو ندارند. البته که کاکتوس ها نیز به مانند هومه گیاهان و هر جانداری، شرایط نگهداری خاص خودشو داره اما مقاومت بسیار کاکتوس در برابر گرما و آفت ها باعث شده تا طرفداران خاص خودش رو داشته باشه. 

اما سوال اینجاست که چه کاکتوس هایی مناسب هدیه دادن هستند؟

4b0a6ced89e9173b912016bf88aedd8f

1. کاکتوس میرتیلو (خیاری)

کاکتوس میرتیلو فیسی استوانه ای و به رنگ سبز آبی دارد که با تیغ های رنگی مشکی و خاکستری و سفید آراسته شدن. این کاکتوس گل هم میده و نکته جالب اینجاست که حتی میوه هم داده و میوش خوراکی بوده.

2- کاکتوس مامیلاریا

کاکتوس مامیلاریا حفره های زیادی بر روی بدن خود دارد و به همین دلیل کاکتوس آشیانه پرنده نیز نام دارد. کاکتوس مامیلاریا نور زیاد و آبیاری منظم میخواد و در نهایت گل هایی زیبا به رنگ زرد دارد.

1475039051.کاکتوس های توپی

3- کاکتوس اچینو

کاکتوس اچینو از دست کاکتوس های گرد و دارای خار های کوچیکه که هیچ برگی نداره اما در شب های تابستون میتونید شاهد گل های سفیدش باشید.

4- کاکتوس آریو کارپوس

کاکتوس آریو کارپوس از دست گل و گیاه بوته ای هستش که خار زیادی هم نداره. گل هایی به رنگ صورتی و گلبرگ های لطیف داره که به همین دلیل میزان گل داشتنش، تصور عموم رو درباره کاکتوس بودنش تغییر میده.

Ariocarpus

5- کاکتوس گوش خرگوشی

کاکتوس گوش خرگوشی همونطور که اسمش مشخصه، شباهت زیادی به گوش های خرگوش داره و تو شرایط ایده آل بین 30 تا 90 سانتی متر رشد میکنه.

6- کاکتوس دم‌موشی

کاکتوس دم‌موشی به شکل آویزان و آبشاری رسد میکنه و اتفاقا رشد زیادی هم داره. گل‌های دم‌موشی بنفش، صورتی و نارنجی هستند و جنبه درمانی نیز دارند.

Untitled

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی